Idag är jag förbannad därför att...

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nja, inte jättemycket, men mer än man tycker att en motor som inte gått jättelångt ska göra. Tätt under, så den bränner det helt klart.

Verkar gå mer sommartid när det är varmt, och framförallt vid tomgång.
Vid tomgång? Är soppan för billig?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Extinction rebellion vill protestera mot klimatutsläpp så de färgar Stockholm stads fontäner röda.

Stockholms stad får rengöra och byta vatten vilket förorsakar en massa klimatutsläpp.

Ja det är samma idioter som blockerar trafik så några tusen bilar står på tomgång istället för att komma fram.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Extinction rebellion vill protestera mot klimatutsläpp så de färgar Stockholm stads fontäner röda.

Stockholms stad får rengöra och byta vatten vilket förorsakar en massa klimatutsläpp.

Ja det är samma idioter som blockerar trafik så några tusen bilar står på tomgång istället för att komma fram.

Fontänen dom färgade i Italien skulle behöva tömmas och rengöras med kraftiga rengöringsmedel/blekmedel eftersom det riskerade att färga den antika marmorn.

Jag hoppas att demonstranterna får handskrubba hela fontänen utan skyddsutrustning så dom får känna på miljöeffekterna
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gick i skogen och blev galet förbannad på den milionen attackmygg av stukabombar modell. Helt galet mycket mygg?

Jo, i år är dom extra jävliga och extra stora, ICA hade inget myggmedel heller när jag var där och handlade idag.
Dessutom är det fästingrekord i år.

Jag rastar hunden i långbyxor och jacka, trots att det är så varm så att jag svettas som en blind lebisk kvinna på en fiskmarknad...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mygg! :mad:
Så fort det blir behagligt väder så förstör de hela utelivet.
Går förbanna knappt att andas hos mig, för det är mer mygg än luft.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mygg! :mad:
Så fort det blir behagligt väder så förstör de hela utelivet.
Går förbanna knappt att andas hos mig, för det är mer mygg än luft.
Testat thermacell?

Har en på landet. Magiskt bra! (Tills gaspatronen tar slut) Bara att hänga fast på valfri persedel och ge sig ut i bräsket.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Testat thermacell?

Har en på landet. Magiskt bra! (Tills gaspatronen tar slut) Bara att hänga fast på valfri persedel och ge sig ut i bräsket.

Thermacell är förj'kligt bra, men man ruinerar sig ju på att köpa refillerna.
(nej, jag ids inte hålla på och mecka med gastuberna och göra dom påfyllningsbara, det skulle dom ha varit redan från början)

Jag köper en 220V myggdödare att ha på altanen och myggspray att ha när man är ute och går istället

Thermacell hade en 220V myggdödare tidigare, men den var väl inte tillräckligt lönsam kan tänkas
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag köpte en thermacell backpacker men det är ju inget man har i bältet direkt.
Men funkar kanon på altanen. ?
Screenshot_20230616_234123_Chrome.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag köpte en thermacell backpacker men det är ju inget man har i bältet direkt.
Men funkar kanon på altanen. ?
View attachment 485511

Ja, den där hade jag köpt för hubil/husvagns användning, men hemma på altanen har jag ju eluttag och då känns det bara dumt att elda gas.

Jag såg att det var någon som redan använde såna gasflaskor till campinköket som menade på att gasen blev gratis om man kunde använda upp alla slattar som blir kvar i dom bulorna.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag köpte en sån här men det är ju inget man har i bältet direkt.
Men funkar kanon på altanen. ?
View attachment 485511
Ja, den där hade jag köpt för hubil/husvagns användning, men hemma på altanen har jag ju eluttag och då känns det bara dumt att elda gas.

Jag såg att det var någon som redan använde såna gasflaskor till campinköket som menade på att gasen blev gratis om man kunde använda upp alla slattar som blir kvar i dom bulorna.
Lite så jag tänkte också då jag har 4-5 slatt-burkar efter div resor. ?
 
  • Gilla
Reaktioner: GuW

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
När jag bodde norröver så fick jag ett tips av en bekant som bodde i våtmark och klagade över alla miljarder mygg. Han hade börjat gå runt i markerna och droppa grönsåpa i varenda jävla göl, pöl och dike han kunde hitta. Mygglarverna föds och lever i vatten men måste fortfarande upp till ytan för att andas, och såpan sabbar ytspänningen så mygglarverna sjunker och inte får luft så de drunknar helt enkelt. Han hade tydligen myggfritt runt sin tomt efter att han började med det. Inget jag testat personligen så jag kan inte gå i god för att det funkar, men han verkade övertygad om effekten.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag bodde norröver så fick jag ett tips av en bekant som bodde i våtmark och klagade över alla miljarder mygg. Han hade börjat gå runt i markerna och droppa grönsåpa i varenda jävla göl, pöl och dike han kunde hitta. Mygglarverna föds och lever i vatten men måste fortfarande upp till ytan för att andas, och såpan sabbar ytspänningen så mygglarverna sjunker och inte får luft så de drunknar helt enkelt. Han hade tydligen myggfritt runt sin tomt efter att han började med det. Inget jag testat personligen så jag kan inte gå i god för att det funkar, men han verkade övertygad om effekten.
Det var ju så de hanterade myggen i panama när de grävde diket. De skickade ut alla arbetare att tvätta djungeln med såpa för att bli kvitt flygfäna.
Själv hade jag en mosquito magnet som gjorde jobbet alldeles ypperligt och såg till att det gick från att vara tusentals mygg vid huset till i princip helt myggfritt. Nu har lillebror eller mor och far den istället. Gör inte direkt nån nytta i lägenhet.,
1686966120789.png
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Testat thermacell?

Har en på landet. Magiskt bra! (Tills gaspatronen tar slut) Bara att hänga fast på valfri persedel och ge sig ut i bräsket.
Nej, inte testat, men förstått att de skall vara bra.
Dock dyrt, lokalt, och varar jävligt kort tid.

Vill ha en mer Hitler-esque slutgiltig lösning på mygg problemet. :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det fanns ju någon vitamin? som man kunde äta så att man fick överskott.

Då skulle inte myggorna tycka om blodet, och dom skulle känna det på lukten och inte ens landa.

Jag vet inte hur mycket sanning det är i det, men faktum är ju att vissa människor kan sitta ute på en myr utan att bli bitna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det fanns ju någon vitamin? som man kunde äta så att man fick överskott.

Då skulle inte myggorna tycka om blodet, och dom skulle känna det på lukten och inte ens landa.

Jag vet inte hur mycket sanning det är i det, men faktum är ju att vissa människor kan sitta ute på en myr utan att bli bitna.
Jag är en såndär person som myggor inte gillar men jag blir biten lite då och då, fästingar gillar mig inte heller och jag har aldrig blivit biten av en fästing, men jag har hittat massvis krypande på mig. Däremot, istället hatar bin mig, så går jag nära dem anfaller de. Getingar bryr sig däremot inte, vilket är trevligt.

Apropå fästingar, man kan bli immun mot dem. Immun på så vis att immunförsvaret dödar dem. Det är rätt häftigt. :hihi
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag är en såndär person som myggor inte gillar men jag blir biten lite då och då, fästingar gillar mig inte heller och jag har aldrig blivit biten av en fästing, men jag har hittat massvis krypande på mig. Däremot, istället hatar bin mig, så går jag nära dem anfaller de. Getingar bryr sig däremot inte, vilket är trevligt.

Apropå fästingar, man kan bli immun mot dem. Immun på så vis att immunförsvaret dödar dem. Det är rätt häftigt. :hihi
Samma här. Fått ett enda fästingbett och en handfull myggbett. Min tvillingbror(tvåäggs) blir helt sönderbiten.

Antingen luktar vi illa eller så är vi Chuck Norris söner.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
V70 årsmodell ca2012?

Min beter sig likadant. Men vid kontroll av sticka ser allt bra ut. Mecken min hävdade att den varnar litet väl tidigt. Tippade i en skvätt och ett par hundra mil senare ser stickan fortfarande bra ut och ingen varning i displayen.
Min VW Passat gjorde likadant dagen efter service hos VW.
Åkte till VW och fick en liter olja att hälla i vid "Röd Lampa"
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Thermacell är förj'kligt bra, men man ruinerar sig ju på att köpa refillerna.
(nej, jag ids inte hålla på och mecka med gastuberna och göra dom påfyllningsbara, det skulle dom ha varit redan från början)

Jag köper en 220V myggdödare att ha på altanen och myggspray att ha när man är ute och går istället

Thermacell hade en 220V myggdödare tidigare, men den var väl inte tillräckligt lönsam kan tänkas
Man kan ju tjöpa från kina , plattorna.

Dom bärbaras gastub har en backventil so
Samma här. Fått ett enda fästingbett och en handfull myggbett. Min tvillingbror(tvåäggs) blir helt sönderbiten.

Antingen luktar vi illa eller så är vi Chuck Norris söner.
Dåligt blod om myggmammorna inte vill ha det för sina bebisar :hihi

Du dricker benzin
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top