steffe
"Mannen som talar med whisky"
VR-googles och hörselkåpor underlättar.....Vem fan vill sätta på en surfitta?
VR-googles och hörselkåpor underlättar.....Vem fan vill sätta på en surfitta?
Jo, Sveriges Radio hade väl en av de största skivsamlingarna när det begav sig. Har dock för mig att en del av arkivet gick förlorat i en brand vid något tillfälle och hur det ser ut idag när allt är digitalt vet jag inte.Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.
Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.
Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet
Jo, Sveriges Radio hade väl en av de största skivsamlingarna när det begav sig. Har dock för mig att en del av arkivet gick förlorat i en brand vid något tillfälle och hur det ser ut idag när allt är digitalt vet jag inte.
De gjorde detsamma på biblioteket i området där jag bodde i mitten av 90-talet. De skivorna var dock överlag i bra skick och jag fick med mig några LP med Bowie, T-Rex och Pink Floyd för 10:- styck.Här sålde dom ut skivor, men trots att dom behandlades ytterst försiktigt och bra var dom tydligen i dåligt skick.
De gjorde detsamma på biblioteket i området där jag bodde i mitten av 90-talet. De skivorna var dock överlag i bra skick och jag fick med mig några LP med Bowie, T-Rex och Pink Floyd för 10:- styck.
Mitt exempel utspelades -95 eller -96, men det var ett mindre bibliotek i Västerås (Skiljebo) så det är möjligt att de var sena med att avveckla musikutlåningen.Ahh, ja, bibliotek där man kunde låna eller lyssna på skivor, det försvann på 80talet va?
Jag brukade vänta på bussen efter träningen utanför biblioteket, missade man bussen var det en timme till nästa så då brukade jag sitta i värmen och lyssna på skivor.
Ditt "bör spela" läser jag som ska spela eftersom låtarna spelas om och om igen dagligen och alla är i genren pop.Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.
Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.
Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet
Ditt "bör spela" läser jag som ska spela eftersom låtarna spelas om och om igen dagligen och alla är i genren pop.
Med tanke på sin publik så borde dem utöka sina spellistor rejält och inte bara rikta sig till ungdomar, som ändå inte lyssnar på P4.
Hylands hörna hade också musik, däremot så är det lite väl mycket matlagning i de flesta programmen idag som om det inte räckte med alla tävlingar om mat och dessert.att man ska spela musik i alla jävla tv program
va fan ska det göra bra för, titta på gamla tv program då spelade man ingen jävla musik hela tiden
HATAR MUSIK I TV PROGRAM
Det är ju ett jäkligt billigt sätt att skapa innehåll. Förr var man tvungen att skriva manus, anlita skådespelare och spela in programmen. Nu ställer man upp ett par kastruller och låter ett gång exhibitionister jobba gratis.Hylands hörna hade också musik, däremot så är det lite väl mycket matlagning i de flesta programmen idag som om det inte räckte med alla tävlingar om mat och dessert.
Mat gillar vi alla så det kan säkert dröja innan de försvinner.
Av någon anledning har jag inte TV.Det är ju ett jäkligt billigt sätt att skapa innehåll. Förr var man tvungen att skriva manus, anlita skådespelare och spela in programmen. Nu ställer man upp ett par kastruller och låter ett gång exhibitionister jobba gratis.
Den eventuella prissumman i slutet av alla dokusåpor är bara en liten del av vad det kostade att producera innehåll tidigare.
Kan det vara att dem är rädda för att vi ska bli uttråkade och byta kanal, att det är viktigt att både öron och ögon underhålls hela tiden.Kunskapskanalen är i princip enda kanalen vi tittar på förutom att vi tittar på div kriminal serier svt. typ morden i midsommer, morse osv.
Sportprogramm kan jag vara helt utan.
javist var där musik i hylands hörna, det har jag inget emot där fyllar den ett syfte. precis som i på spåret. det jag menade är denna eviga underliggande musik i alla program, var kanske inte helt tydlig med det. sorry.
men typ i ett samhälls program vart man följer någon som ska typ handla, så nock fan ska det vara musik till. hoppas ni fattar hur jag menar. döiriterande
ja det inte helt omöjligt.. men tittar hellre på en typ vit snöyta i ett naturprogram tystnad, än med någon äcklig bakgrunds musikKan det vara att dem är rädda för att vi ska bli uttråkade och byta kanal, att det är viktigt att både öron och ögon underhålls hela tiden.
Radion har egna trick för att behålla lyssnarna genom att hela jäkla tiden påannonsera om kommande låtar eller att något ska berättas senare i programmet.
Bara lägga ansvaret där det hör hemma. Ägarna. Som haft gott om tid åtgärda. Men inte velat.Vi har Vattenfall som elnätsleverantör, och driftsäkerhet är verkligen inte deras grej. Idag hade vi 3 strömavbrott, av totalt 11 på mindre än 2 veckor. Rekordet var 6st på en dag. Normalt är dom på morgonen när man ska göra frukost mm, eller på kvällen, lagom när man ska göra käk.
Dom gjorde en vinst på 48 miljarder förra året, det är ca 5,5 miljoner i timmen, i vinst, dygnet runt. Hälften delar dom ut till ägaren staten som vinst, men inte fan kan dom underhålla nätet så att det funkar. Och vi bor ändå i ett relativt centralt villakvarter i en Stockholmsförort.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|