Idag är jag förbannad därför att...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Du körde alltså så fort att du inte kunde stanna inom din siktsträcka och det är naturligtvis kommunens fel.

Bil upp i röven så hade inte varit läge att tvärbromsa oavsett, hade inte så mycket val och jag såg inte skiten innan det var för sent, var ju inte ett stort jävla träd som hängde ut utan en mindre gren med ännu mindre kvistar som hängde ner...
Kör på den vägen dagligen och har gjort det i åratal, aldrig haft anledning att tro att det skulle hänga ut skit över körfältet.

Om du tycker att det är någon annans ansvar att det hänger ut skit över körfältet i stan här så lyssnar jag gärna.
Fick en bättre koll där idag och skiten hänger fortfarande ut över körfältet, med tanke på hur fantastiskt tappad vår kommun här är så räknar jag kallt med att det kommer fortsätta hänga ut tills någon kör på det hårt nog för att slita bort skiten.
Iaf lyckats polera bort nästan alla repor nu, bara sidospegeln som fått några repor som tuggat hela vägen genom lacken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fick en bättre koll där idag och skiten hänger fortfarande ut över körfältet, med tanke på hur fantastiskt tappad vår kommun här är så räknar jag kallt med att det kommer fortsätta hänga ut tills någon kör på det hårt nog för att slita bort skiten.

Sågade du inte bort skiten?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Bil upp i röven så hade inte varit läge att tvärbromsa oavsett, hade inte så mycket val och jag såg inte skiten innan det var för sent, var ju inte ett stort jävla träd som hängde ut utan en mindre gren med ännu mindre kvistar som hängde ner...
Kör på den vägen dagligen och har gjort det i åratal, aldrig haft anledning att tro att det skulle hänga ut skit över körfältet.

Om du tycker att det är någon annans ansvar att det hänger ut skit över körfältet i stan här så lyssnar jag gärna.
Iaf lyckats polera bort nästan alla repor nu, bara sidospegeln som fått några repor som tuggat hela vägen genom lacken.

Var det här mötande bilen som filma?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Jag är också dålig på att hålla säkerhetsavstånd till bakomvarande... :rodnar

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Dörrarna på biltvätten behöver tydligen ström för att man ska kunna komma hem. 20220608_191141.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det slutade med att jag fick frikoppla ena porten och skruva bort armen på den andra.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Morsan behöver ett kort för att handla saker som hemtjänsten kan hantera, så ett Coop-kort fick det bli. Eftersom hon är väldigt analog så fick jag skaffa ett konto, och ett extrakort till det. Det kan ju låta enkelt, men, det var det inte.

Först får man regga sig, och deras site är inte helt logisk, men efter en del om och men lyckades jag lägga till henne i mitt hushåll. Sen skulle jag beställa ett kort till henne, men det gick inte, jag kom aldrig till att jag kunde bekräfta något med BankID, så jag ringde till deras support. Tanten berättade glatt att dom hade en driftstörning, så det gick inte att beställa kort med BankID. Nähäpp, så jag frågade om jag kunde göra det via henne, eftersom jag redan hade legitimerat mig i deras telefonkö, men det var O-M-Ö-J-L-I-G-T, det kunde enbart göras via hemsidan. Så jag väntade...

Efter någon vecka funkade det fortfarande inte, så jag ringde igen. Då har vi följande konversation:
Coop: Kortet är redan beställt.
Jag: Men, jag har ju inte bekräftat något med BankID, jag har aldrig fått upp sidan?!
Coop: Det var konstigt, för det är beställt.
Jag: Då har ni ett stort säkerhetsproblem!!
Coop: Ja, verkligen, det måste vi utreda!
Så hon tar mina uppgifter och säger att dom ska kontakta mig för att utreda det här.

Veckorna går, men kortet kommer inte efter utlovad tid, så jag ringer tillbaka igen. Då säger hon jag pratar med att den jag pratade med förra gången har godkänt min beställning medan jag pratade med henne! Dels var det ju tydligen omöjligt enligt den första, och hon blåljög mig rakt i ansiktet. Vilka jävla klåpare :mad: Men, nu har korteländet äntligen kommit, jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, för det bär emot att stödja dom där, men det är inte mitt val, utan handlar mer om logistiska utmaningar för morsan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det slutade med att jag fick frikoppla ena porten och skruva bort armen på den andra.
Det kunde ha varit värre, du hade kunnat parkera i P-snurran:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
DSC_0476.JPG

Nya slangen sprucken.... :gråta

Fortfarande ganska långt ifrån att däcket är på....

Snopp också. Det får bli öl.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
DSC_0477.JPG

Gamla gick åtminstone bättre.

Att den ser fördjävlig ut, och det var hela poängen med att köpa ny till nya däcken kallar vi för fake news.

Låt min gravsten lyda "Innerslang suger getpung!"

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
View attachment 472822

Nya slangen sprucken.... :gråta

Fortfarande ganska långt ifrån att däcket är på....

Snopp också. Det får bli öl.
En förutsättning för att kunna få på ett däck är att man trycker ner det mot mitten av fälgen mitt emot där man håller på och kränger på. Klarar man inte av att peta in distanser (har själv använt ihoprullad handuk och Californiametoden, dvs värm däcket till det är smidigt, ta sedan och dra ihop det med sex eller åtta bundband så däckkanterna möts och lägg sedan på det ihoptryckta däcket, ta sedan och kapa och dra bort buntbanden...) så finns verktyg på verktygsboden.se

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Telia ringer om fiber.

Hej vi ser att du har tele2 anslutning i våra fiber vi kan erbjuda samma pris.

Jag
Det är inte Telias fiber det är våra privata fiberförening som äger dessa 35 mil fiber ni är bara en lev av trippel play till dom som vill ha.

Telia
Jaha ni är ägda av ett dotter bolag till Telia.

Jag
nej vi äger 100% av fiberanläggningen ni är bara lev av innehåll precis som tele2 banhofs comviq o 3.

Telia
Jasså dom lev i vårat nät är nätet verkligen ett öppet nät?

Jag
Ursäkta nu men vill du ej förstå vad jag säger eller lyssnar du ej överhuvudtaget.

Vi äger fibernätet o har inga som helst planer på att sälja då vi har väldigt låga kostnader o säljer vi blir allt dyrare.

Telia.
Jag ser att ni är kopplade mot våra nod.

Jag
Ja vi är anslutna till stammnätet men inget annat.

Telia lägger på utan ett ord

Sådant stör mej?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln