Idag är jag förbannad därför att...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Idag är jag förbannad på mig själv.
När jag köpte SR:en visade hustrun mig en "gullig" Mini för småpengar i sammanhanget.
Om jag hade köpt den samtidigt så hade jag haft bättre WAF idag när ett annat kul objekt dök upp.
Tips från coachen, köp alltid grejer din bättre hälft tycker är "gulliga", man vet aldrig när det lönar sig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Idag är jag förbannad på mig själv.
När jag köpte SR:en visade hustrun mig en "gullig" Mini för småpengar i sammanhanget.
Om jag hade köpt den samtidigt så hade jag haft bättre WAF idag när ett annat kul objekt dök upp.
Tips från coachen, köp alltid grejer din bättre hälft tycker är "gulliga", man vet aldrig när det lönar sig.

Så hon är sur på dig nu för att du har köpt två projekt till dig själv och ingen Mini?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är svårt att hitta avskilda ställen i naturen häromkring, i synnerhet efter att pandemin drog igång. Men vi har haft en liten oas, som få har känt till, i ett naturreservat i närheten. Det har varit en liten parkering och 5km slinga runt en liten sjö, med en handfull eldstäder. Det har mest varit riktiga friluftsmänniskor, såna som tar hänsyn och är i skogen för skogens skull, inte för imagen på sociala medier eller för att det var fullt på valfria lekland. Men sista året så har även vårt ställe blivit invaderat av betongbarn som har gått in på Naturkompaniet och köpt ett färdigt paket, med kläder, image och allt. Dom har trott att dom har ägt skogen, spridit ut sig och sopor överallt, fört ett jävla liv, brutit av mindre träd, eldat (vilket dom egentligen inte har kunnat så det har mest bara rykt) överallt och när parkeringen var full ställde dom sig överallt på vägarna, som det naturligtvis var fri fart på, inget som helst vett och hänsyn med andra ord.

Nu har tom samfälligheten ledsnat, så det är motortrafik förbjuden för obehöriga, en vägbom över vägen in till parkeringen, och dom få ytor det gick att ställa bilar på efter vägen är bortgrävda. Som vanligt, en packe idioter förstör för dom som sköter sig. Tack som fan för det :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är svårt att hitta avskilda ställen i naturen häromkring, i synnerhet efter att pandemin drog igång. Men vi har haft en liten oas, som få har känt till, i ett naturreservat i närheten

Nu har tom samfälligheten ledsnat, så det är motortrafik förbjuden för obehöriga, en vägbom över vägen in till parkeringen, och dom få ytor det gick att ställa bilar på efter vägen är bortgrävda. Som vanligt, en packe idioter förstör för dom som sköter sig. Tack som fan för det :mad:

Jag sprang på en husbil på hundrastningen.
Idioten har kört in efter hjulspåren där folk sjösätter sina båtar och parkerat 5m från vattnet.
Jag hoppas det blir ett ordentligt skyfall i natt för det är knappt bärighet för en personbil på strandkanten när det är torrt, och han hade gjort rätt djupa spår på väg in.
Regnar det i natt måste han ringa bärgare när han ska ut.

Det är för det första inte tillåtet att campa där, och han har brutit mot terrängkörningslagen.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag sprang på en husbil på hundrastningen.
Idioten har kört in efter hjulspåren där folk sjösätter sina båtar och parkerat 5m från vattnet.
Jag hoppas det blir ett ordentligt skyfall i natt för det är knappt bärighet för en personbil på strandkanten när det är torrt, och han hade gjort rätt djupa spår på väg in.
Regnar det i natt måste han ringa bärgare när han ska ut.

Det är för det första inte tillåtet att campa där, och han har brutit mot terrängkörningslagen.
Du känner ingen som har en tankvagn för flytgödsel som ni kan skölja ur där i natt, hjälpa naturen på traven lite?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är svårt att hitta avskilda ställen i naturen häromkring, i synnerhet efter att pandemin drog igång. Men vi har haft en liten oas, som få har känt till, i ett naturreservat i närheten. Det har varit en liten parkering och 5km slinga runt en liten sjö, med en handfull eldstäder. Det har mest varit riktiga friluftsmänniskor, såna som tar hänsyn och är i skogen för skogens skull, inte för imagen på sociala medier eller för att det var fullt på valfria lekland. Men sista året så har även vårt ställe blivit invaderat av betongbarn som har gått in på Naturkompaniet och köpt ett färdigt paket, med kläder, image och allt. Dom har trott att dom har ägt skogen, spridit ut sig och sopor överallt, fört ett jävla liv, brutit av mindre träd, eldat (vilket dom egentligen inte har kunnat så det har mest bara rykt) överallt och när parkeringen var full ställde dom sig överallt på vägarna, som det naturligtvis var fri fart på, inget som helst vett och hänsyn med andra ord.

Fan att folk inte kan sköta sig i naturen, i ett naturreservat dessutom.

Samma för mig häromveckan vid ett vindskydd jag och sambon brukar åka till ibland, också i ett naturreservat. Brukar vara städat och fint men denna gång låg det skit överallt, chipspåsar och godispapper och en trasig campingstol hade någon lämnat kvar. Hittade en fiskelina i en buske också som jag tog in och slängde, någon hade fått bottennapp och linan måste gått av och sedan hade de bara lämnat skiten. Jag fick upp draget iaf så lite plus gick jag där.
Fan vilket skit att folk inte kan se till att hålla den vackra naturen fortsatt vacker. Blev så arg denna gång att jag inte orkade plocka ihop skräpet och elda upp det vilket jag brukar, jag gav upp helt enkelt. Så nu bankar jag mitt eget huvud i väggen för det också, att det var onödigt att inte snygga till när jag ändå var där.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det har ösregnat i natt, dom hade inte ens dragit upp rullgardinen än i husbilen.

Dom spår dom körde upp i går på väg in är vattenfyllda nu.

En skicklig chaufför som vågar ta fart och kötta lite och väljer nya spår kanske kan ta sig ut, men då får dom nog städa husbilen efteråt för allt lär hoppa omkring inne i den.
Men dom lär köra sönder "vägen" nåt kopiöst, vilket IOFS är bra för då tar sig inte fler in.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det har ösregnat i natt, dom hade inte ens dragit upp rullgardinen än i husbilen.

En skicklig chaufför som vågar ta fart och kötta lite och väljer nya spår kanske kan ta sig ut, men då får dom nog städa husbilen efteråt för allt lär hoppa omkring inne i den.
Men dom lär köra sönder "vägen" nåt kopiöst, vilket IOFS är bra för då tar sig inte fler in.
Med lite tur så gasar dom för mycket så dom gräver ner sig rejält och blir stående på bottenplattan.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fan att folk inte kan sköta sig i naturen, i ett naturreservat dessutom.
Folk idag har ingen koll på allemansrätten, ingen respekt för naturen, och dom förstår inte skillnaden mellan Kungsträdgården, ett festivalområde eller ett naturreservat. Dessutom är det ju alltid någon annan som ska städa efter dom. Men dom räddar världen genom att äta veganskt en dag i veckan, med färska grönsaker, som flygs hit, och soyamjölk i latten så klart.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Folk idag har ingen koll på allemansrätten, ingen respekt för naturen, och dom förstår inte skillnaden mellan Kungsträdgården, ett festivalområde eller ett naturreservat. Dessutom är det ju alltid någon annan som ska städa efter dom. Men dom räddar världen genom att äta veganskt en dag i veckan, med färska grönsaker, som flygs hit, och soyamjölk i latten så klart.
Du är så underbart bitter :krama

• Gilla
Reaktioner: GuW

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men dom räddar världen genom att äta veganskt en dag i veckan, med färska grönsaker, som flygs hit, och soyamjölk i latten så klart.
Plastförpackningen till dom veganska korvarna kanske inte räknas som skräp, utan som ett statement när det blåser omkring på grillplatsen?
Och dom har burit dit all sin skit i bomullskassar, så dom har ingen skräpkasse när dom ska hem såklart...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack, så komplimanger värmer.
bottled-beer-best-bitter.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Dom kanske ligger kvar tills det torkat upp, men var beredd med filmkameran nu. :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag var och grillade med sonen och barnbarnet på en grillplats jävlat mitt i ingenstans.
Det är en kilometer vandring i stenig och jävlig terräng från ena hållet och längre men bättre terräng från andra hållet. (vi gick den steniga vägen)

När vi kom dit så var det skräpigt som fan, men vi plockade snabbt ihop det i en påse innan vi började grilla.

När vi hade grillat en stund kom det en man från andra hållet, en välkänd friluftsnisse i trakten, han hade gått förbi dagen innan och sett gänget som hade suttit där då, och han hade insett att dom skulle svina ner, så han kom gåendes med påsar att plocka skräp i, påsen var halvfylld redan efter vägen.

Dom orkade alltså gå ~2km till en plats mitt i skogen för att grilla sina korvar, men dom orkade inte ta reda på sin skit?
Att det blir skitigt på rastplatser efter vägarna kan man förstå, dit tar sig ju folk som inte är intresserade av naturen, men mitt ute i ingenstans?

Samma sak med den lokala återvinningsstationen, den ser fan ut som en soptipp i Bangladesh.
Folk sorterar alltså sin skit i olika byttor hemma, och åker med det till en återvinningsstation, men faller liksom på målsnöret och strör sin skit på marken där?
Dessutom kör dom dit skit som inte ska lämnas där, bildäck, spillolja i hink, en soffa osv...

Några gånger har någon ställt sopsäckar med påsar med hushållssopor där också, med påföljden att fåglar har hackat sönder dom och dragit ut skiten.

Det har dock upphört, jag misstänker att någon gick igenom soppåsarna och hittade ett kuvert med adress på och pratade med vederbörande person.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ett jävla liv från kontoret för att jag missar dagens deadline, då jag måste vabba idag. Och det som tydligen är jäkligt viktigt att skall vara gjort idag blir slutet av veckan istället.
Då påpekade jag redan i november åt både chefen och vd att vi inte kommer att hinna få allting gjort när vi går in i högsäsong om det inte anställs någon innan årsskiftet, då denne behöver läras upp också. "Jo-jo..." Var ungefär svaret, men fortfarande har ingen dykt upp.
Och nu är vi där, högsäsong, kaos, saker blir ogjorda och det kostar en förbannad massa pengar.

Herrigud att man tamefan inte kan få ha fel en endaste jävla gång. :mad:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Suckijuckin är inkontinent.
Läcker soppa någonstans ifrån.
Hittade en microspricka i bränslefiltret strax efter kranen och blev glad, men det var inte där.
Så nu river jag allt, och man får börja med laddregulatorn, sedan batteriet, sedan luftfilterburken sendan luftburken mot förgasarna (som inte går att få bort från hojen med förgasarna på plats) så förmodligen får jag ta bort förgasarna och då kommer insugsgummina att gå sönder och sen blir jag förbannad och lägger ut hojen på Blocket där ingen kommer att höra av sig och då måste jag tröstköpa något och så får jag skäll av hustrun.
Jäkla eländig liv man har.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...