Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...att jag slösade bort nästan 3 timmar av mitt liv på John Wick 4 som jag inte får tillbaka.
:finger

John Wick är mannen som dödat fler människor än Hitler, Stalin och Pol Pot ihop!
Och detta efter han blivit påkörd av bilar 4136 gånger, trillat ner ifrån ett 4 våningshus, 222 trappsteg och blivit skjuten 981347098 gånger!

Satanigatan vilket skräp!
Är i paritet med Fast & Furious 9 (?) där man sladdar med bil i rymden.....
Geeezuz

:huvet

Jag såg den igår. Fy fan vad dålig.
Jag tänkte att den väl ändå borde vara underhållande med tanke på hur Wick rörde sig i ettan men istället blir den som en parodi utan ambitioner att vara rolig.
Fightingscenerna ser stundtals ut som nybörjarträning i någon jiujutsuklubb utan flyt i teknikerna så inte ens fajterna är underhållande.
Skulle kunna fortsätta såga filmen men vill inte spoliera den ifall någon ska se den.

Jag som hade svårt acceptera späda kvinnor som spöar elittränade mördarmaskiner men det är ju ingenting mot denna.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag blev bara smått förbannad men jag vill mest beklaga mig ?
Tidigare kunde man lätt ge betyg och skriva recension på Julas produkter. Jag letade ilsket hur fasiken man gör på deras hemsida då jag för ett år sedan lätt lämnade betyg. Nä fan, jag begriper inte hur man gör så jag kontaktade kundtjänst och fick svaret att om jag skickar in kvitto och något annat trams hon nämnde så kan jag skicka min recension till dem på mejl som sedan publicerar det på deras hemsida. Det är så det går till idag skrev kundtjänst och jag svarade att de gått tillbaka 20 år i tiden. Adjöken sa jag och stängde ned chatten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag blev bara smått förbannad men jag vill mest beklaga mig ?
Tidigare kunde man lätt ge betyg och skriva recension på Julas produkter. Jag letade ilsket hur fasiken man gör på deras hemsida då jag för ett år sedan lätt lämnade betyg. Nä fan, jag begriper inte hur man gör så jag kontaktade kundtjänst och fick svaret att om jag skickar in kvitto och något annat trams hon nämnde så kan jag skicka min recension till dem på mejl som sedan publicerar det på deras hemsida. Det är så det går till idag skrev kundtjänst och jag svarade att de gått tillbaka 20 år i tiden. Adjöken sa jag och stängde ned chatten.

Jag förstår precis varför dom har gjort så efter att ha varit ansvarig för ett företag på Google och sett i realtid hur kunder som själva har lagat sönder saker klagar på företaget.

Man önskar ju att i den bästa av världar skulle ett online system fungera, men antingen är det hassans bilskola som får 500 bra recensioner av "kusiner" eller så är det en korvgubbe som får 500 dåliga recensioner för att han tallade på grannens fru.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@Two stroke man Jag har inte sett den ännu men Keanu Reeves har ju ändå tränat BJJ ganska länge fast han har ju skumt kroppsspråk. Blir nästan mer sugen på att se den nu :-D

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag förstår precis varför dom har gjort så efter att ha varit ansvarig för ett företag på Google och sett i realtid hur kunder som själva har lagat sönder saker klagar på företaget.
Jag förstod det också och tidigare var det för lätt att lämna recension på deras sida. Vem som helst kunde skriva vilket de iof granskade innan publicering. Dock tycker jag att har man betyg och recension på sidan bör man låta kunden få lämna sin erfarenhet av en produkt på ett smidigt sätt men verifierade köp är ett rimligt krav. De enda som orkar driva detta krångliga system vidare är de som drivs av ilska. Jag skulle lämna ett positivt betyg men orkade inte. Hade jag redan varit sur hade jag lätt skickat in de satans kvittona samt lämnat en ännu surare recension.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
@Two stroke man Jag har inte sett den ännu men Keanu Reeves har ju ändå tränat BJJ ganska länge fast han har ju skumt kroppsspråk. Blir nästan mer sugen på att se den nu :-D

Han har naturligtvis tränat och gjort många bra scener genom åren men i den här filmen är det några gånger som han utför tekniker långsamt och trots det gör mikropauser i utförandet.
Det saknas fokus, pondus och fart på ett sätt som får det hela att se amatörmässigt och teknikerna skulle helt enkelt inte fungera på en tränad motståndare som slåss på liv och död.
Dessutom är teknikerna ofta helt ologiskt utförda med konstiga avslut.

Men det är huvudsakligen inte han som gör dessa fadäser utan några andra som gör det vid fler tillfällen.

Allt det här skulle ha undvikits så enkelt som att dom bara hade behövt träna mer innan tagningarna. Eller för all del kunde dom ha lurats om dom klippt bort några mikrosekunder här och där eller kört filmen snabbare.

Dessutom fick filmen mig att undra hur skicklig Keanu Reeves egentligen är inom den stil han tränar. Ett svartbälte från de flesta stilar brukar få till ett bra flyt i en helt ny teknik efter inte allt för många repetitioner. Dom har liksom redan mycket i kroppen.

Och ja, han har inte det där kroppsspråket och rörelserna som budotränade ofta har, men det kan ju bero på stilen och vilken tränare han har.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han har naturligtvis tränat och gjort många bra scener genom åren men i den här filmen är det några gånger som han utför tekniker långsamt och trots det gör mikropauser i utförandet.
Det saknas fokus, pondus och fart på ett sätt som får det hela att se amatörmässigt och teknikerna skulle helt enkelt inte fungera på en tränad motståndare som slåss på liv och död.
Dessutom är teknikerna ofta helt ologiskt utförda med konstiga avslut.

Men det är huvudsakligen inte han som gör dessa fadäser utan några andra som gör det vid fler tillfällen.

Allt det här skulle ha undvikits så enkelt som att dom bara hade behövt träna mer innan tagningarna. Eller för all del kunde dom ha lurats om dom klippt bort några mikrosekunder här och där eller kört filmen snabbare.

Dessutom fick filmen mig att undra hur skicklig Keanu Reeves egentligen är inom den stil han tränar. Ett svartbälte från de flesta stilar brukar få till ett bra flyt i en helt ny teknik efter inte allt för många repetitioner. Dom har liksom redan mycket i kroppen.

Och ja, han har inte det där kroppsspråket och rörelserna som budotränade ofta har, men det kan ju bero på stilen och vilken tränare han har.
Åldern börjar ta ut sin rätt för honom. Han började ju se lite stel ut redan i förra filmen.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Drömhojen hittad. Inte ens så långt bort.
Och pengarna finns på kontot.

Borde dock lägga dem på något annat...
:glömdet
Men pengar kan du alltid tjäna nya. Köp, ångra dig en gång och sen glädjs varje användning.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kvinnor finns det nästan obegränsat med. Drömhojar är betydligt ovanligare.
Ja, det är ju så.
Dyker upp max en gång per säsong, de har redan blivit dubbelt så dyra som när de bottnade för 4-5 år sedan....

Liiiite mer pengar än jag borde sätta på hoj nu, och så är den ju fullständigt omöjligt opraktisk...
Men fan.

Måste sova på saken. Kanske ta en nervös-runk. :glömdet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Det är lättare att få förlåtelse än att få lov"

Tjöp, ta lite skäll, kom hem med en blombukett och en ask dyra praliner.

Status quo!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
"Det är lättare att få förlåtelse än att få lov"

Tjöp, ta lite skäll, kom hem med en blombukett och en ask dyra praliner.

Status quo!
Påminner mig om när min man stal min bil på lunchen när jag stannat för köpa take away lunch. Han tyckte det var ett practical joke. Varken jag eller poliserna tyckte det var det minsta roligt.

Poliserna sökte upp maken på vår gemensamma arbetsplats och skällde ut honom i kontorslandskapet så alla inkl chefer hörde. Kollegorna sa att han kom undan lindrigt från ordningsmakten men sa att hans fru inte kommer vara lika mild. Maken gick till pressbyrån och köpte en ask choklad åt mig.

Vi är inte gifta idag.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...