Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kund, kvinnlig (inga fördomar, endast ett förtydligande) kommer insläpandes på en sönderriven kartong med lasthållare till sin bil, det regnar låsmuttrar och nycklar över hela golvet.
Hon vill lämna tillbaka grejorna med förklaringen att dom inte behövs längre (?)

Kollegan är ändå tillmötesgående och frågar om det finns kvitto, det finns det inte men det behövs väl inte då hon hade köpt denna av en annan återförsäljare som säljer samma bilmärken som vi, så det måste ju gå bra?

Konstpaus i 15 sekunder, sen säger hon att det var ett uselt bemötande och det är omodernt med kvitton, vi borde kunna kolla upp vad hon köpt hos nån annan för det är ju samma märke.....

Ut genom dörrn med paketet, nycklarna ligger kvar på golvet.

Äntligen helg :död

Jag tror att "Kvinnlig" har en stor del att göra med det beteendet.

Dom köper ju allt på samma sätt, kläder, möbler osv...

Det ska tas hem och provas, sedan återställas om det inte "känns rätt"

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror att "Kvinnlig" har en stor del att göra med det beteendet.

Dom köper ju allt på samma sätt, kläder, möbler osv...

Det ska tas hem och provas, sedan återställas om det inte "känns rätt"
Osäkert, finns gott om gubbjävlar med samma beteende.

Fy fasen vad det skall rivas sönder förpackningar, trots att det är lätt öppnat utan att förstöra helst lämnas ute i regnet en stund så att kartongen är sådär semi-smält. "Det stör väl inte funktionen?"
Försöker man fråga om de skulle köpa det exemplaret till fullpris så blir man kallad idiot.

Kvitto - "Det sparar man ju inte".

Och helst så skall man storma in med något som det står trykt "Clas Olsson" med stor text på, och gapa och skrika "VAD FAN ÄR DET FÖR DJÄVLA SKIT NI SÄLJER HÄR ERA FÖRBANNADE IDIOTER? PUCKON OCH HOROR ÄR NI ALLIHOPA".
Jag jobbar inte på Clas Olsson....

Iofs så tror jag inte att de heller sysslar med prostitution.

Det är bannemig roligt att jobba med kundkontakt ibland.....

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kund, kvinnlig (inga fördomar, endast ett förtydligande) kommer insläpandes på en sönderriven kartong med lasthållare till sin bil, det regnar låsmuttrar och nycklar över hela golvet.
Hon vill lämna tillbaka grejorna med förklaringen att dom inte behövs längre (?)

Kollegan är ändå tillmötesgående och frågar om det finns kvitto, det finns det inte men det behövs väl inte då hon hade köpt denna av en annan återförsäljare som säljer samma bilmärken som vi, så det måste ju gå bra?

Konstpaus i 15 sekunder, sen säger hon att det var ett uselt bemötande och det är omodernt med kvitton, vi borde kunna kolla upp vad hon köpt hos nån annan för det är ju samma märke.....

Snälla du, vill du starta en ny tråd om märkliga kundmöte i butik, det skulle glädja mig oerhört mycket eftersom ni möter alla möjliga och omöjliga kufar från vårt samhälle.
Tack på förhand CBR1

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ska man verkligen behöva visa steg för steg, för jobbet grundläggande arbetsuppgifter, en till två gånger i månaden (samma uppgifter om och om igen), åt en människa som närmar sig 50, har jobbat på sin position i ca 5år, och inom branschen i 15?
Borde inte en sådan kunna ta eget ansvar för sitt arbete, och se till att den besitter kompetensen som behövs?
Egentligen inte, men det finns rätt många såna. Helt galet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Jobbar i grossledet. Liknande sak hände.

Kom in en kund och bad att få låna palldragare. Inte konstigt i sig.

In genom dörren kommer en pall med tre kragar på och byst med diverse artiklar i diverse kartonger i diverse skick.

Följande konversation utspelar sig.

-Vi rensade förrådet. Lämnar det här i retur.
-Va?
-Ja.
-Har du ordernummer eller följesedel och en innehållsförteckning till det där?
-Nä, du får söka i datorn.
*Masserar långsamt ögonbrynen och tittar ner på prylarna*
-Du, det står ju Elektro Skandia på de där kartongerna. Det här är inte Elektro Skandia.
-Vadårå, ni har ju samma artikelnummer. Då kan du ju ge mig kreditfaktura på grejerna.
-Det var det dummaste jag hört. Sitt ner och skäms! Inte nog med att du kommer in med gammalt skit. Det är gammalt skit jag inte sålt från första början. Svaret är att jag kan ta det mot 100% returavdrag.
-Men...

Pallen stod i typ två månader på lagret. Vad som hände sen vet jag inte men en vacker dag var den borta.

En annan kund drog kniv när han inte var nöjd med rabattsatsen. Jag greppade en hammare, förklarade att jag garanterat är skickligare att svinga hammare än han är att vifta kniv och bad honom hövligt att avlägsna sig innan han blev illa däran. Därefter raderades hans kundnummer från systemet.

En del är fan riktigt lågbegåvade.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Egentligen inte, men det finns rätt många såna. Helt galet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Men.
Skäms man inte?
Själv börjar man ju må dåligt och börjar leta lösningar om det är något man missat på första genomgången. :(

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jobbar i grossledet. Liknande sak hände.

Kom in en kund och bad att få låna palldragare. Inte konstigt i sig.

In genom dörren kommer en pall med tre kragar på och byst med diverse artiklar i diverse kartonger i diverse skick.

Följande konversation utspelar sig.

-Vi rensade förrådet. Lämnar det här i retur.
-Va?
-Ja.
-Har du ordernummer eller följesedel och en innehållsförteckning till det där?
-Nä, du får söka i datorn.
*Masserar långsamt ögonbrynen och tittar ner på prylarna*
-Du, det står ju Elektro Skandia på de där kartongerna. Det här är inte Elektro Skandia.
-Vadårå, ni har ju samma artikelnummer. Då kan du ju ge mig kreditfaktura på grejerna.
-Det var det dummaste jag hört. Sitt ner och skäms! Inte nog med att du kommer in med gammalt skit. Det är gammalt skit jag inte sålt från första början. Svaret är att jag kan ta det mot 100% returavdrag.
-Men...

Pallen stod i typ två månader på lagret. Vad som hände sen vet jag inte men en vacker dag var den borta.

En annan kund drog kniv när han inte var nöjd med rabattsatsen. Jag greppade en hammare, förklarade att jag garanterat är skickligare att svinga hammare än han är att vifta kniv och bad honom hövligt att avlägsna sig innan han blev illa däran. Därefter raderades hans kundnummer från systemet.

En del är fan riktigt lågbegåvade.
En annan rolig är reservdelssökaren.
*Kund kommer in och har problem med trädgårdsmaskin*
"-Hej, jag behöver ett nytt insug till en gräsklippare, en såndär - Du vet"
"-Näe, det vet jag inte, en hurdan?"
"-Du vet, en sån där svart, ni sålde sådana här förut...."

Jag är återigen en idiot och ett rövhål, helt jävla värdelös för att jag inte vet hurdan han skall ha.

*3 dagar senare, Kund kommer in med en grästrimmer, med läckande tankavluftning*

Den är fan gul....

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kunder och leverantörer/säljare är ju det mest jobbiga i serviceyrken.....

Vad är det för skillnad på en datasäljare och en beg bilhandlare?
Beg bilhandlarn vet när han ljuger!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Miljötomtar som ger sig själva rätten att sätta tiotusentals bilar och akutkörande ambulans i kö får villkorliga straff. I praktiken ett icke-straff och en markering att det är ok att göra så om man själv bedömer det vara tillräckligt viktigt. Undrar om det hade blivit samma resultat om patienten i ambulansen dött till följd av aktionen.

Gärningarna har ett samlat straffvärde som uppgår till fyra månaders fängelse, men påföljderna bestäms för nio av dem till villkorlig dom och för tre av dem till skyddstillsyn.

Kanske något för nya regeringen att ta tag i...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Miljötomtar som ger sig själva rätten att sätta tiotusentals bilar och akutkörande ambulans i kö får villkorliga straff. I praktiken ett icke-straff och en markering att det är ok att göra så om man själv bedömer det vara tillräckligt viktigt. Undrar om det hade blivit samma resultat om patienten i ambulansen dött till följd av aktionen.

Gärningarna har ett samlat straffvärde som uppgår till fyra månaders fängelse, men påföljderna bestäms för nio av dem till villkorlig dom och för tre av dem till skyddstillsyn.

Kanske något för nya regeringen att ta tag i...

Kan vi inte hitta ett gäng tomtar som limmar fast sig på en väg någonstans och demonstrerar för "Billigare bensin" och se om vi verkligen är lika inför lagen?

Jag har en stark känsla av att miljötomtar behandlas väldigt snällt...

Det kommer att ta tid att förändra rättsväsendet, det är djupt inrotat att det alltid går att komma under minimistraffen med undantag och omskrivningar.
Frågan är om det går att göra på en mandatperiod?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Kan vi inte hitta ett gäng tomtar som limmar fast sig på en väg någonstans och demonstrerar för "Billigare bensin" och se om vi verkligen är lika inför lagen?

Jag har en stark känsla av att miljötomtar behandlas väldigt snällt...
Limmar man fast sig vid en väg så riskerar man att drabba andra bilister. Bättre att limma fast sig vid ett tåg, gärna ett som är på väg till någon MP-kongress.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag är dunderförkyld, har huvudvärk, och pga alla ungar har jag sovit rätt risigt ett tag, dessutom har jag sen 2v en nackspärr som inte vill ge med sig. Inte topphumör med andra ord.

Frugan har en förmåga att inte skruva på korkar särskilt hårt, mer än en gång har vattenflaskor läckt och jag gnäller frekvent om det. I morse skulle jag skaka yoghurten, och självklart lossnar locket så jag dränker mig och halva köket i yoghurt. Jag var verkligen inte på humör för sånt just då, och jag kan ha väckt några av grannarna i villakvarteret när jag upplös min familj om vad jag tyckte om min frus förmåga att hantera skruvkorkar och att bli dränkt i yoghurt. Tydligen var rak och ärlig kommunikation inte riktigt så uppskattat som dom påstår. Men hon städade åtminstone köket.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag är dunderförkyld, har huvudvärk, och pga alla ungar har jag sovit rätt risigt ett tag, dessutom har jag sen 2v en nackspärr som inte vill ge med sig. Inte topphumör med andra ord.

Frugan har en förmåga att inte skruva på korkar särskilt hårt, mer än en gång har vattenflaskor läckt och jag gnäller frekvent om det. I morse skulle jag skaka yoghurten, och självklart lossnar locket så jag dränker mig och halva köket i yoghurt. Jag var verkligen inte på humör för sånt just då, och jag kan ha väckt några av grannarna i villakvarteret när jag upplös min familj om vad jag tyckte om min frus förmåga att hantera skruvkorkar och att bli dränkt i yoghurt. Tydligen var rak och ärlig kommunikation inte riktigt så uppskattat som dom påstår. Men hon städade åtminstone köket.
Du skulle ha väntat med din feedback tills straxt innan hon somnat ikväll. Yttrat frasen -Vi måste prata.

Det är tydligen då det är bäst att dryfta sina ärenden. Iaf enligt många fruntimmer jag vänslats med...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år