Idag är jag förbannad därför att...

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Mycket dumt har man varit med om men invändiga backspeglar på en lastbil är fanimig höjden av dumhet.
Effekten blev att man tog ut svängarna som om man hade två eller tre släpar efter även om jag bara hade en.
På grund av skitskärmarna i hytten så växte a-stolparna till cirka 13 cm breda siktskymmare.
Den idioten som kläckte ideen med att ta bort de utvändiga speglarna skulle låsas in på livstid, åkare sparar säkerligen tusentals liter diesel per år på denna korkade ide, eller inte.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Långt rep fäst i bondens traktor så bör du få granen falla i riktning ut mot åkern ....
när bonden kör iväg med traktorn
Ja, den tanken har funnits. Grejen är bara att åkern närmast oss brukas/ägs av ett par bröder som bor en bra bit bort. Men jag har ju en annan bonde närmare som man skulle kunna fråga.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Idioter som inte förstår enkla instruktioner. Om det står "brunt hus med gröna knutar" så är det ganska onödigt att ringa och fråga "är du säker på att det inte är vitt hus".

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Asså folk är tamejfan otroliga.
Idag ringer det en kund som köpt ny bil för ett halvår sedan och "hen" har hittat en knapp i bilen som "hen" ringer och undrar vad den är till.

Ingen av oss kunde svara på det så "hen" skickade en bild, men ingen kände igen den.
Då blev det ett herrans liv för vi hade ju sålt biljäveln och borde för i h...e veta vad vi höll på med.

Samtal fortgick under lång tid.

Lösningen var följande: kunden hade på eget bevåg installerat ett elektriskt hjälpmedel i bilen, på ett företag som pysslar med handikapp-lösningar för fordon, och hade sen inte en susning om vad knappjäveln var till :död:död:död

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Asså folk är tamejfan otroliga.
Idag ringer det en kund som köpt ny bil för ett halvår sedan och "hen" har hittat en knapp i bilen som "hen" ringer och undrar vad den är till.

Ingen av oss kunde svara på det så "hen" skickade en bild, men ingen kände igen den.
Då blev det ett herrans liv för vi hade ju sålt biljäveln och borde för i h...e veta vad vi höll på med.

Samtal fortgick under lång tid.

Lösningen var följande: kunden hade på eget bevåg installerat ett elektriskt hjälpmedel i bilen, på ett företag som pysslar med handikapp-lösningar för fordon, och hade sen inte en susning om vad knappjäveln var till :död:död:död
Snudd på tragiskt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Idioter som inte förstår enkla instruktioner. Om det står "brunt hus med gröna knutar" så är det ganska onödigt att ringa och fråga "är du säker på att det inte är vitt hus".
Förmodligen samma typ av folk som inte tar in begrepp som hitom och bortom en given punkt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Förmodligen samma typ av folk som inte tar in begrepp som hitom och bortom en given punkt.
Eller folk som frågar var något ligger men heller inte har någon som helst aning om var några av de referenspunkter man använder ligger.

Eller min favorit. Folk som ringer från bilen och frågar ”ska jag svänga åt höger eller vänster när jag står i korsningen?”.
Jag: ”Ja du, det beror ju på vilket håll du kommer ifrån.”
Och så blir de förbannade för att man ”inte bara kan svara på frågan”.

(Med ”folk” menar jag min sambo, i båda exemplen och ca hundra till.)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Eller folk som frågar var något ligger men heller inte har någon som helst aning om var några av de referenspunkter man använder ligger.

Eller min favorit. Folk som ringer från bilen och frågar ”ska jag svänga åt höger eller vänster när jag står i korsningen?”.
Jag: ”Ja du, det beror ju på vilket håll du kommer ifrån.”
Och så blir de förbannade för att man ”inte bara kan svara på frågan”.

(Med ”folk” menar jag min sambo, i båda exemplen och ca hundra till.)
du måste förklara exakt var det är och hur man svänger, men utan att använda väderstreck, riktning eller gatunamn och behöver först korrekt gissat var personen befinner sig.

En GPS-tracker med live-positionering är guld värt...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag känner igen det där när man åkt bil med en kvinna.
Kvinna: Vart ska jag svänga här?!
Jag: Norrut
Kvinna: Vart fan är det då?
Jag: Ditåt var det står "Norr" på skylten....
Kvinna: *märkbart irriterad* Det står inte "Norr" någonstans!
Jag: "N" då för helvete,det är väl förkortat?
Kvinna: Ska man måsta VETA det?!
Jag: Jaaaanå....
Kvinna: Kan du inte bara säga Höger eller vänster som en NORMAL person?!
Jag: Ok, efter som vi är på väg hitåt, så _Höger_.
Kvinna: *Svänger vänster*
...

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
du måste förklara exakt var det är och hur man svänger, men utan att använda väderstreck, riktning eller gatunamn och behöver först korrekt gissat var personen befinner sig.

En GPS-tracker med live-positionering är guld värt...
Det har hänt vid mer än ett tillfälle att hon ringt och bett mig logga in på "Hitta min iPhone" för att kunna berätta vilket håll hon ska cykla för att hitta hem igen.
Jag har slutat inbilla mig att det ska bli någon bättring och insett att nyckeln till ett lyckligt liv är att sänka förväntningarna.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det har hänt vid mer än ett tillfälle att hon ringt och bett mig logga in på "Hitta min iPhone" för att kunna berätta vilket håll hon ska cykla för att hitta hem igen.
Jag har slutat inbilla mig att det ska bli någon bättring och insett att nyckeln till ett lyckligt liv är att sänka förväntningarna.
Eller helt enkelt acceptera varandras brister och glädja sig åt att det man gillar finns.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Eller helt enkelt acceptera varandras brister och glädja sig åt att det man gillar finns.
Min enda brist är att jag är alldeles för ödmjuk. :fakta

(Jag har varit med samma tjej i 18 år, så jag tycker uppenbarligen inte att det är så avgörande att hon har lite dåligt lokalsinne.)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nu hade jag kunnat berätta om att min fru skulle åka från Enköping till Sollentuna igår och insåg mellan KS och Norrtull att hon kört fel, men det låter jag bli för killar som berättar om sina bihangs dåliga sidor är ganska ocharmigt. Att kvinnan valt dem kan förstås visa på dåligt omdöme...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Något jävla kvastskaft har slagit märken i högerdörren på min bil. När den stått parkerad längs en trottoar. Och det ser ut som on någon använt en stor centerstans, för det är rejäla märken och plåten är indenterad.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det här gör mig jävligt förbannad. Folk som tydligen avskyr Kungahuset så mycket att de saboterar det nyplanterade trädet som sattes i backen igår vid kungabesöket i Uppsala. Förr utdömdes rejäla straff för sånt här...
Skärmbild från 2023-04-28 10-51-38.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här gör mig jävligt förbannad. Folk som tydligen avskyr Kungahuset så mycket att de saboterar det nyplanterade trädet som sattes i backen igår vid kungabesöket i Uppsala. Förr utdömdes rejäla straff för sånt här...
View attachment 483554
Små :dummer försöker bli nått genom hugga bättre folk i ryggen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Små :dummer försöker bli nått genom hugga bättre folk i ryggen.
De har inte ens råg i ryggen nog att faktiskt hugga nån i ryggen, utan de kryper i lönn och hugger trädruskor som de inte tycker om. Det är ju så mjäkigt att det är manligare att knyta näven i fickan och fortsätta med livet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
View attachment 483554
Ser ju mer knäckt än kapat/hugget ut, eller ser jag fel?
Man undrar ju hur tanken uppstår och vad som är det förväntade resultatet?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år