Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är väldigt få kroppsdelar du kan skjuta igenom utan risk för att offret dör.

Ett tag var det ju populärt med skott i benen, men det är fullt möjligt att förblöda av ett sådant också.
Jag tycker gott man kan döma för mordförsök varje gång man skjuter någon.
(utom om det sker i självförsvar, men det händer ju nästan aldrig i Sverige)
Ja, du kan till och med dö av infektioner om du får en tå bortskjuten eller något liknande litet.

ALLT beväpnat våld bör vara MINST dråpförsök. (det behöver ju inte varit överlagt)
Det behöver ju knappeligen vara ett skjutvapen, utan hugger du någon med kniv eller sopar till någon med brännbollsträ så bör det gå under samma rubricering.

Det är ju inte så att det inte går bra att ha ihjäl någon även för hand så att säga, så börjar man ta till tillhyggen så är man ju ute för att döda direkt.

Det känns som att rättsväsendet trimmar sina siffror med förmindrande rubriceringar, för att få bättre statistik och hävda sig själva ha gjort ett bättre jobb än de har. Slippery slope, så att säga....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det känns som att rättsväsendet trimmar sina siffror med förmindrande rubriceringar, för att få bättre statistik och hävda sig själva ha gjort ett bättre jobb än de har. Sliooery slope, så att säga....

Nu är det ju beordrat pinnjakt igen, så nu minskar man resurserna för att utreda komplicerade brott och satsar på att bötfälla folk som bryter mot dubbdäcksförbudet eller har en spliff för eget bruk istället...

Ett uppklarat brott är ett uppklarat brott i statistiken liksom....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu är det ju beordrat pinnjakt igen, så nu minskar man resurserna för att utreda komplicerade brott och satsar på att bötfälla folk som bryter mot dubbdäcksförbudet eller har en spliff för eget bruk istället...

Ett uppklarat brott är ett uppklarat brott i statistiken liksom....
Ja precis.

Lite som med vården. Har du ont i halsen? - köp en strepsils. Tycker du att grannen kör för fort? - Sköt dig själv och skit i andra.
Så kan läkare fundera på cancer och strokepatienter. Och rättsväsendet kan ägna sig åt organiserad brottslighet och våldtäktsmän.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är väldigt få kroppsdelar du kan skjuta igenom utan risk för att offret dör.

Ett tag var det ju populärt med skott i benen, men det är fullt möjligt att förblöda av ett sådant också.
Jag tycker gott man kan döma för mordförsök varje gång man skjuter någon.
(utom om det sker i självförsvar, men det händer ju nästan aldrig i Sverige)
Det är ju inte bara blodförlust som utgör risk.
När jag hade fått skelettet ombyggt och ommöblerat av en sossecontainer fick jag en lektion av en läkare. Jag var katig och tyckte att ben går av och ben läker. Läkaren mulnade och talade i skarpa ordalag om vad som händer om fetter och annat når hjärtat, vad alltför lång tid med för lite blod i omlopp kan ställa till och att mina frakturer utan vidare kunde avbrutit min fortsatta levnad där och då.
Naturligtvis hoppas jag han ville skrämmas men visst blir man förvånad över såväl vad folk kan överleva som vad som dödar, skador som för lekmannen ter sig förhållandevis lika, som SJP redan varit inne på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Läkaren mulnade och talade i skarpa ordalag om vad som händer om fetter och annat når hjärtat, vad alltför lång tid med för lite blod i omlopp kan ställa till och att mina frakturer utan vidare kunde avbrutit min fortsatta levnad där och då.

Det var väl relativt okomplicerade frakturer som tog död på Ronnie Pettersson, fett tog sig in i blodomloppet och proppade till...

Om jag inte minns fel, jag var relativt ung då...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det var väl relativt okomplicerade frakturer som tog död på Ronnie Pettersson, fett tog sig in i blodomloppet och proppade till...

Om jag inte minns fel, jag var relativt ung då...
Han kan ha nämnt denne. Jag var fullproppad med substanser och hade inte sinnena fulla med bruk. Det är en smula rörigt i minnet...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag missade målet att köra mc minst en gång varje månad. Det blev bara 50 meter i januari.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Förbannad vet jag inte, men Ozzy Osbournes europaturne ställs in och jag hade bokat biljett till den.... och flyg ToR :(

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Va inte ozzy sjuk?
Han opererade ryggen 2019 och kan inte flyga så Europaturnen ställs in.
...för fjärde gången?
Jag vet inte för vilken gång i ordningen det var men det har i alla fall varit flera.

Vi hade både tur och otur med flyget, ena vägen har vi Norwegian och andra SAS, nu visade det sig att dessa inte är återbetalningsbara men SAS hade bokat om tiden för flyget och då fick man välja pengar tillbaka eller behålla resan....Men Norwegian kommer brinna inne :(

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka