Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Woke... Sjukt intoleranta och inskränka vad det verkar. Som en nidbild av glesbygdsbor på de punkterna.

Fan, man ska passa sig för alla som säger sig sitta inne med den absoluta sanningen och äkta tro. Oavsett vad det gäller.
Nejdå, de är sjukt toleranta, de tolerantaste av alla så länge du passar in i deras världsbild. Dvs, förvänta dig inget varmt välkomnande om du besitter en smula sunt förnuft, och i synnerhet inte om du är en heterosexuell vit man. Man får nämligen under inga som helst omständigheter och absolut aldrig döma någon utifrån deras kön, hudfärg eller sexuella läggning, för då är man en sån där rasistsexistfascistnazist. Men att hata vita heteromän enbart därför är bara positivt, för vem behöver såna eller konsekvent tänkande... Och om du tycker det är konstigt så är du antagligen woke-ens värsta fiende, nämligen en #kränktvitman.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tattarjävlar på jobbet.
Folk har tamefan ingen skam.
Väklädda fetton körande dyr bil. River i allt som kan tänkas sitta löst.

Patetiska människor.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Tretorn, jävla skitföretag.
Köpte ett par gummistövlar för 2 år sedan.
Eftersom jag är petigt noga med prylar så sköter jag mina skodon.
Nu sprack bägge på samma ställe.
Mailade Tretorn för att påtala kvalitetsbristen och fick till svar en skötselanvisning.
Skitföretag. Tretorn.
Hur många gånger ska man skriva det för att Google ska indexera det?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tretorn, jävla skitföretag.
Köpte ett par gummistövlar för 2 år sedan.
Eftersom jag är petigt noga med prylar så sköter jag mina skodon.
Nu sprack bägge på samma ställe.
Mailade Tretorn för att påtala kvalitetsbristen och fick till svar en skötselanvisning.
Skitföretag. Tretorn.
Hur många gånger ska man skriva det för att Google ska indexera det?

OT:
Har inget svar på din fråga men det mest lyckade exemplet på det du föreslår är när motståndarna fick den republikanske senatorn Rick Santorums efternamn att bli synonymt med något han var uttalad motståndare till*.

1666013396333.png

*Han var alltså uttalat emot samkönade äktenskap i allmänhet och har även bland annat debatterat för införande av en lag emot sodomi.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ska man verkligen behöva visa steg för steg, för jobbet grundläggande arbetsuppgifter, en till två gånger i månaden (samma uppgifter om och om igen), åt en människa som närmar sig 50, har jobbat på sin position i ca 5år, och inom branschen i 15?
Borde inte en sådan kunna ta eget ansvar för sitt arbete, och se till att den besitter kompetensen som behövs?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
PTS. :huvet
Jag inser att jag borde vetat bättre än att ställa ett par kontrollfrågor till dem, för ju mer svar jag får desto mer förvirrande blir det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ska man verkligen behöva visa steg för steg, för jobbet grundläggande arbetsuppgifter, en till två gånger i månaden (samma uppgifter om och om igen), åt en människa som närmar sig 50, har jobbat på sin position i ca 5år, och inom branschen i 15?
Borde inte en sådan kunna ta eget ansvar för sitt arbete, och se till att den besitter kompetensen som behövs?

En bekant som hade jobbat länge på samma företag fick i uppdrag att lära upp en ny person.
(Industrijobb, repetetivt och monotont, skulle gå att lära en apa, men dom skulle göra revolt)

En person som kom dit lärdes upp (dom flesta behöver en kvart och övervakning en kvart) tre heldagardagar, plus en kvart varje morgon efter det i två dagar, sedan blev det helg.

Efter helgen var hårddisken totalt formaterad, upplärning i tre dagar, övervakning i två...

Ny helg, tillbaka på måndag, hittade inte ens till maskinen, upplärning två dagar....

Det är bara att konstatera att vissa tar sig en rejäl bläcka på helgerna, men frågan är på vad eftersom det raderar en hel vecka bakåt?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Obildbara människor finns lite varstans. Det går bara inte. Det bästa vore att låta dem klippa gräs med sax eller nåt, fast risken är väl stor att de klipper av sig fingrarna.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag är väl inte superförbannad, men .. lite förbannad för att mina förväntningar på dessa värmehandskar från KjellCo inte uppfylldes.

Dom blir varma, men inte ända ut i fingrarna. Slingorna går bara kring ovansidan på handen, det är synd. Jag blir ändå iskall efter 20 minuter på hojen i +2C. Vad skulle jag med dessa till... men 200 kr istället för 500 kr, så jag kan väl inte klaga direkt. Kanske kan använda dom i snöyran när jag går uppför Flottsbro i januari.

IMG_7582.JPG

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är väl inte superförbannad, men .. lite förbannad för att mina förväntningar på dessa värmehandskar från KjellCo inte uppfylldes.

Dom blir varma, men inte ända ut i fingrarna. Slingorna går bara kring ovansidan på handen, det är synd. Jag blir ändå iskall efter 20 minuter på hojen i +2C. Vad skulle jag med dessa till... men 200 kr istället för 500 kr, så jag kan väl inte klaga direkt. Kanske kan använda dom i snöyran när jag går uppför Flottsbro i januari.

View attachment 477709
Jag köpte liknande för många år sedan. Hjälpte inte. Värmen måste komma inne i handen (värmehandtag). Jag började använda dem i bilen istället...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Kund, kvinnlig (inga fördomar, endast ett förtydligande) kommer insläpandes på en sönderriven kartong med lasthållare till sin bil, det regnar låsmuttrar och nycklar över hela golvet.
Hon vill lämna tillbaka grejorna med förklaringen att dom inte behövs längre (?)

Kollegan är ändå tillmötesgående och frågar om det finns kvitto, det finns det inte men det behövs väl inte då hon hade köpt denna av en annan återförsäljare som säljer samma bilmärken som vi, så det måste ju gå bra?

Konstpaus i 15 sekunder, sen säger hon att det var ett uselt bemötande och det är omodernt med kvitton, vi borde kunna kolla upp vad hon köpt hos nån annan för det är ju samma märke.....

Ut genom dörrn med paketet, nycklarna ligger kvar på golvet.

Äntligen helg :död

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Idag byttes det proppar och bottnar här. Då sjunker min abonnemangsavgift från 620 kr/mån med sisådär en 150-lapp. Var väl den ende i kvarteret som ff har 20A. Därtill har jag sänkt min årsförbrukning till under den magiska gränsen 8000 kWh. Iom det så sjunker avgiften till drygt 200 kr/mån.
Man blir inte rik men pengarna behövs till elen. Ja, sen ska ju elektrikern ha sitt men lika bra att fixa det när han ändå skulle hit. Tar förvisso ett tag att räkna hem.
Den kostnadsminskningen svarar f ö ganska väl mot mina modesta lånekostnader.

Citerat alltså mig själv ovan.

Säg den glädje som varar. Det var några saker jag inte tagit med i beräkningen och heller ej blev informerad om vid telefonkontakt.

Mitt nätab kostade för 20A huvudsäkring 612,50 kr/mån.
Byter till 16A som kostar 462,50 kr/mån
Har sänkt min förbrukning från 8500 kWh/år till 6500 kWh/år. Då sjunker abonnemanget för 16A till 166 kr/mån.
En säkning om 5358 kr/år.

Vad är jag då uppbragt över?
Jo, vid förbrukning under 8000kWh/år höjer EON överföringsavgiften från 45+24,25 öre kWh, dvs 69,25 till 45+68,7 öre kWh dvs 113,7 öre kWh. Kan på sin höjd spara knappt 2000 kr/år. Täcker inte elektrikern ens.

Nästan 3 ggr priset för samma el på samma uppsäkring. Sorterar inte det under ocker?

Vi ska minska vår förbrukning och spara el. När vi gör det straffas vi med kostnader och exkluderas därtill från subventionen, eller återbetalningen, som jag kallar elprisstödet.

Man kan inte vinna.

Let the mocking begin.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom