Idag är jag förbannad därför att...

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Både två får väl betalt för sitt jobb även om jag slipper reklamen?
Webbutvecklaren har implementerat en reklambanner på sidan, som jag blockerar.
Reklamutdelaren går förbi min brevlåda och slänger sedan några extra reklamblad i återvinningen? (förhoppningsvis)
Antagligen är det så att om inte reklamintäkterna kommer in så får webutvecklaren inte betalt i framtiden (för det kan man mäta), och om någon får nys om att det slängs mycket av vissa reklamblad i buntar i återvinningen (för det kan hända att nån jävel kollar sånt) så har utdelaren inget jobb i framtiden.

(Vet inte riktigt varför jag behöver förklara för en vuxen människa att världen fungerar så här.)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Antagligen är det så att om inte reklamintäkterna kommer in så får webutvecklaren inte betalt i framtiden (för det kan man mäta), och om någon får nys om att det slängs mycket av vissa reklamblad i buntar i återvinningen (för det kan hända att nån jävel kollar sånt) så har utdelaren inget jobb i framtiden.

(Vet inte riktigt varför jag behöver förklara för en vuxen människa att världen fungerar så här.)
Problemet är ju folk som köper skit som de hittat i reklamblad.
Ännu värre människor som köper av telefonförsäljare.

Ingen skulle smuggla brajja om ingen rökte skiten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Fast när min webbläsare har besökt en sida med reklam så tror den sidan att jag har sett all reklam, mitt besök räknas ändå och genererar reklamintäkter för sidans ägare, det är bara det att reklamen inte har kommit upp på min skärm.

När en reklamsäljare ville sälja reklamplats åt mig så frågade jag "hur många av dom räknade träffarna ser verkligen reklamen då, och hur många använder reklamblockerare"
På det svarade han "det vet vi inte eftersom reklamblockerarna inte syns i våran ände, men det är inte speciellt många som använder reklamblockerare"
Jag känner INGEN som inte gör det, nu är det ju ofta inbyggt i webbläsaren och kräver bara att man slår på det en gång.

Skulle dom siffrorna gå att få fram så skulle nog reklamförsäljningen avsevärt minska och/eller priserna sjunka.

Angående buntarna med reklam i återvinningen, dom är oundvikliga eftersom folk sätter "ingen reklam-lappar" på sina lådor, men reklamföretagen kör ut buntar som ska räcka till alla brevlådor.
Man ska respektera folks vilja att slippa.

Använder du reklamblockerare? Har du lapp på brevlådan?

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Använder du reklamblockerare?
Installerade en för första gången idag. Jag är nöjd med resultatet.
Har du lapp på brevlådan?
Det har jag haft ganska länge. Jag är ändå inte speciellt arg och besviken eller funderar om utdelaren känner sig duktig när det trillar in reklam trots det ibland för jag förstår att i vissa jobb kan man inte göra som man själv vill och jobba kvar. Och lite för att min jävla multifack-soptunna är på vägen mellan brevlådan och ytterdörren dessutom.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Du glömde "nigeriabrev" på listan över saker som inte skulle fortsätta om folk inte var så förbannat korkade i genomsnitt.
Iofs sant.
Men jag upplever att de minskat. Dock när man försöker sälja något aå kommer alla jävla dårar som tror att man ska skicka bankdetaljer åt någon som använder Google translate och mystiskt inte har tid att komma själv och göra affär.

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Blir förbannad på att det finns människor som tycker att en banan upptejpad på en vägg med silvertejp är "konst" och därtill värt runt 1 miljon... Fattar verkligen inte hur dessa människor tänker - Förstå hur många SR250 det går att köpa för en miljon!!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Lite putt blev jag allt när jag skulle åka hoj till träningen, redan försenad, självklart. Spänner på väskan, slår på soppan drar ut choken och rullar ut hojen, platt bakdäck.... Ollon.
Bara att stövla in, kasta mc-kläderna, och leta upp bilnyckeln, flytta över allt krams från mc-jackan till en annan.
Punka på hojen, inget hojköra, och vips så har tre minuter sen blivit tio.
Kondisen var askass på passet också, förkylningsjäveln från förra veckan känns av ännu.

Det blir bättre, hittade en innerslang i förrådet när jag kom hem. ( :tummenupp)
21 tum.....

Snopp.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Besiktning av släp.

Spenderade timmar i garaget med att byta trasig belysning, justera bromsar och åtgärda undermåliga kabelskarvar. Presskarvade och körde krympslang med lim på kablar, bytte till LED. Allt var tipptopp. Tyckte jag... Tills teknikern på stationen hittar en trasig gul reflex på stänkskärmen. Underkändes och får till månadsskiftet att göra om en besiktning.

Vafan, missade den enkla saken att anmärka på. Synlig till skillnad från de där ärgade skarvarna inne i balkarna som skapade konstiga elfel.

Nåväl. Egentligen är det nog karma. Han var lika noggrann med sina arbetsuppgifter som jag är med mina.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Inte så förbannad men kändes tarvligt.

På väg hem efter 23 dagen övertid, nåja men lite sliten iaf och på samma sträcka har jag hamnat i kö 2 dagar på raken bakom a-moppetraktorbil. Inget jag hetsar upp mig över men idag när jag utan kö hamnar bakom en övningskörare tänkte jag åtminstone köra om. Håller avstånd, fri sikt utan möte även om vi närmar oss en fartkamera. Går ut i vänsterfilen tidigt för att inte sniffa stötfångare o kasta mig förbi, lugnt gaspådrag för att passera fartk *BLIXT* ..så det gick ju bra. Fullföljde omkörningen i moderat tempo.

Några km senare håller jag på att bli baksmälld av en Landrange-någonting.

Toppenafton men helt klart nyfiken om jag kommer få något beundrarbrev, återkommer med det.

Återkommandet:

Ja idag kom beundrarbrevet :nicka

Inte helt otippat adressereat till leasingföretaget och utan bild p.g.a. förundersökningssekretess, läser innantill. Dom har i sin tur kuvertat om brevet till mig utan kommentar. Kanske rumsrent att ringa dom och höra om dom bryr sig alls i ärendet. Vet att vi inte har någon plikt att informera men om något annat gäller för företag har jag ingen aning om.

Någon som har en aning eller två?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Återkommandet:

Inte helt otippat adressereat till leasingföretaget och utan bild p.g.a. förundersökningssekretess, läser innantill. Dom har i sin tur kuvertat om brevet till mig utan kommentar. Kanske rumsrent att ringa dom och höra om dom bryr sig alls i ärendet. Vet att vi inte har någon plikt att informera men om något annat gäller för företag har jag ingen aning om.

Jag skulle ha kollat med leasingbolaget först.

Men eftersom det är utan bild så vet ju inte du vem det var som körde just den dagen, det kan ju ha varit någon av dom 17 polska gästarbetarna som du brukar låta åka med mot att dom kör så du kan se netflix på telefonen?

Du har ju ingen bild på att du var ensammen i bilen just den dagen, så det är ju svårt att veta.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Återkommandet:

Du är inte skyldig att berätta vem som körde bilen du hyrt. Eller någon annan bil heller som du lånat ut.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nej det förstår jag som sagt men frågan är om dom som hyr ut har andra skyldigheter? Får se vad dom säger imorrn, fortfarande inte orolig för så fort gick det inte men man behöver inte bjuda på det i onödan.. tänker jag :)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nej det förstår jag som sagt men frågan är om dom som hyr ut har andra skyldigheter? Får se vad dom säger imorrn, fortfarande inte orolig för så fort gick det inte men man behöver inte bjuda på det i onödan.. tänker jag :)
De har ingen skyldighet heller, men skulle tro att många företag har som policy att informera bängen när breven dyker upp. Vet att det företag jag jobbade på snabbt meddelade att de skulle göra så - nu hade vi ett par hundra bilar som snurrade runt lite varstans så det hade väl kunnat ge rubriker om det kom fram att de skulle skydda fartsyndare.

Parentes: En kollega fick hem brev o foto efter en körning med sin privata bil. Fotot var inte bra men man kunde ändå se att det var han - han nekade, fick infinna sig på stationen och svarade envist "det ser ut som mig, men det är inte jag"....... bängen la ner ärendet...:tungan

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Min poäng var att oavsett vad firman gör så behöver du inte säga åt bengen vem som körde. För det var ju i alla fall inte du.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Idag är jag förbannad på riktigt.
Hjälpte en tjejkompis pojkvän med bilen igår kväll, självklart skulle han vara med och ställa frågor om än det ena, än det andra som vi inte alls kommit överrens om.

Det blev mycket mer jobb än överrenskommet men han hade fått ett fast pris (läs billigt) så jag knorrade inte fast allt tog dubbelt så lång tid.

Det sista jag sa till honom när han skulle åka var "Swishar du mig på en gång är du bussig" varvid han svarade "absolut" och åkte.

Inte en spänn och nu svaras det inte på varken sms eller samtal.
Fy fan.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag förbannad på riktigt.
Hjälpte en tjejkompis pojkvän med bilen igår kväll, självklart skulle han vara med och ställa frågor om än det ena, än det andra som vi inte alls kommit överrens om.

Det blev mycket mer jobb än överrenskommet men han hade fått ett fast pris (läs billigt) så jag knorrade inte fast allt tog dubbelt så lång tid.

Det sista jag sa till honom när han skulle åka var "Swishar du mig på en gång är du bussig" varvid han svarade "absolut" och åkte.

Inte en spänn och nu svaras det inte på varken sms eller samtal.
Fy fan.....
Har du någon skriftlig överenskommelse kan du alltid be fogden om hjälp med att driva in skulden för en femhundring. Statuera exempel. :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år