Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Väl matchade, på andra sidan, av Qanon-anhängare.
Båda rörelserna är skapligt världsfrånvända och absolut säkra på att dom har rätt.

Ja, det känns som att världen blir dummare och dummare för varje år man lever men samtidigt kanske det egentligen bara är så det blir i en värld där allt mer information sprids och folk av ren bekvämlighet väljer att leva i sina egna bubblor där man bekvämt kan luta sig tillbaka svälja alla ord från de "präster" man valt att som sina tolkare av "sanningen".

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, det känns som att världen blir dummare och dummare för varje år man lever men samtidigt kanske det egentligen bara är så det blir i en värld där allt mer information sprids och folk av ren bekvämlighet väljer att leva i sina egna bubblor där man bekvämt kan luta sig tillbaka svälja alla ord från de "präster" man valt att som sina tolkare av "sanningen".
Idiocracy hade rätt förutom att det verkar gå fortare...
Uppsidan är att mänskligheten kommer bli ruskigt sexig. ?

Raderad medlem 51742

Guest
Jag tycker verkligen att det är ett problem att försvåra/förbjuda det fria ordet.
Men det kan vara tveeggat.
- Propaganda från IS?
- Propaganda till ungdomar om det fina i att byta kön?
- Propaganda om tunga droger?

Jag är nog ändå mer för utbildning än förbud...tror jag.
Tror inte heller på förbud av det fria ordet. Det leder dessutom med största sannolikhet bara till att problemet förvärras genom ökad misstro osv.

Skall man göra något är det väl i såna fall att öka transparensen, t ex för hur algoritmer fungerar, var information kommer ifrån osv.

Kan ju även vara värt att fundera på varför de stora plattformarna gynnas av incitament som leder till att människor splittras framför sådant som bidrar till mer förståelse mellan människor.

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Vad gäller RT och Sputnik kan man ju dock fråga sig vad de har för syften.
Det är ju ganska väldigt jättesannolikt att det bara finns för att sprida sin propaganda och så misstro i befolkning utanför Ryssland.
Det är ju knappast nån i Kreml som känner nån slags inre plikt att berätta en sanning, som inte hade spridits annars om det verkligen var sant.
Och detta görs såklart genom att inte bara skriva hittepå, utan även saker som är sanna (för att inte bli alltför uppenbara varifrån de får betalt).
Vad jag menar är att det är helt meningslöst att läsa RT och Sputnik om man "försöker bilda sig en balanserad uppfattning" då det de skriver som inte redan skrivits i en västerländsk tidskrift är ren propaganda.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ogillar egentligen sådana epitet då de kan bli allt för generaliserande, men använde dem här för att förhoppningsvis göra det lättare att förstå vad jag menade.

Själv har jag aldrig hört talas om varken woke right eller alt left så även om de skulle finnas skulle jag tro att det inte utgör några signifikanta fenomen i de flestas ögon :)
Tack.
Woke, kommer aldrig ihåg vad det betyder…men vet att Alexander Bard tjatar om termen.
Har själv ingen aning om det finns vänster eller höger-Woke.
Är bättre på motorolja men det kan man inte snacka om på kontoret om utan att anklagas för miljöförstöring ?

Raderad medlem 51742

Guest
Tack.
Woke, kommer aldrig ihåg vad det betyder…men vet att Alexander Bard tjatar om termen.
Har själv ingen aning om det finns vänster eller höger-Woke.
Är bättre på motorolja men det kan man inte snacka om på kontoret om utan att anklagas för miljöförstöring ?
Du märker om ett kontor är woke genom att det kan uppstå lynchstämning om du pratar om motorolja där.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ben Shapiros första video om reaktioner på Woke TikToks är rätt kul. :)
Woke har ju lutat över åt allt med "flytande" kön.
Som Ulvhamne skriver: så öppensinnade så hjärnan ramlar ut.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Köpte en smartwatch till frun i födelsedagspresent och tog den dyrare modellen dels för att den hade ett tåligt Safirglas men så var den en återlämning i nyskick med över 30% rabatt.
redan efter ett par dagar så upptäckte hon en spricka tvärs över skärmen utan att slagit i något. hon har använt klockan till hundpromenader, på jobbet som personlig assistent och när hon ridit med häst.
Jag ställde frågan vad har klockan för historik när den blev såld och återlämnad hos Elgigantens kundtjänst som också tyckte det lät märkligt att den bara gått sönder och ville vi skulle besöka butiken för att kolla upp ärendet.
6,5 mils körning till butik så ville dom inte ens se på klockan utan hävdade yttre våld vilket då per definition är samma sak som att vi ljuger om händelseförloppet.
han i butiken menade att var det ingen spricka på klockan när vi köpte den så är det vi som har slagit den i något så den gått sönder och dom har ingen garanti mot yttre våld.

Alltså jag förstår ju givetvis att många försöker lura till sig när något gått sönder, men ett safirglas ska ju hålla väldigt mycket hör man av alla andra som har dessa.....Och det är ju ändå en aktivitetsklocka!

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Köpte en smartwatch till frun i födelsedagspresent och tog den dyrare modellen dels för att den hade ett tåligt Safirglas men så var den en återlämning i nyskick med över 30% rabatt.
redan efter ett par dagar så upptäckte hon en spricka tvärs över skärmen utan att slagit i något. hon har använt klockan till hundpromenader, på jobbet som personlig assistent och när hon ridit med häst.
Jag ställde frågan vad har klockan för historik när den blev såld och återlämnad hos Elgigantens kundtjänst som också tyckte det lät märkligt att den bara gått sönder och ville vi skulle besöka butiken för att kolla upp ärendet.
6,5 mils körning till butik så ville dom inte ens se på klockan utan hävdade yttre våld vilket då per definition är samma sak som att vi ljuger om händelseförloppet.
han i butiken menade att var det ingen spricka på klockan när vi köpte den så är det vi som har slagit den i något så den gått sönder och dom har ingen garanti mot yttre våld.

Alltså jag förstår ju givetvis att många försöker lura till sig när något gått sönder, men ett safirglas ska ju hålla väldigt mycket hör man av alla andra som har dessa.....Och det är ju ändå en aktivitetsklocka!
Om det är en Garmin så prova ringa dem direkt. De har lite högre nivå på sin kundtjänst än Elgiganten i genomsnitt. (Gissar att det gäller även andra aktivitetsklockmärken, men där har jag ingen personlig erfarenhet.)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oljepannejävel.
Ny brännare i Januari.

Nu börjar det aset bete sig som den gamla, och står stilla stup i kvarten.
?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är Woke = att attackera alla som inte är PK menar du? (politiskt korrekt)
Att vara Woke handlar väl om att ha "vaknat upp" till insikten om hur otroligt ojämställt, kränkande och framförallt rasistiskt samhället i stort, dvs vita män, är, och sedan anpassar de sin livsstil efter detta med strävan efter att aldrig kränka någon någonsin. Vilket bland annat fått till följd att vi nu låter biologiska män tävla i mot kvinnor idrott samt könsstympar minderåriga för att de säger att de är födda i fel kropp, för som woke måste du hålla med, respektera och hjälpa till att åtgärda dessa "fel" eftersom du annars kränker henarnas könsidentitet. Och det får man inte göra, om man är woke. Om du som icke-woke påtalar det bisarra i hela den här farsen, då skriker wokehenen i högan sky om hur mycket nazistfascistrasisthomofob du är, för alla som inte är extremt woke befinner sig per definition så långt bort i andra änden av spektrat du bara kan komma. Typ så.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att vara Woke handlar väl om att ha "vaknat upp" till insikten om hur otroligt ojämställt, kränkande och framförallt rasistiskt samhället i stort, dvs vita män, är, och sedan anpassar de sin livsstil efter detta med strävan efter att aldrig kränka någon någonsin. Vilket bland annat fått till följd att vi nu låter biologiska män tävla i mot kvinnor idrott samt könsstympar minderåriga för att de säger att de är födda i fel kropp, för som woke måste du hålla med, respektera och hjälpa till att åtgärda dessa "fel" eftersom du annars kränker henarnas könsidentitet. Och det får man inte göra, om man är woke. Om du som icke-woke påtalar det bisarra i hela den här farsen, då skriker wokehenen i högan sky om hur mycket nazistfascistrasisthomofob du är, för alla som inte är extremt woke befinner sig per definition så långt bort i andra änden av spektrat du bara kan komma. Typ så.
Woke... Sjukt intoleranta och inskränka vad det verkar. Som en nidbild av glesbygdsbor på de punkterna.

Fan, man ska passa sig för alla som säger sig sitta inne med den absoluta sanningen och äkta tro. Oavsett vad det gäller.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år