Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Påminner mig om när min man stal min bil på lunchen när jag stannat för köpa take away lunch. Han tyckte det var ett practical joke. Varken jag eller poliserna tyckte det var det minsta roligt.

Poliserna sökte upp maken på vår gemensamma arbetsplats och skällde ut honom i kontorslandskapet så alla inkl chefer hörde. Kollegorna sa att han kom undan lindrigt från ordningsmakten men sa att hans fru inte kommer vara lika mild. Maken gick till pressbyrån och köpte en ask choklad åt mig.

Vi är inte gifta idag.
Nåväl. Ditt ex sköt inte paintball i badrummet en dag när han hade tråkigt, sålde din hoj(köpte ny sen) eller bad en polare ta med en blå burkah åt dig från Afghanistan (fruntimmer blir ju så glada när de får nya kläder. Skämtet gick inte hem). Det gjorde mitt ex ex. Jag alltså. Vi är inte heller gifta idag.

De mindre genomtänkta saker som inte alls gick som jag tänkte kan nog fylla en mindre pocketbok med titeln "Tycker din fru att du är jobbig? Be henne läsa den här så ändrar hon sig."

Min nuvarande fru har fan sämre smak på karlar än mitt ex. Vi har hängt ihop längre och har fler barn. Underbar kvinna, ska tilläggas.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ja, det är ju så.
Dyker upp max en gång per säsong, de har redan blivit dubbelt så dyra som när de bottnade för 4-5 år sedan....

Liiiite mer pengar än jag borde sätta på hoj nu, och så är den ju fullständigt omöjligt opraktisk...
Men fan.

Måste sova på saken. Kanske ta en nervös-runk. :glömdet
Vad kom ni fram till nu då, du och John blund samt fröken höger ?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Inte förbannad men lätt uppretad då jag ville höra ett mellanpris på ett möjligt byte till en annan hoj, då tar säljaren på probike det lägsta på blocket som även råkar vara en privatannons för att sätta ett pris på min.
I min värld känns handlingen fel, lägsta butikspris hade jag hanterat bättre.
Kul när butiker skriver in sig själv i min svarta bok, tack så mycket.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte förbannad men lätt uppretad då jag ville höra ett mellanpris på ett möjligt byte till en annan hoj, då tar säljaren på probike det lägsta på blocket som även råkar vara en privatannons för att sätta ett pris på min.
I min värld känns handlingen fel, lägsta butikspris hade jag hanterat bättre.
Kul när butiker skriver in sig själv i min svarta bok, tack så mycket.

Det dom ger i inbyte ska dom ju senare lägga på en slant på och förhoppningsvis tjäna en hacka på.
Ofta servar dom hojen emellan också
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte förbannad men lätt uppretad då jag ville höra ett mellanpris på ett möjligt byte till en annan hoj, då tar säljaren på probike det lägsta på blocket som även råkar vara en privatannons för att sätta ett pris på min.
I min värld känns handlingen fel, lägsta butikspris hade jag hanterat bättre.
Kul när butiker skriver in sig själv i min svarta bok, tack så mycket.

Tror du att handlare köper och säljer hojar för att det är roligt?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Inte förbannad men lätt uppretad då jag ville höra ett mellanpris på ett möjligt byte till en annan hoj, då tar säljaren på probike det lägsta på blocket som även råkar vara en privatannons för att sätta ett pris på min.
I min värld känns handlingen fel, lägsta butikspris hade jag hanterat bättre.
Kul när butiker skriver in sig själv i min svarta bok, tack så mycket.
Handlare bjuder nog normalt en bit mindre än priserna på blocket. De ska ju ha marginal efter att folk har tokprutat, och priserna på blocket är ju innan prut och på objekt som inte blivit sålda till utsatt pris.

Se det som en premie för att slippa blocketprutarna, lätt värt några tusenlappar med min senaste försäljning i färskt minne.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Det dom ger i inbyte ska dom ju senare lägga på en slant på och förhoppningsvis tjäna en hacka på.
Ofta servar dom hojen emellan också
Jag är ganska insatt hur deras värld ser ut men att lägga min på samma nivå som en privatperson och sen dra av ytterliggare 10 loppor för att hamna på inbytespriset för min, nej tack.

Gillar att byta till nyare hoj vartannat år ibland lite längre intervaller, nu blir det att unna sig nåt annat istället, känns bra.
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Handlare bjuder nog normalt en bit mindre än priserna på blocket. De ska ju ha marginal efter att folk har tokprutat, och priserna på blocket är ju innan prut och på objekt som inte blivit sålda till utsatt pris.

Se det som en premie för att slippa blocketprutarna, lätt värt några tusenlappar med min senaste försäljning i färskt minne.
Får skylla mig själv i detta fallet, samtalet med säljaren blev en liten ögonöppnare från ett perspektiv jag inte riktigt tänkt på tidigare, det var nyttigt.
Har sålt en bil och en mc privat men föredrar att göra affär i mc-butik eller bilhall.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är ganska insatt hur deras värld ser ut men att lägga min på samma nivå som en privatperson och sen dra av ytterliggare 10 loppor för att hamna på inbytespriset för min, nej tack.

Gillar att byta till nyare hoj vartannat år ibland lite längre intervaller, nu blir det att unna sig nåt annat istället, känns bra.
Är inte du en privatperson? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det hoppas jag innerligt att dom tycker, annars hade annan syssla betalat deras boendekostnader, inte sant ?
Det ska vara kul att gå till jobb.
:lol

Att det finns folk som har friheten till den inställningen, gör mig lite förbannad, faktiskt. :avundsjuka
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Jag är ganska insatt hur deras värld ser ut men att lägga min på samma nivå som en privatperson och sen dra av ytterliggare 10 loppor för att hamna på inbytespriset för min, nej tack.

Gillar att byta till nyare hoj vartannat år ibland lite längre intervaller, nu blir det att unna sig nåt annat istället, känns bra.
Är det inte alltid så, sälj privat på blocket lägg ner energi på att besvara frågor och få lite bättre betalt, eller byt in, slipp krånglet med sista-priset-kompisar och få lite sämre betalt. Så har då det alltid sett ut när jag bytt fordon, varesig det är bil eller mc. Sen är det upp till en själv att bestämma sig för om skillnaden mellan inbytespris och blocketpris är värt njutningen av att slippa idioter som ringer och mailar.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det är ganska vanligt att folk tycker att just deras bil/mc är värd mycket mer än de som finns utannonserade eller rättare sagt att man inte inser att man får inte mer än marknaden erbjuder.

Själv brukar jag kolla tex blocket vad saker annonseras till för pris sen dra av ytterligare ca 10-15% för att få en fingervisning.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En vattenutkastare på kåken gick sönder. OK, fine, men nån jävla Grobian som installerat skiten någon gång för xx antal år sedan, har inte bemödat sig med att sätta en avstängning på insidan.... :huvet
Så nu får man tömma hela kåken på vatten och hoppas att det går att finna delar för att lösa problemet på hyllan hos någon som har öppet lördag eftermiddag/kväll.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top