Idag är jag förbannad därför att...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
På väg hem efter dagislämningen idag kom en bil som vid första anblick sa att något var fel, men det var snudd på svårt att förstå vad, han hade motorhuven uppvikt över vindrutan. Det är 30-60 i området, så det måste ha skett på motorvägen, i laglig hastighet. Med andra ord hade han kört en bra bit, eller rejält för fort, utan någon som helst sikt, Och med gott om platser att stanna på och bryta ner motorhuven. Men det hindrade honom inte från ett hyggligt tempo genom rondeller och korsningar. :dummer

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
På väg hem efter dagislämningen idag kom en bil som vid första anblick sa att något var fel, men det var snudd på svårt att förstå vad, han hade motorhuven uppvikt över vindrutan. Det är 30-60 i området, så det måste ha skett på motorvägen, i laglig hastighet. Med andra ord hade han kört en bra bit, eller rejält för fort, utan någon som helst sikt, Och med gott om platser att stanna på och bryta ner motorhuven. Men det hindrade honom inte från ett hyggligt tempo genom rondeller och korsningar. :dummer
Så länge han inte hade tonat visir så är det lugnt. :fakta

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Första bilden är från 2019, andra bilden nu efter att "entreprenörer" byggt hyddor för uthyrning och små kiosker etc, byggt om gissningsvis 1km strand för att tjäna pengar. Vilket dom troligen inte ens gör utan afförsiden är troligen att sälja anläggningar. Byggd på mark som de inte ens äger.
De som gjort jobbet är byns borgmästare och sheriffen så att det är olagligt är inget problem för dem. Jag brukade knyta upp hängmattan här och ligga skuggan och den svalkande vinden. Knappt några störande ljud, men nu spelas det hög musik från distande högtalare. Finns ingenstans längre att knyta upp hängmattan och vill jag sitta måste jag handla för att få låna bänkarna som byggts.

Bifogat

• DSC_0421.JPG
    DSC_0421.JPG
    4.3 MB · Visningar: 32
  • IMG_20230119_130104_HDR.jpg
    IMG_20230119_130104_HDR.jpg
    2.9 MB · Visningar: 32

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
I-landsproblem följer nedan.

MatHem.
Beställer ett paket oxfile om ca. 350gr. Får levererat 150gr. Angiven vikt vid beställning är 230% av levererad vikt. En felmarginal på +/10% hade varit ok tycker jag.

Med tanke på all annan skit i livet just nu är det inget problem egentligen. Men jag hade sett fram emot att kunna kvarstanna hemma och laga en god måltid åt min älskade utan att behöva fara iväg och handla.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
I-landsproblem följer nedan.

MatHem.
Beställer ett paket oxfile om ca. 350gr. Får levererat 150gr. Angiven vikt vid beställning är 230% av levererad vikt. En felmarginal på +/10% hade varit ok tycker jag.

Med tanke på all annan skit i livet just nu är det inget problem egentligen. Men jag hade sett fram emot att kunna kvarstanna hemma och laga en god måltid åt min älskade utan att behöva fara iväg och handla.
Och det är därför jag inte beställer sånt på nätet. Vi gjorde det en sväng under pandemin, och dom slutade aldrig bära in pappkassar med 2-3 varor i, när vi själva hade handlat samma veckohandling i två tygkassar från Citygross. Känslan var också rätt mycket "jaha, blev det så?" för varje grej vi packade upp, bortsett från färdiga förpackningar då.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och det är därför jag inte beställer sånt på nätet. Vi gjorde det en sväng under pandemin, och dom slutade aldrig bära in pappkassar med 2-3 varor i, när vi själva hade handlat samma veckohandling i två tygkassar från Citygross. Känslan var också rätt mycket "jaha, blev det så?" för varje grej vi packade upp, bortsett från färdiga förpackningar då.

Jag har också noterat det, en lokal affär står och lastar utkörningsbilarna precis brevid ingången så man ser vad dom lastar.
Jag trodde det var kunderna som köpte så lite åt gången så att det bara blev halvtomma påsar, men det kanske är dom som packar i butikerna som gör 10 halvtomma påsar till varje kund?

Jag har aldrig beställt hem matvaror själv, hit hittar nog ingen utkörning ÖHT, jag bor ju utanför stan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har också noterat det, en lokal affär står och lastar utkörningsbilarna precis brevid ingången så man ser vad dom lastar.
Jag trodde det var kunderna som köpte så lite åt gången så att det bara blev halvtomma påsar, men det kanske är dom som packar i butikerna som gör 10 halvtomma påsar till varje kund?

Jag har aldrig beställt hem matvaror själv, hit hittar nog ingen utkörning ÖHT, jag bor ju utanför stan.
Vissa i arbetsstyrkan orkar fan inte bära så mycket mer än ett smörpaket.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vissa i arbetsstyrkan orkar fan inte bära så mycket mer än ett smörpaket.

Jag kan väl IOFS förstå att alla inte packar som mig, som konstant ligger på gränsen till vad handtagen pallar, och håller limpan och apelsinkassen utanför påsen men lite mer kan dom ju packa.

En anställd på ICA skrattade åt mig och sa "Du måste vara en jäkel på att spela tetris" när jag plockade ur och arrangerade om för att rymma mer.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Stulen ? "Lånad" ? Visste inte riktigt vad att göra, se inlägg #29093 i den här tråden

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Stulen ? "Lånad" ? Visste inte riktigt vad att göra, se inlägg #29093 i den här tråden
Nja, det var nog hans egen, han hade nog bara lite otur när han tänkte, och hade en pragmatisk syn på sunt förnuft, trafiksäkerhet och framkomlighet. Lite samma koncept som dom som gör ett handflatestort hål mitt i vindrutan i snötäcket på bilen så att dom kan titta rakt fram, och sen glatt kör iväg.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur mycket batik har den här skribenten i sin ägo?

Hon kallar brottsoffret, 15 år, först för "ung man". Hon benämner honom sen i femininum, "unga mannen", medan förövarna benämns tonårskillar fast några anges vara äldre än den utsatte.

Polisen är inte bättre; "misshandeln är lite speciell", om att förövarna försöker elda bort ansiktet på den utsatte. Det sorterar under tortyr, inget mindre.

Denna envisa strävan att förringa brottsoffer och vad de utsätts för, lindra beskrivningen av såväl handling som gärningsmän, hur går det till när man anammar ett sådant synsätt? Jag är alltså genuint nyfiken på hur man aktivt försöker och i många fall lyckas vända ett medvetande från allt rimligt till ett tankemönster där man helt går in för att automatiserat beskriva saker så skevt.

Jag har blivit både exkluderad och skrattad åt när jag för rätt många år sen kallt konstaterade att handlingar av typen i artikeln kommer att vara vardag inom några få år. Nu är vi sen ett tag där och relativister samt nyttiga idioter verkar öka i antal fortare än bananflugor förökar sig.

Edit;
Kompletterade ofullständig mening.

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Polisen är inte bättre; "misshandeln är lite speciell", om att förövarna försöker elda bort ansiktet på den utsatte. Det sorterar under tortyr, inget mindre.
Vi har ju ett system där pistolskott i buken bedöms som grov misshandel och inte mordförsök när den skjutne överlever. Slumpen avgör om man dör eller ej, hur långt bort var sjukvården, vilka organ träffades etc.

Så det där är med den logiken blott misshandel.

Jag håller inte med i rättssystemets bedömning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har ju ett system där pistolskott i buken bedöms som grov misshandel och inte mordförsök när den skjutne överlever. Slumpen avgör om man dör eller ej, hur långt bort var sjukvården, vilka organ träffades etc.

Så det där är med den logiken blott misshandel.

Jag håller inte med i rättssystemets bedömning.

Det är väldigt få kroppsdelar du kan skjuta igenom utan risk för att offret dör.

Ett tag var det ju populärt med skott i benen, men det är fullt möjligt att förblöda av ett sådant också.
Jag tycker gott man kan döma för mordförsök varje gång man skjuter någon.
(utom om det sker i självförsvar, men det händer ju nästan aldrig i Sverige)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väldigt få kroppsdelar du kan skjuta igenom utan risk för att offret dör.

Ett tag var det ju populärt med skott i benen, men det är fullt möjligt att förblöda av ett sådant också.
Jag tycker gott man kan döma för mordförsök varje gång man skjuter någon.
(utom om det sker i självförsvar, men det händer ju nästan aldrig i Sverige)
Tycker väl att det bör räknas som mordförsök även om man missar.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka