Ja eXakt eller lär dom att skita i vattnet som oss andra
Har inget emot hundar på stränder. Tvärtom.
Men plocka för bövelen upp avföringen efter hunden.
..och i princip käkar o skiter dom bara ut gräs, ändå. Fast jag skulle inte heller vara så imponerad av hästpellets på stranden men men.
De hundägare som är rimligt vettiga rastar inte hunden på badstranden eller i omedelbar närhet till den.Hur plockar du upp kisset? Ja, jag vet att både småbarn och fiskar redan kissar i vattnet men jag tycker det räcker med det.
Folk som kör högtalare på telefånen och låter hela lokalen få vara med på deras, numera, gruppsamtal.
Sen detta, varför håller dessa människor telefånen som en bredd knäckemacka?
....oftast pratar de ett utrikiskt språk.
Man blir förbannad.
De kanske har en likadan telefon som jag, aset är inte ett år gammalt.Folk som kör högtalare på telefånen och låter hela lokalen få vara med på deras, numera, gruppsamtal.
Sen detta, varför håller dessa människor telefånen som en bredd knäckemacka?
....oftast pratar de ett utrikiskt språk.
Man blir förbannad.
Jag svarar, men är det ett okänt nummer svarar jag med ett surt "Hallå"Alla de där personerna som vägrar prata i telefonen stör mig. Man ringer utan att få svar, ibland får man ett SMS sekunder efteråt.
Jag har tröttnat på "engelska" scammers, kryptovalutakrängare etc så jag pratar bara svenska med okända telefonnummer........Jag svarar, men är det ett okänt nummer svarar jag med ett surt "Hallå"
I 9 fall av 10 är det en försäljarjävel som börjar med:
"Ja hej, är det förnamn efternamn jag pratar med?"
Då brukar jag fråga "Vad gäller det"
Om det mot förmodan är något jag är intresserad av så fortsätter konversationen, annars klickar jag bort det utan ett ord till.
Sedan blockar jag numret.
Det blir färre och färre om man sköter om sin blocklista.
Jag hoppas komma ner till att 5 av 10 är försäljarjävlar.
Jag har tröttnat på "engelska" scammers, kryptovalutakrängare etc så jag pratar bara svenska med okända telefonnummer........
Svarade -112, vad är det som har hänt? på säljsamtal från Sverige i veckan. Det blev alldeles tyst i luren en stund, sen ursäktade han sig och lade på. Han tappade nog fattningen?Jag spelade dum sist en det ringde en scammer med indisk brytning. Jag blev efter en stund vidarekopplad högre upp i hierarkin efter ytterligare en bra stund insåg han att jag drev med honom och la på luren.
Sedan tog det kanske 5 minuter så ringer han igen och skäller på mig, fuck you! Vasting My time! Etc...
Jag svarade honom asgarvande att hela syftet var just att slösa hans tid.
Just att reagerade så hårt att han ringde upp igen var ju för mig bara ännu roligare.
Påminner om denna dialog:Kvinnor!
Jag undrar vem hon ringer när hon kn*llar? Lyckligtvis inte mig IAF
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS