Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Känner igen det där. Fruntimmer är roliga.

Min tjej är väldigt ambitiöst när det kommer till heminredning, hon har visioner och idéer och kommer titt som tätt hem med ett nytt färskt lass ifrån IKEA och tycker att "nu ska vi fixa!"... Tyvärr vill hon oftast mer än hon mäktar med, och det slutar i princip alltid med att det istället för vi blir jag som får skruva ihop hennes skit åt henne eftersom hon helt enkelt inte klarar av arbetet rent fysiskt. Hur hon över huvud taget får med skiten hem är för mig ett mysterium, för bara bestyret med att bära in paketen från bilen och in i huset är tydligen fullkomligt omöjligt och kräver min hjälp. Och att bära det som ska till övervåningen uppför trappan ska vi inte ens tala om, än mindre skruva ihop eländet... :huvet

Jag har inga större problem med att hjälpa henne utföra ändringar i hemmet som jag ser syftet med, men hon är den typen av person som beklagar sig över att hennes skrivbord är för litet, köper hem ett nytt skrivbord, tvingar mig att bära in och skruva ihop det och flyttar all sin skit från det gamla till den nya skrivbordet bara för att inse att hon får ännu mindre plats på det nya skrivbordet... :dummer :huvet Trots att jag gång efter annan har försökt förklara för henne att man måste mäta och planera först så går det helt enkelt inte in, hon gör samma skit gång på gång på gång...

Det har gått så långt att jag sagt åt henne att om hon inte kollar med mig först och ber om hjälp INNAN hon köper hem något jävla mög som antagligen inte passar till vad hon tänkt sig så hjälper jag henne inte. För en tid sedan så var hon faktiskt duktig och informerade om ett planerat inköp, två förvaringsmöbler till kidsens rum, och bad mig om hjälp. Eftersom hon för en gångs skull gjort som jag bett henne så kunde jag ju inte gärna vägra.

Så häromdagen var det dags. Hon kommer hem med ett nytt lass från IKEA, definitivt inte bara det hon förvarnat om utan rätt mycket mer, och tycker att "Kan du inte hjälpa mig?"... Efter lite generell skuldbeläggning, snyft och blink med ögonfransarna så gav jag motvilligt med mig, om inte annat så för husfridens skull. Plockar på mig lite blandade verktyg och sätter mig vid ett av paketen och börjar öppna upp. Hon sitter bredvid och tittar på.

"Vad gör du?"
- *Hon tittar frågande på mig*
"Skulle vi inte skruva ihop prylarna?"
- Du skulle ju hjälpa mig??
"Hjälpa ja, inte göra det åt dig. Eller vadå, du tänkte bara sitta där och titta på?"
- Ja, typ så...
"Jag gick med på att hjälpa dig med barnens två förvaringsmöbler, det är inte mitt fel att du köpt på dig en massa annat skit. Jag fixar denna, gå du och skruva ihop den andra så vi blir färdiga med eländet. Eller vill du skruva ihop samtligt själv?"
- *knorr mutter gnissel*

Väl färdig med möbeljäveln går jag bort till henne för att kolla hur det går.

"Så, nu är jag färdig med min del. Hur går det för dig?"
- Vadå färdig? Vi har dessa kvar. Du skulle ju hjälpa mig?
"Jag är färdig med min möbel, du skulle ju börja med den andra?"
- Jag gjorde annat.
"Ok, så nu ska jag ensam skruva ihop resten också eftersom du inte ens börjat?"
- Ja jo...

Hennes definition av det här med att "hjälpa med någonting" skiljer sig något lite från min... :huvet Och som om inte det var nog, tror ni skiten passade där hon tänkt ha dem?? Nej, för som vanligt har hon ögonmåttat helt åt helvete fel vilket resulterade i att vi fick möblera om hela barnens rum för att få plats med skräpet :4skrika I framtiden ska jag helt enkelt tvärvägra när hon ber om "hjälp", vilket antagligen kommer få till följd att huset kommer överbelamras av oöppnade IKEA-paket som hon inte reder ut... :huvet
Känner igen det där med att inte nyttja talmeter eller tumstock innan ommöblering/inköp.

Har nu flyttat soffan fram och tillbaka tre gånger till olika positioner i vardagsrummet för att bara landa där den började. Trots utlagd tumstock på golvet innan.

Senast ville hon ha spa-bad. Vår tomt är under 150 kvadratmeter och där står ett hus och ett förråd också. Skulle nätt och jämnt få upp altandörren...? Tillkommande driftkostnader och belastningsberäkning på altanen fick henne att backa efter en veckas dividerande. (grannen utan ungar med större tomt fick ju plats.)

Men inte bara kvinnor gör så. Har manliga kunder som beställt 6m långt gods för avhämtning för att sen konstatera att det inte går in i en Berlingo. Vill få det budat till arbetsplatsen utan kostnad. Det sker icke men de får låna bågfil om de vill.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bushido, jag känner igen det där från en bekant.
Varken han eller hans tjej hade körkort, och jag hade en pickup....

Hon avverkade 5 köksbord på ett år. tre stod på högkant i kallförådet och förstördes av fukt.

Hon hade någon vision som hon hade skapat sig på Pintrest om ett lantligt romantiskt kök, men bodde i en hyreslägenhet hastigt byggd på 80 talet....

Det blev inte lantligt romatiskt med bjälkar i taket, torkade blommor och nybakt bröd i korgar oavsett hur många vita/trärena bord hon köpte på IKEA

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Känner igen det där. Fruntimmer är roliga.
*text* :huvet
Ja jävlar.
Själv hade jag tänkt spendera semestern med att bygga ett eget rum åt Junior i huset. Dra om den antikverade elen, smälla upp mellanvägg, nytt golv och innertak, måla, lista, etc. Har haft svårt att planera in semestern iom djävulskt mycket på jobbet, men klart kommunicerat att när jag kan ta ledigt, då är det dags att dra igång det projetket.

Nu var det tydligen viktigare att sortera nå jävla kläder och fara till återvinningen bland annat...

"Du kan väl göra det där när jag inte är hemma?!" - Jaa, fast nu har ju tre dagar för ett en veckas projekt blivit två dårå..... :dummer

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja jävlar.
Själv hade jag tänkt spendera semestern med att bygga ett eget rum åt Junior i huset. Dra om den antikverade elen, smälla upp mellanvägg, nytt golv och innertak, måla, lista, etc. Har haft svårt att planera in semestern iom djävulskt mycket på jobbet, men klart kommunicerat att när jag kan ta ledigt, då är det dags att dra igång det projetket.

Nu var det tydligen viktigare att sortera nå jävla kläder och fara till återvinningen bland annat...

"Du kan väl göra det där när jag inte är hemma?!" - Jaa, fast nu har ju tre dagar för ett en veckas projekt blivit två dårå..... :dummer
Min fru var iväg torsdag till söndag en gång för en massa år sedan. När hon kom hem sa hon förvånat.
-Älskling, när du får jobba i fred levererar du verkligen!

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kom ihop mig med en person igår som inte förstod ordet nä, hur förbannat svårt kan det va, idiothelvete !

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då är det tyvärr bara bita i det sura äpplet och klistra på ny sula eller köpa ny högersko.
Beklagar !
Hah, jag är inte så värst sur egentligen. :hihi
Slängde skorna, för det började vara lite obehagligt att gå med all snö som packades in i skon genom hålet.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Skulle korsa vägen vid Bike i Trollhättan i morse och lämna in min gaffel på renovering.

så cyklar det förbi en nysvensk som vrålar med brytning
SMUTS! SMUTS! SMUTS! Jag kollar mig runt och ser ingen annan där. Sen kommer de JÄVLA ÄCKLIGA SMUTS SVENSK! SMUTS!
sen var han borta och jag stod som ett frågetecken o fundera på vad jag gjort?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skulle korsa vägen vid Bike i Trollhättan i morse och lämna in min gaffel på renovering.

SMUTS! SMUTS! SMUTS! Jag kollar mig runt och ser ingen annan där. Sen kommer de JÄVLA ÄCKLIGA SMUTS SVENSK! SMUTS!

Bar du möjligtvis på en brinnande bok?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Där har vi nivån. Milde, vad jag inte saknar Malmö!

(Ja, jag såg att det gällde Trollhättan men det är fenomenet jag kommenterar. Har f ö uppfattat Trollhättan som ungefär lika degenererat som Malmö vid mina få besök. Uppskattar dock vägarna i nejden.)

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Det du gjorde var att du inte slog gaffeln i skalle på skithögen. Ännu en anledning att inte åka till bike mer än en gång om året.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Nästa gång får du ta Vänersborg istället.
Även om 50% på arbetskostnaden verkar bra på Bike just nu.

Just det ja. Dagens irritationsmoment är Bixia Framtid. Mer än dubbla priset mot rörliga avtal.

Ta bort toppar och jämna ut kurvor var det ja...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka