Fick 2 7-10 minuters reklam"klipp" i rad på en video på youtube. Videon jag ville se var 4 minuter lång. Sedan fick jag samma jävla reklamklipp plus ett till långt jävla reklamklipp på nästa video.
Dags för reklamblockerare på den här datorn med.
YouTube blir allt mer aggresiva, av och till lyckas dom gå runt min annonsblockerare en stund tills den uppdateras, och YouTube med annonser är verkligen vidrigt på gränsen till oanvändbart.
Några YouTube kanaler ser jag på min TV som inte har annonsblockering, och det är ingen ljuvlig upplevelse, men då är innehållet så pass bra att det kompenserar.
Desutom verkar dom betala ut väldigt lite till dom som skapar innehållet, då väldigt många har börjat med egna "in video sponsors istället".
Samtidigt har dom höjt priset för premium (ja jag har tittat på det) och tagit bort det billigaste avtalet som inte inkluderade musik och annat.
Jag har även sagt upp alla streaming/tv tjänster då 95% av innehållet inte intresserar mig, och när jag ändå höll på sa jag upp Spotify också.
Har man några abbonemang så drar det ihop till en hel del pengar, som man utnyttjar väldigt lite