Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja, här inne på den lokala polisstationen så var det en konstapel som lyckades skjuta sig själv i benet med sitt tjänstevapen nyligen.
De kanske inte är såna ofelbara proffs allihopa.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Nåja, här inne på den lokala polisstationen så var det en konstapel som lyckades skjuta sig själv i benet med sitt tjänstevapen nyligen.
De kanske inte är såna ofelbara proffs allihopa.

Det var väll en konstapel som glömde sin pistol på toaletten vid någon snabbmatsrestaurang för några år sedan
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Detta gjorde mej förbannad på riktigt.
Oavsett vad som har skett eller var på väg att ske, får fan inte polisen köra över mopeder..


Jag blev bara glad på riktigt, ingen verkar ha skadat sig och ett spanskt fordon mindre på vägarna :tummenupp Den tog väl en plötslig siesta, sen att det råka vara en bil där är knappast troligt snuttens fel, faktiskt.

:klappar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vill du låna mitt abonnemang? ;) Snålevert :7peta

Haha, näe, jag brukar betala min prenumeration när jag ska flyga någonstans och vill ha offline musik, sist funkade inte det, den syncade ner 1 hel låt och resten fanns i listan men gick inte att spela... Jättekul när man ska flyga någonstans.

Problemet är att jag inte kommer ihåg att stoppa abbonemanget efteråt.

Det som har ändrats är att jag har skaffat bra noicecancellinghörlurar, så nu kan jag faktiskt lyssna på musik när jag klipper gräset, vilket blir lite oftare, men ändå inte tillräckligt för att motivera mig att betala för Spotify igen.

Nu påstår kidsen att man kan köpa refillkort till spotify i affären, och det hade kunnat vara en idé nästa gång jag behöver offline listor på en resa, då behöver jag inte komma ihåg att avsluta något
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det var väll en konstapel som glömde sin pistol på toaletten vid någon snabbmatsrestaurang för några år sedan
Här i stan var det en polis som fick sin privata bil ”stulen” när han inte var i tjänst. Självklart ringde han då kollegorna som kom ut till parkeringen utanför Systembolaget, där bilen sades varit parkerad innan den stals. Kollegorna hittade dock snabbt bilen ett par rader bort, och eftersom de även noterade att den anmälande polisen var kraftigt berusad så tog de ifrån honom bilnyckeln och kollade igenom bilen och hittade hans tjänstevapen i handskfacket.

Den gubben hade fan varit en stark deltagare i Darwin Awards och det är tur att vissa är dumma nog att sortera bort sig själva från yrket.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Haha, näe, jag brukar betala min prenumeration när jag ska flyga någonstans och vill ha offline musik, sist funkade inte det, den syncade ner 1 hel låt och resten fanns i listan men gick inte att spela... Jättekul när man ska flyga någonstans.

Problemet är att jag inte kommer ihåg att stoppa abbonemanget efteråt.

Det som har ändrats är att jag har skaffat bra noicecancellinghörlurar, så nu kan jag faktiskt lyssna på musik när jag klipper gräset, vilket blir lite oftare, men ändå inte tillräckligt för att motivera mig att betala för Spotify igen.

Nu påstår kidsen att man kan köpa refillkort till spotify i affären, och det hade kunnat vara en idé nästa gång jag behöver offline listor på en resa, då behöver jag inte komma ihåg att avsluta något
Annars får väll en sisådär 3000-10,000 låtar plats på vilken mobil idag som helst min skit telefon y5 900;- har 32 gig original och ett 512 minneskort.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jo, precis, men vart fan slangar man musik nuförtiden?
Lagligt börjar det bli svårt. Om du inte orkar rippa dina 300 CD-skivor som du sparat sen 90-talet. Är väl just möjligheten att ladda ner med spotify/iTunes och allt vad det heter som man får göra om man vill spela upp ofgrid.

Själv har jag ett familjeab på spotify så ungarna kan streama sin vedervärdiga musik utan att påverka mina sökningar och förslag och att vi kan göra allt satmtidigt. Överkomligt pris så länge Spotify kommer undan med att betala svältersättning till artister, så det kanske kommer gå upp när pressen blir för hög på dem.

Har för övrigt kollegor som tycker det är omoraliskt att använda Spotify just därför så vill man få cred i vänsterkretsar är det nog finare att sno musiken än att streama via spotify. Helst ska man köpa musiken. På vinyl. Hur man nu spelar upp sådana i bilen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lagligt börjar det bli svårt. Om du inte orkar rippa dina 300 CD-skivor som du sparat sen 90-talet. Är väl just möjligheten att ladda ner med spotify/iTunes och allt vad det heter som man får göra om man vill spela upp ofgrid.

Själv har jag ett familjeab på spotify så ungarna kan streama sin vedervärdiga musik utan att påverka mina sökningar och förslag och att vi kan göra allt satmtidigt. Överkomligt pris så länge Spotify kommer undan med att betala svältersättning till artister, så det kanske kommer gå upp när pressen blir för hög på dem.

Har för övrigt kollegor som tycker det är omoraliskt att använda Spotify just därför så vill man få cred i vänsterkretsar är det nog finare att sno musiken än att streama via spotify. Helst ska man köpa musiken. På vinyl. Hur man nu spelar upp sådana i bilen.

Jag köpte CD skivor på en spelning, och när jag kom hem och hade nyktrat till insåg jag att jag inte hade något kvar att spela dom på, inte ens mina datorer har CD

Jag kan spela stenkakor och vinyl på ett flertal apparater, rullband går också bra, likaså har jag ett par spelare för ståltråd (Luxor-Den talande tråden) jag kan nog gräva fram en kasettbandspelare också... Modernare än så finns inte.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag köpte CD skivor på en spelning, och när jag kom hem och hade nyktrat till insåg jag att jag inte hade något kvar att spela dom på, inte ens mina datorer har CD

Jag kan spela stenkakor och vinyl på ett flertal apparater, rullband går också bra, likaså har jag ett par spelare för ståltråd (Luxor-Den talande tråden) jag kan nog gräva fram en kasettbandspelare också... Modernare än så finns inte.
Finns tillägg till din sökmotor som laddar ned låtarna från dintub. Hittar du ex en 3 Tim spellista typ Gammla godingar med Karl hjularbo så öppnar man tillägget o markerar o på några sekunder har du en fil i datorn som du bestämmer vilket format du skall ha den på o sedan slänger jag in skiten på en mp3 spelare då opfeveln bara har en kabel att ansluta externt ljud materia till.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns tillägg till din sökmotor som laddar ned låtarna från dintub. Hittar du ex en 3 Tim spellista typ Gammla godingar med Karl hjularbo så öppnar man tillägget o markerar o på några sekunder har du en fil i datorn som du bestämmer vilket format du skall ha den på o sedan slänger jag in skiten på en mp3 spelare då opfeveln bara har en kabel att ansluta externt ljud materia till.

Jo, jag har använt den vid något tillfälle, men ids mecka med det då....
Tja kanske, reklamen på Spotify är förbannat irriterande vilket kan driva mig till att göra det, nice job Daniel, du lyckades driva folk till nerladdning igen.

Min lyssningsprofil är antingen "sjukt specifik" då ska det vara rätt inspelning av rätt låt med rätt bandsammansättning eller så är den "Nå't från 80-90 talet"
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jo, jag har använt den vid något tillfälle, men ids mecka med det då....
Tja kanske, reklamen på Spotify är förbannat irriterande vilket kan driva mig till att göra det, nice job Daniel, du lyckades driva folk till nerladdning igen.

Min lyssningsprofil är antingen "sjukt specifik" då ska det vara rätt inspelning av rätt låt med rätt bandsammansättning eller så är den "Nå't från 80-90 talet"
80/90 är ju bästa musiken någonsin det var ju innan svart läppfladder som kallas musik fanns..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag använder Youtube Music istället för Spotify. Vet inte vad jag vinner eller förlorar på det. Den intelligenta musikförslagsfunktionen är oftast OK, men Billy Opel är inte samma sak som Eddie Meduza (som jag tror är anledningen till förslaget).

Här är dagens slumpade lista med skönsång.YouTube Music.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ett myggbett på ryggen för två år sedan resulterade i ett lipom som tillväxt stadigt sedan dess.
Smärtfritt förvisso, men missprydande så det skulle tas bort förr eller senare.
Idag blev det ett halvakut besök på vårdcentralen då lipomet blivit inflammerat och smärtande.
Där jag förväntade mej remiss till dermatolog eller plastikkirurg blev det istället "vi tar bort den nu direkt".
In i det mycket spartanska "operationsrummet" på VC. Lite lokalbedövning och så började läkaren skära. Förväntade mej några snabba snitt och sedan skulle det vara över. Istället karvar, rycker och sliter läkaren i mina mjukvävnader så mina 85 kg nästan lättar från britsen. Rätt glad för den där lokalbedövningen. Hade varit intressant att se hur operationen gick till...
Efter dryga halvtimmen har han sytt ihop såret och jag får sätta mej upp.
"Den satt rätt djupt!" sade han med ett svettigt leende.

Nu har lokalbedövningen släppt för länge sedan och det känns som nån lekt med motorsåg innuti min rygg.

Blir nog inte mycket sömn inatt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Mina trevliga grannar har efter många turer fått sitt hus sålt...till en heltokig kärring utan några som helst spärrar och så har hon en äcklig liten hund.

Det är nåt gravt fel på henne. Hon sänder konstant.

Kan man bo kvar ens?
Går huset att sälja?

Det får bli en kraftfull markering direkt, annars är det nog kört.

Edit, uppdatering;

Fått lite mer info. Det verkar dessvärre som jag hade rätt, men att det är sju resor värre.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mina trevliga grannar har efter många turer fått sitt hus sålt...till en heltokig kärring utan några som helst spärrar och så har hon en äcklig liten hund.

Det är nåt gravt fel på henne. Hon sänder konstant.

Kan man bo kvar ens?
Går huset att sälja?

Det får bli en kraftfull markering direkt, annars är det nog kört.
"Sänder" :va
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
När hon får en människa framför sig så bombar hon denne med helt ofiltrerad information och hon slutar inte. Helt oemottaglig för några signaler. Hyper, skulle jag tro, med issues som kan bli rent farliga.

Därtill har hon en helt verklighetsfrånvänd uppfattning om hur interaktion mellan grannar ska te sig. Hon kommer gå på pumpen och det kommer vara "alla andras fel", som i alla andra exempel hon kulsprutade ur sig på bara dessa minuter. Nyskild världsmedborgare.
Andra människor är bara ett plank som hon kan ösa sin aldrig sinande svada på.
De hon berättar om har inga hemligheter kvar och jag antar att hon lämnat en hel hög uttröttade människor efter sig på sitt härnadståg.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När hon får en människa framför sig så bombar hon denne med helt ofiltrerad information och hon slutar inte. Helt oemottaglig för några signaler. Hyper, skulle jag tro, med issues som kan bli rent farliga.

Därtill har hon en helt verklighetsfrånvänd uppfattning om hur interaktion mellan grannar ska te sig. Hon kommer gå på pumpen och det kommer vara "alla andras fel", som i alla andra exempel hon kulsprutade ur sig på bara dessa minuter. Nyskild världsmedborgare.
Andra människor är bara ett plank som hon kan ösa sin aldrig sinande svada på.
De hon berättar om har inga hemligheter kvar och jag antar att hon lämnat en hel hög uttröttade människor efter sig på sitt härnadståg.
Låter trevligt.
Bäst att hålla distans från sådana människor.
Min erfarenhet är att de brukar ge upp när de märker att ingen lyssnar. Det är inte alltid personen man själv vill vara, men det brukar ha effekt att bara ignorera.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top