Nåväl. Ditt ex sköt inte paintball i badrummet en dag när han hade tråkigt, sålde din hoj(köpte ny sen) eller bad en polare ta med en blå burkah åt dig från Afghanistan (fruntimmer blir ju så glada när de får nya kläder. Skämtet gick inte hem). Det gjorde mitt ex ex. Jag alltså. Vi är inte heller gifta idag.Påminner mig om när min man stal min bil på lunchen när jag stannat för köpa take away lunch. Han tyckte det var ett practical joke. Varken jag eller poliserna tyckte det var det minsta roligt.
Poliserna sökte upp maken på vår gemensamma arbetsplats och skällde ut honom i kontorslandskapet så alla inkl chefer hörde. Kollegorna sa att han kom undan lindrigt från ordningsmakten men sa att hans fru inte kommer vara lika mild. Maken gick till pressbyrån och köpte en ask choklad åt mig.
Vi är inte gifta idag.
De mindre genomtänkta saker som inte alls gick som jag tänkte kan nog fylla en mindre pocketbok med titeln "Tycker din fru att du är jobbig? Be henne läsa den här så ändrar hon sig."
Min nuvarande fru har fan sämre smak på karlar än mitt ex. Vi har hängt ihop längre och har fler barn. Underbar kvinna, ska tilläggas.