Idag är jag förbannad därför att...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jo, däromkring skulle jag nog säga, iaf. mycket mindre än 6-7 kg! Undrar varför dom har det så? Jag har skjutit Sig Sauer och den hade absolut inte det hårda trycket..
Vad jag hört är det specialbeställt av Sverige till svenska polis för minska risken för vådaskjutningar. Personligen så med drygt 10000 skott i Uppsala skyttegille med 6,5mm samt några 100 med Luger 9 mm och väldigt många med 22 Long Rifle på 50 meter med en Anschuts så undviker man våda skott genom att inte ha fingret på avtryckaren innan det är dags skjuta. Innan dess fingret mot varbygeln.
Hur många våda skott har jag skjutit ? Ett på 300 meter. Det träffade tavlan.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
"Normalintelligent" är inte vad det brukade vara? Om det någonsin varit vad det brukade vara, förstås.
Läste att forskare var lite chockade över att det konstaterades förra året en ökning på 682% av personer som är sådumma att dessa räknas som förståndshandikappade.

Raketforskare från andra länder kanske?.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Vad jag hört är det specialbeställt av Sverige till svenska polis för minska risken för vådaskjutningar. Personligen så med drygt 10000 skott i Uppsala skyttegille med 6,5mm samt några 100 med Luger 9 mm och väldigt många med 22 Long Rifle på 50 meter med en Anschuts så undviker man våda skott genom att inte ha fingret på avtryckaren innan det är dags skjuta. Innan dess fingret mot varbygeln.
Hur många våda skott har jag skjutit ? Ett på 300 meter. Det träffade tavlan.
Jo, med disciplin blir det inte en massa vådaskott.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har stått med hojarna på innergården där jag bor i 15 år utan problem. I går föll bilan - nytt parkeringsövervakningsbolag, 2200 i böter (2 hojar), och jag måste hitta en ny lösning. Hatar allt och alla nu. Men samtidigt konstaterar rättshaveristen i mig att det är intressant att det ändå tog 15 år innan problemet uppstod ;)...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har stått med hojarna på innergården där jag bor i 15 år utan problem. I går föll bilan - nytt parkeringsövervakningsbolag, 2200 i böter (2 hojar), och jag måste hitta en ny lösning. Hatar allt och alla nu. Men samtidigt konstaterar rättshaveristen i mig att det är intressant att det ändå tog 15 år innan problemet uppstod ;)...
Kan du inte göra som Samerna och sägs att du har utminnesrätt av hävd att parkera där.

Eller snacka med hyresvärden om att måla upp en ruta och skylta MC parkering där, har du stått där i 15 år är det väl ganska bevisat att det inte är något problem?

Jag vet en som på eget bevåg och med ett par plankor en natt målade upp en MC ruta precis utanför porten och sedan parkerade där.
Sedan permanentades det av bostadsrättsföreningen.
Fast färgen är ett helvete att få bort från skorna, jag fick kasta mina...
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag vet en som på eget bevåg och med ett par plankor en natt målade upp en MC ruta precis utanför porten och sedan parkerade där.
Sedan permanentades det av bostadsrättsföreningen.
Fast färgen är ett helvete att få bort från skorna, jag fick kasta mina...
Helt ärligt tror jag det hade funkat. Måla upp linjer och sätt en skylt på eget bevåg. Hyresvärden kommer nog inte bry sig då de accepterat det i 15 år.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Helt ärligt tror jag det hade funkat. Måla upp linjer och sätt en skylt på eget bevåg. Hyresvärden kommer nog inte bry sig då de accepterat det i 15 år.

Parkeringsbolaget åker säkert runt hundratalet fastigheter och kan omöjligt hålla koll på reglerna överallt, ser det officiellt ut är det nog officellt...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Parkeringsbolaget åker säkert runt hundratalet fastigheter och kan omöjligt hålla koll på reglerna överallt, ser det officiellt ut är det nog officellt...
Ska nog testa på kommunens gatan utanför huset. En skylt av bra snitt fixas på jobbet. Där har vi också vit färg till asfalten.

Får se om och hur länge det funkar?

Fast näe. Jag har ju eget garage och varför ska jag ställa mig på gatan så löskefolket kommer åt bilen?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Windows 10 självuppdatering...

Igår upptäckte jag att datorjäveln installerat uppdateringar och startat om sej själv trots att jag stängt av autouppdateringen i såväl registret som Taskscheduler.

Förbannat!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Försäkringsbolag.

Varför är de så förbannat besvärliga?

Jag tecknade en bilförsäkring i dag, och jämförde billigaste möjliga, alla jämförelsesiter föreslog ett bolag som jag aldrig har hört talas om, men som tydligen är populärt hos Tesla ägare (det var mest på Teslaforum bolaget omnämndes)
WaterCircles heter dom, dom var billigast på den gamla skitbilen jag skulle trafikförsäkra också.

Det tog mindre än 5 minuter att teckna, som hos alla andra bolag, men det är när man ska utnyttja försäkringen man får se hur dom är att ha att göra med.
Men nu har jag bara utnyttjat min försäkring en gång för en parkeringsskada på dom 35 år jag har haft fordon försäkrat, så det är ju inte direkt ofta förekommande.

Hursomhelst läste jag på om bolaget, och dom har tydligen aldrig gått med vinst, så det är inte ens säkert att dom finns kvar mer än perioden jag har betalat för.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag tecknade en bilförsäkring i dag, och jämförde billigaste möjliga, alla jämförelsesiter föreslog ett bolag som jag aldrig har hört talas om, men som tydligen är populärt hos Tesla ägare (det var mest på Teslaforum bolaget omnämndes)
WaterCircles heter dom, dom var billigast på den gamla skitbilen jag skulle trafikförsäkra också.

Det tog mindre än 5 minuter att teckna, som hos alla andra bolag, men det är när man ska utnyttja försäkringen man får se hur dom är att ha att göra med.
Men nu har jag bara utnyttjat min försäkring en gång för en parkeringsskada på dom 35 år jag har haft fordon försäkrat, så det är ju inte direkt ofta förekommande.

Hursomhelst läste jag på om bolaget, och dom har tydligen aldrig gått med vinst, så det är inte ens säkert att dom finns kvar mer än perioden jag har betalat för.
Kolla vilka som står som ägare. Överskottet (vinsten) går säkert ut ur Sverige i form av räntesnurror eller koncernbidrag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kolla vilka som står som ägare. Överskottet (vinsten) går säkert ut ur Sverige i form av räntesnurror eller koncernbidrag.

Dom ägs av Norska Watercirkles som också går med stroförlust tydligen, men det är skitsamma, krockar jag förlorar jag maximalt en skitbil och den jag krockar med får ut från sitt bolag.
Sedan får bolagen bråka med varandra.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det här kommer att vara ett dåligt sätt att börja ett inlägg, men....
Inte för att jag är nazist.
Eller tror på hela grejen med untermenschen och det dravlet.

Men ingenjörer som går på jobb en måndag och tycker att kilrem är ett bra sätt att driva ett klippbord, dom är fan välsingnade med lite mindre talang än andra.
:mad:
 
  • Haha
Reaktioner: GuW

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men ingenjörer som går på jobb en måndag och tycker att kilrem är ett bra sätt att driva ett klippbord, dom är fan välsingnade med lite mindre talang än andra.
:mad:

Hur var det nu "I teorin fungerar det, fungerar det inte i praktiken, studera teorin tills du inser att det fungerar"
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det här kommer att vara ett dåligt sätt att börja ett inlägg, men....
Inte för att jag är nazist.
Eller tror på hela grejen med untermenschen och det dravlet.

Men ingenjörer som går på jobb en måndag och tycker att kilrem är ett bra sätt att driva ett klippbord, dom är fan välsingnade med lite mindre talang än andra.
:mad:
Varför fungerar inte det?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top