Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Har du någon skriftlig överenskommelse kan du alltid be fogden om hjälp med att driva in skulden för en femhundring. Statuera exempel. :hihi
Fniss....
Nä men fan va trött man blir.
Lite kul att han hade köpt fel bromsdelar så dessa skulle bytas hos leverantör och sen bytas av mig en annan dag.
NOT.

Surt att tjejkompisen ska hamna i kläm för att snubben är en lögnhals.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fniss....
Nä men fan va trött man blir.
Lite kul att han hade köpt fel bromsdelar så dessa skulle bytas hos leverantör och sen bytas av mig en annan dag.
NOT.

Surt att tjejkompisen ska hamna i kläm för att snubben är en lögnhals.
Fin tjejkompis som sätter dig i skiten fast hon vet hurdan han är...
Svarar inte hon heller är ju båda lika "bra".

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det bästa sättet att göra det är väl att ta emot bilen för bromsbyte, och plocka av bromsarna och sedan kräva betalning innan saker monteras ihop igen. :hihi
Såg det i Malawi. Som försiktighetsåtgärd hade meken skruvat ner hela motorn och lagt i bagaget på micran. Allt marinerat i deras röda flygsand. Häftade vid fint på oljiga motordelar.
"Bara att torka av", menade han.
"Det också", sa jag och pekade på den välskurna vevaxeln i regnbågens inte riktigt alla färger.
"Man kan putsa", lät han förstå och viftade med usla sandpapper.

Å andra sidan, vad skall de göra? Har inget, finns inget.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jobb gör man på jobbet.

Man ska inte hjälpa folk privat, mer än vad man är beredd att bjuda på.

Bättre för psyket.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Å andra sidan, vad skall de göra? Har inget, finns inget.

Har du sett youtubefilmerna från pakistan/indien.
Dom har en välkänd dieselmotor som används i lastbilar, bussar, traktorer, pumpar och allt annat.

Problemet är (och har alltid varit) att vevaxlarna går av.

Istället för att fabriken då tar till sig det och tillverkar en bättre vevaxel så har det upstått en hel industri för gubbar i skjul att svetsa ihop vevaxlarna med pinnsvets och slipa till dom med vinkelslip/smärgelduk.
I skjulet brevid brukar det sitta en gubbe och svetsa ihop motorblocken med pinnsvets, och har man tur finns det en gubbe i ett skjul som planar toppar med vinkelslip.

Dom har inget, det finns inget

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
De har ingen skyldighet heller, men skulle tro att många företag har som policy att informera bängen när breven dyker upp. Vet att det företag jag jobbade på snabbt meddelade att de skulle göra så - nu hade vi ett par hundra bilar som snurrade runt lite varstans så det hade väl kunnat ge rubriker om det kom fram att de skulle skydda fartsyndare.

Parentes: En kollega fick hem brev o foto efter en körning med sin privata bil. Fotot var inte bra men man kunde ändå se att det var han - han nekade, fick infinna sig på stationen och svarade envist "det ser ut som mig, men det är inte jag"....... bängen la ner ärendet...:tungan

Dom värka int ha ngn polis y.

Nä men hon sa att dom vet inte vem som körde naturligtvis och att dom inte ger ut namnet på den som leasar. Kommer polisen med en utredning eller hur hon nu uttryckte sig så var det inte så mycket att välja på. Tackade för informationen och sa att jag invänta den då.

Gissar att polisen inte bemödar sig för mindre än 30km/h>.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Återkommandet:

Ja idag kom beundrarbrevet :nicka

Inte helt otippat adressereat till leasingföretaget och utan bild p.g.a. förundersökningssekretess, läser innantill. Dom har i sin tur kuvertat om brevet till mig utan kommentar. Kanske rumsrent att ringa dom och höra om dom bryr sig alls i ärendet. Vet att vi inte har någon plikt att informera men om något annat gäller för företag har jag ingen aning om.

Någon som har en aning eller två?

Jag fick för några år
De har ingen skyldighet heller, men skulle tro att många företag har som policy att informera bängen när breven dyker upp. Vet att det företag jag jobbade på snabbt meddelade att de skulle göra så - nu hade vi ett par hundra bilar som snurrade runt lite varstans så det hade väl kunnat ge rubriker om det kom fram att de skulle skydda fartsyndare.

Parentes: En kollega fick hem brev o foto efter en körning med sin privata bil. Fotot var inte bra men man kunde ändå se att det var han - han nekade, fick infinna sig på stationen och svarade envist "det ser ut som mig, men det är inte jag"....... bängen la ner ärendet...:tungan
jag fick ett också ett sånt brev för några år sen.
Tösen hade lånat ut sin bil och kompisen körde för fort förbi ett kameraskåp. Det roliga var att det var min fru som var misstänkt. Hon var då 37 eller 38 och tjejen som körde 18. Frun nekade såklart sen kom det ett nytt brev att var min fru på fotot. Det blev telefonförhör. Min fru jobbade på restaurang på den tiden och var på jobb när detta hände. Men liggaren från en välrenommerad restaurang i det högre skiktet var inte värt ett skit. Konstigt för den funkar utmärkt för skattmasen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har du sett youtubefilmerna från pakistan/indien.
Dom har en välkänd dieselmotor som används i lastbilar, bussar, traktorer, pumpar och allt annat.

Problemet är (och har alltid varit) att vevaxlarna går av.

Istället för att fabriken då tar till sig det och tillverkar en bättre vevaxel så har det upstått en hel industri för gubbar i skjul att svetsa ihop vevaxlarna med pinnsvets och slipa till dom med vinkelslip/smärgelduk.
I skjulet brevid brukar det sitta en gubbe och svetsa ihop motorblocken med pinnsvets, och har man tur finns det en gubbe i ett skjul som planar toppar med vinkelslip.

Dom har inget, det finns inget
Nöden är uppfinningarnas moder.
Jag vet att de svetsar bladfjädrar på Haiti också. Malawi är rätt eftersatt och en eller 2 generationer är i princip utraderade av Hiv. Blir ett glapp där kunskaperna inte förs vidare. Vad är det, världens 3e fattigaste land?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När jag repade min punktering så upptäckte jag att någon snåljåpsjävel bytt ett av tre bakhjulslager vid någon tid.
Självklart betyder det att de andra två börjar bli trötta.

(ja,j ag är ett generalpucko för att inte kollat upp det ordentligt när jag satte nya däck)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Trött.
På jobbet i fredags började en kollega jiddra om att han behövde dränera bakom huset..

Då får ju min extremt briljanta hjärna samma tanke men bakom växthuset.

07:00 ich +- några minuter/halvtimme stövlar jag ut o rotar fram skottkärra o smal spade, 10 ich var en 25 meter lång 15cm bred o 25-40cm djupt dike grävt.

In o dricka hämta markduk o dräneringsrör, svär över duken som vill blåsa bort konstant från diket, får ned duk o rör sedan börjar skottning och kärrning av singel.

Well nu är det klart och jag är trött i armarna?View attachment 483829View attachment 483829

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Trött.
På jobbet i fredags började en kollega jiddra om att han behövde dränera bakom huset..

07:00 ich +- några minuter/halvtimme stövlar jag ut o rotar fram skottkärra o smal spade, 10 ich var en 25 meter lång 15cm bred o 25-40cm djupt dike grävt.

In o dricka hämta markduk o dräneringsrör, svär över duken som vill blåsa bort konstant från diket, får ned duk o rör sedan börjar skottning och kärrning av singel.

Well nu är det klart och jag är trött i armarna?View attachment 483829View attachment 483829
Grusad trial bana på tomten. :tummenupp

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Trött.

Fick du göra det två gånger? ?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bytte styrleder för ca 2 år sedan, men tydligen var det inte bästa kvalitet för det blev nedslag på besiktningen redan detta år.

Blev till att byta igen.

Vis av erfarenhet mätte jag denna gång upp hjulen med laser så inte hjulinställningen skulle bli fel igen.

Det var ett helvete att få bort de gamla styrlederna utan avdragare.

Nåväl. Till slut satt de nya på plats. Glad över det och kör iväg.
Men vafan?! Något skrapar vid fullt rattutslag!
Givetvis har jag lyckats montera styrlederna på fel sida.

Dessutom lyckades jag sabba hjulinställningen.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
...att det är vår och alla idioter i åtsittande läder tror att alla allmänna vägar är GP-banor. Gärna med vrålaps-avgasrör så ALLA i hela kommunen hör att de kommer.
Idioter!
Man blir förbannad.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
...att det är vår och alla idioter i åtsittande läder tror att alla allmänna vägar är GP-banor. Gärna med vrålaps-avgasrör så ALLA i hela kommunen hör att de kommer.
Idioter!
Man blir förbannad.
Och?!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...