Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fick 2 7-10 minuters reklam"klipp" i rad på en video på youtube. Videon jag ville se var 4 minuter lång. Sedan fick jag samma jävla reklamklipp plus ett till långt jävla reklamklipp på nästa video.
Dags för reklamblockerare på den här datorn med.

YouTube blir allt mer aggresiva, av och till lyckas dom gå runt min annonsblockerare en stund tills den uppdateras, och YouTube med annonser är verkligen vidrigt på gränsen till oanvändbart.

Några YouTube kanaler ser jag på min TV som inte har annonsblockering, och det är ingen ljuvlig upplevelse, men då är innehållet så pass bra att det kompenserar.

Desutom verkar dom betala ut väldigt lite till dom som skapar innehållet, då väldigt många har börjat med egna "in video sponsors istället".

Samtidigt har dom höjt priset för premium (ja jag har tittat på det) och tagit bort det billigaste avtalet som inte inkluderade musik och annat.

Jag har även sagt upp alla streaming/tv tjänster då 95% av innehållet inte intresserar mig, och när jag ändå höll på sa jag upp Spotify också.

Har man några abbonemang så drar det ihop till en hel del pengar, som man utnyttjar väldigt lite
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
YouTube blir allt mer aggresiva, av och till lyckas dom gå runt min annonsblockerare en stund tills den uppdateras, och YouTube med annonser är verkligen vidrigt på gränsen till oanvändbart.

Några YouTube kanaler ser jag på min TV som inte har annonsblockering, och det är ingen ljuvlig upplevelse, men då är innehållet så pass bra att det kompenserar.

Desutom verkar dom betala ut väldigt lite till dom som skapar innehållet, då väldigt många har börjat med egna "in video sponsors istället".

Samtidigt har dom höjt priset för premium (ja jag har tittat på det) och tagit bort det billigaste avtalet som inte inkluderade musik och annat.

Jag har även sagt upp alla streaming/tv tjänster då 95% av innehållet inte intresserar mig, och när jag ändå höll på sa jag upp Spotify också.

Har man några abbonemang så drar det ihop till en hel del pengar, som man utnyttjar väldigt lite
Ja, det håller på att bli ohållbart.
Någon enstaka annons gör mig ingenting, ett tag körde de mycket 5-6 sekunders klipp, och det tycker jag är rimligt, framför allt i början/slutet av ett klipp.
Men nu är det inte ovanligt med minutslånga pauser som inte går att hoppa, en del i varför jag använder mindre och mindre.

Netflix var bra förr, när allt fanns där, men nu finns det en eller två saker man vill se på varje tjänst, då hade det varit bättre att köpa just det programmet som ett digitalt box-set istället.

Konkurrens är inte alltid bara bra för konsumenten......
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fick 2 7-10 minuters reklam"klipp" i rad på en video på youtube. Videon jag ville se var 4 minuter lång. Sedan fick jag samma jävla reklamklipp plus ett till långt jävla reklamklipp på nästa video.
Dags för reklamblockerare på den här datorn med.
Vilken Video ?
Den måste vara intressant eftersom du inte bröt bort Reklam och Video ! :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Netflix var bra förr, när allt fanns där, men nu finns det en eller två saker man vill se på varje tjänst, då hade det varit bättre att köpa just det programmet som ett digitalt box-set istället.

Konkurrens är inte alltid bara bra för konsumenten......

Ja, jag hade Netflix ett tag, men sedan blev det så splittrat på så många streamingtjänster.
Jag skaffade HBO enbart för att se Chernobyl (provmånad)

Netflix hade nästan dödat fulstreaming, genom att ha (nästan) allt på samma ställe, smidigt och relativt billigt.
Nu hör jag fler och fler som börjar om att fulstreama för att annars måste dom ha flera konton för att täcka in alla serier dom vill följa med i.

Nästa steg blir kanske minuttaxa på dom olika streamingtjänsterna, så man betalar per minut man har tittat? Dyrare för bättre kvalitet, billigare om man inte kollar klart på ett avsnitt/film
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, jag hade Netflix ett tag, men sedan blev det så splittrat på så många streamingtjänster.
Jag skaffade HBO enbart för att se Chernobyl (provmånad)

Netflix hade nästan dödat fulstreaming, genom att ha (nästan) allt på samma ställe, smidigt och relativt billigt.
Nu hör jag fler och fler som börjar om att fulstreama för att annars måste dom ha flera konton för att täcka in alla serier dom vill följa med i.

Nästa steg blir kanske minuttaxa på dom olika streamingtjänsterna, så man betalar per minut man har tittat? Dyrare för bättre kvalitet, billigare om man inte kollar klart på ett avsnitt/film
Jag vet inte, då blir man för snål att använda det.
Helt ok att ge 150kr/mån och så har man allt.
Nu har vi en uppsjö tjänster i hushållet, men just Netflix börjar bli lite för dyrt, den kostar nästan lika mycket som de andra tillsammans, och även om appen är bäst, så är inte kvaliteten på utbudet, framförallt de egenproducerade, tillräckligt bra för att motivera 3ggr priset hos konkurrenterna, så den får nog åka snart.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vet inte, då blir man för snål att använda det.
Helt ok att ge 150kr/mån och så har man allt.
Nu har vi en uppsjö tjänster i hushållet, men just Netflix börjar bli lite för dyrt, den kostar nästan lika mycket som de andra tillsammans, och även om appen är bäst, så är inte kvaliteten på utbudet, framförallt de egenproducerade, tillräckligt bra för att motivera 3ggr priset hos konkurrenterna, så den får nog åka snart.

Jag tänkte mera att man behåller en tjänst till månadspris, och betalar minuttaxa till det man absolut vill se hos en annan leverantör
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Gick förbi KFC såg på reklam utanför som visa en meny för 56 kr.
Perfekt inte så hungrig och har inte ätet där sedan 80 talet.

Försökte beställa vid automaten meny fanns inte där.
Går till kassan för beställa där.
Ingen personal i kassan såg dem inne i köket fipplande på en mobil.
Väntade några minuter sen gick jag.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Gick förbi KFC såg på reklam utanför som visa en meny för 56 kr.
Perfekt inte så hungrig och har inte ätet där sedan 80 talet.

Försökte beställa vid automaten meny fanns inte där.
Går till kassan för beställa där.
Ingen personal i kassan såg dem inne i köket fipplande på en mobil.
Väntade några minuter sen gick jag.
Det var bra att du gick, maten består av 75% frityr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var bra att du gick, maten består av 75% frityr.

Jag åt dagli... Nattligen på KFC i Amsterdam, det låg precis vid spårvagnshållplatsen där jag väntade in nattens sista upp till mitt hostel.

När jag skulle åka hem hade jag lite tid över innan flyget gick, så jag beställde käk där igen.

Det krävs nog en viss grad av onykterhet för att inte tycka att det är onödigt flottigt
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ramlade ner för en trappa igår och har ont överallt idag :gråta

Dåligt mönsterdjup på crocsen?

Crocs-Classic-Clog-Mater-Product.jpg
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Sälja gick hur lätt som helst. Men köpa är värre. Många nötter som skriver dom går bra.
Men när jag nämner serviceintervaller tystar dom
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top