Mådä, eller vad ni nu säger däruppe.Söderöver kanske...
Är curlingföräldrar månne handgripligare i er landsända? Isf hoppas jag samma gäller responsen.
Mådä, eller vad ni nu säger däruppe.Söderöver kanske...
Vafan!
Jag är ju bara några och tjugo.
Läsglasögon är för gubbar och tanter.
Själv ska jag till audionom imorgon. Hör illa, ser illa och luktar illa. ?Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.
"Du är ju ändå 42 år gammal"
Vafan!
Beväpnade socialarbetare. Att ha social kompetens på riktigt, inte 500 kompisar på Facebook, är bra.Precis.. bara man blir förvarnad om ev. fysprov så finns det ju en chans
Fast jag tror sopgubbe är ett tacksammare yrkesval än att försöka få bukt på levande s...
Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.
Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.
Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.
Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.
Vafan!
Jag reagerade exakt likadant. O med glasögon så blir reaktionen. Helvete vad bra jag ser?Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Vafan!
Vilka poliser vill vi ha? - Polistidningen
Ingen vettig människa anser väl det vara acceptabelt att framtidens poliser inte längre utgör det föredöme som ankommer på oss enligt polisförordningen eller en trygghet för allmänheten.polistidningen.se
Läget på polisskolan. Kling och Klang framstår som föredömliga.
Det finns även studenter som i termin 3 inte kan öppna huven på radiobilen för att genomföra kontroll innan körning. Individer som inte vill bära vapen och/eller uniform. Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.
Källa på ovanstående är rediga tjänstemän inom myndigheten.
Vid närmare eftertanke är jag mer rädd och uppgiven än förbannad...
Fasen, man kanske skulle söka? Vid 45 års ålder inser jag iaf att jag inte kan skjuta verkanseld på berusade hursomhelst, kan tanka en bil och skrivit med resultatet 7 på en 9-gradig skala gällande begåvning. Fystestet borde fixas med litet förövning.
Joråsåatte....Själv ska jag till audionom imorgon. Hör illa, ser illa och luktar illa. ?
Tuoché ?Joråsåatte....
Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?
Har haft Glock 17/Pistol 88 som tjänstevapen och upplevde den inte som tungtryckt. Har även skjutit polisens Sig Sauer, inte heller den nåt att anmärka på.
Begriper faktiskt inte hur klen man ska vara för att inte orka. Svinga batong anser jag vara betydligt mer ansträngande.
Du var helt klart verksam innan jag var det.Har man haft en M-07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M-40 var en befrielse.
Var det husqvarnas järnspis?Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.
Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.Var det husqvarnas järnspis?
Den sköt jag lite med och upplevde inte den heller som farligt tungtryckt.
Men VIKTEN på den...
Jag tar ditt ord för det, det var så länge sedan att jag inte ens minns att det var någon speciell säkring på den.Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.
Jag vill minnas M/07 som väldigt varierande i avtrycket dessutom, troligen p g a slitage och vanskötsel. Ingen ville ju ha dem.
Som tur var fick jag nästan omgående en M/40 då jag tävlade lite.
Jag läste någonstans att polisens Sig Sauer hade en avtryckarvikt på 7 kg, och är det så så är det nog en och annan som kan ha problem..Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.
Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.
Det brukade gå att fixa med lite silvertejp runt kolven med "stångfrigöraren" intryckt redan från början. Det gjorde under för träffsäkerheten som den nu såg ut.Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|