Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det lär ska finnas någon Pilhäck som växer något enormt jävla snabbt också.
Jag såg det i "Grannar från helvetet" på TV, det var från england, och där var just den typen av häck väldigt populär då den ganska snabbt hindrade insyn även från andra våningen.
Pil i allmänhet växer som attan.

Men jag förstår fortfarande inte problemet med att bara vara djävligt otrevlig. Problemet löst. :hihi
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Pil i allmänhet växer som attan.

Men jag förstår fortfarande inte problemet med att bara vara djävligt otrevlig. Problemet löst. :hihi
Du behöver inte vara otrevlig
"Hej, nej jag vill inte prata med dig, det tar för mycket av min tid, så framöver tycker jag att det räcker med att säga "hej" när vi råkar träffa varandra"
"Nej, det är inte en fråga jag vill diskutera, det bara är något jag bestämt mig för - Hej då"

Inte särskilt otrevligt, men hon kommer ändå hata dig
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du behöver inte vara otrevlig
"Hej, nej jag vill inte prata med dig, det tar för mycket av min tid, så framöver tycker jag att det räcker med att säga "hej" när vi råkar träffa varandra"
"Nej, det är inte en fråga jag vill diskutera, det bara är något jag bestämt mig för - Hej då"

Inte särskilt otrevligt, men hon kommer ändå hata dig
Alternativt, köp en mormons bok och försök frälsa henne högljutt när hon kommer förbi och ska prata. :hihi
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du behöver inte vara otrevlig
"Hej, nej jag vill inte prata med dig, det tar för mycket av min tid, så framöver tycker jag att det räcker med att säga "hej" när vi råkar träffa varandra"
"Nej, det är inte en fråga jag vill diskutera, det bara är något jag bestämt mig för - Hej då"

Inte särskilt otrevligt, men hon kommer ändå hata dig
Eller bara skrika; "Fyyyy satan vad du luktar arschull!".
Smutt - behöver aldrig vara låtsassocial igen.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Eller väcker hämndbegär. De flesta råden här biter på folk som är någorlunda normalt funtade. Sen finns det "de andra"...
Ja, det kan ju vara extra besvärligt att dessutom bli hatad av en filterlös granne. Vallgrav och nåt slags ljuddämpande staket runt grannens hus kanske är ett alternativ?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Var buskage också förbjudet? Det är väl på grund av grannar som hagtorn finns? Annars är det ju traditionellt med granhäck. sådär 10 meter hög och 2-3 rader tjock.
Nej buskage är tillåtet, vilket är lite ologiskt eftersom anledningen till att det inte är tillåtet med höga plank är att "Örebro kommun har en restriktiv hållning i fråga om plank i tättbebyggda områden med syftet att bevara en öppenhet i villakvarter". Man kan ju tycka att en hög häck får samma effekt på öppenheten som ett plank, men man ska inte försöka hitta logik i kommunala regler och beslut.

De skrev dock att jag var välkommen att skicka in en bygglovsansökan (till en avgift såklart), men att den troligtvis skulle bli nekad.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
När hon får en människa framför sig så bombar hon denne med helt ofiltrerad information och hon slutar inte. Helt oemottaglig för några signaler. Hyper, skulle jag tro, med issues som kan bli rent farliga.

Därtill har hon en helt verklighetsfrånvänd uppfattning om hur interaktion mellan grannar ska te sig. Hon kommer gå på pumpen och det kommer vara "alla andras fel", som i alla andra exempel hon kulsprutade ur sig på bara dessa minuter. Nyskild världsmedborgare.
Andra människor är bara ett plank som hon kan ösa sin aldrig sinande svada på.
De hon berättar om har inga hemligheter kvar och jag antar att hon lämnat en hel hög uttröttade människor efter sig på sitt härnadståg.
Fråga vad hon tycker om 5G. Det brukar liva upp sådana människor.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fast jag vill minnas att du hade nån fin mtb bana på tomten? Funderar på att ta mig en cykelsväng till skogarna i Mellerud ?
Ja nedåt sunnanå vita sandar o vidare genom skogen nedåt hjortens udde på stigarna med sjösand tar väll livet av dom flesta benen oavsett träningsgrad. Är ju helt omöjligt att cykla vilse oso vatten på ena sidan o väg på andra ända ned till fyren..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Postnord levererade en pall på drygt 100 kg hos närmsta grannen, praktiskt framför garageporten.
Tur att jag har en gammal pick up att använda.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ett myggbett på ryggen för två år sedan resulterade i ett lipom som tillväxt stadigt sedan dess.
Smärtfritt förvisso, men missprydande så det skulle tas bort förr eller senare.
Idag blev det ett halvakut besök på vårdcentralen då lipomet blivit inflammerat och smärtande.
Där jag förväntade mej remiss till dermatolog eller plastikkirurg blev det istället "vi tar bort den nu direkt".
In i det mycket spartanska "operationsrummet" på VC. Lite lokalbedövning och så började läkaren skära. Förväntade mej några snabba snitt och sedan skulle det vara över. Istället karvar, rycker och sliter läkaren i mina mjukvävnader så mina 85 kg nästan lättar från britsen. Rätt glad för den där lokalbedövningen. Hade varit intressant att se hur operationen gick till...
Efter dryga halvtimmen har han sytt ihop såret och jag får sätta mej upp.
"Den satt rätt djupt!" sade han med ett svettigt leende.

Nu har lokalbedövningen släppt för länge sedan och det känns som nån lekt med motorsåg innuti min rygg.

Blir nog inte mycket sömn inatt.
Storlek Quasimodo typ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sant, men när man kommer på att man undviker att vara i den delen av trädgården, att man inte grillar ute, klipper gräset i turbo fart osv osv, då har man ju redan förlorat känns det som..
Hur gick det med din pedagogiska installation du ställde vid infarten? Den där som var avsedd att fostra din grönländske granne.
Reaktion?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top