Stog den på gatan i stan?
Nejdå, den står på min p-ruta strax utanför min balkong, typ 60 meter bort (jag ser den från mitt fönster).
Vi var på vikingafestivalen med Miatan i söndags 3 juli, sen fokuserade jag på att försöka lura Camilla till att åka passagerare på nya hojen några dagar, så det måste ha hänt nån gång dagtid när vi var borta.
Höghusen borta mot Alby centrum renoveras just nu och det låter konstant på vardagarna, just dessa slip och sågljud, så jag antar att det var därför ingen reagerade när tjuvarna sågade av röret.
Återvinningsfirmorna i Baltikum kanske inte är lika nogräknade?
Ja, jag känner spontant att det är öststatare av nån sort som kan hantera en vinkelslip eller tigersåg. Det är ändå rätt så snyggt avsågat.
Ja, då får väll privatpersonarna skydda sina saker bättre.
De har ochså ett ansvar
Bra. Det köper jag. Det låter som att vilda västern är tillbaka, och jag "och mitt ansvar" ska få fria händer. Det blir kul för mig, men inte för tjuvarna.
Nej, jag får smälla dit nåt rör tills vidare, nästa sommar när det blir dags att besikta min gula lilla bil monterar jag dit en kat. Då kanske jag kan ha nån slags modulär lösning med och byta mellan kat och rör, så att tjuvarna ser röret och lämnar bilen ifred. Sen sätter jag bara på kat-modulen innan besiktningen.
.. !! just ja, min granne på p-rutan bredvid Miatan fick sina hjul stulna av sin Mercedes sport. Hjulen sa han kostar 40000 kr, nu sitter fyra lite mer vardagliga fälgar på, såg jag idag. Tjuvarna var ändå rätt snälla, dom hade ställ upp hans merca på fyra plastbackar så att hjulhusen inte skrapade i marken, så ingreppet var skonsamt. Jag rekommenderade honom att köpa låsbultar till hjulen.