Golare har inga polare... Jävla skitföretag som ägnar sig åt angiveri.
Golare har inga polare... Jävla skitföretag som ägnar sig åt angiveri.View attachment 506176
De annonserar på FB och det var en artikel om dem i UNT för några månader sedan...Är detta verkligen sant, då är det riktigt illa.
Någon får koda en egen app där man kan ange angivarna och skicka deras plats till folk med tveksam laglydighetsgrad...De annonserar på FB och det var en artikel om dem i UNT för några månader sedan...
Jag skulle bli väldigt förvånad om kommunikationen och servrarna i den där appen är så värst säkra, så det går nog att få tag på all önskvärd information om angivarna.Någon får koda en egen app där man kan ange angivarna och skicka deras plats till folk med tveksam laglydighetsgrad...
Det gör de redan men jag vill inte få extrakostnad för att jag utför en kreativ parkering eller bara ställer ifrån mig bilen.Vill ni att folk ska parkera som idioter?
Nej men jag vill inte ha MER godtyckligt lappande. Det är redan illa nog.Vill ni att folk ska parkera som idioter?
Jo ledstången. En vän gick 6 maj 2023 ner för hotelltrappan för att hämta en necessär i bilen. På väg upp för trappan föll han. Till saken att han blev yr efter blivit på trampcykel påkörd bakifrån av en elsparkare. (Jo då, det blev sjukhus efter påkörningen.)Dags för hastighetsövervakningar i trappor, max gånghastighet 3km/h och inget i händerna.
Morfars deklaration gjordes av taxeringsnämndens ordförande. Gick alltid igenom !Kommunalt självbestämmande trumfar det mesta. Nästan alla trekammarbrunnar dömdes ut i området för ca 15 år sedan med krav på reningsverk alt. kommunal anslutning. Konstigt nog har en granne klarat sig undan hela tiden - men hen har en kompis i byggnadsnämnden.......
Nej men jag vill inte ha MER godtyckligt lappande. Det är redan illa nog.
Det gör de redan men jag vill inte få extrakostnad för att jag utför en kreativ parkering eller bara ställer ifrån mig bilen.
Eller så har du helt enkelt fel.Så det är ni som är problemet.
Lappandet är inte godtyckligt, det lappas bara bilar som står fel.
Utför man en "kreativ parkering" eller bara dör ifrån bilen så nära dörren man ska in igenom som möjligt så har man tagit en kalkylerad risk att få betala extra.
Eftersom folk i stor utsträckning parkerar så, så har det varit för få som har fått betala
Eller så har du helt enkelt fel.
De två senaste gångerna jag fått betala så har det gällt p-skiva. Det är sju respektive fyra år sedan. Båda gångerna har jag glömt lägga skivan på plats, vänt bokstavligen i ingången på respektive etablissemang och haft böter efter att ha stått parkerad i tre till max fem minuter. Reglerna säger att bilen skall bevakas i 15 minuter, just för att unvika sånt här.
P-bolaget i fråga hävdade, båda gångerna, att de minsann hade bevis i form av två bilder tagna med p-lurendrejarens handdator som var tidsstämplade medelst denna och därför oantastliga. Mitt påpekande att jag hade en bild på extraavgiftslappen tidsstämplad tio minuter innan denna utfärdades var de inte intresserade av, inte heller ville de svara på om det gick att ställa klockan i deras handdatorer.
Jag är inte rättshaverist nog att ta sånt här till rätten, men däremot spider jag gärna att p-bolag är svin när tillfälle (som nu) ges.
Men för helvete. Skilj på böter och extraavgift. Polisen har ingenting med de senare att göra, de utgör civilmål.Jag åkte till polisstationen med en böteslapp med felaktid tid på och fick den riven omedelbart.
Men för att du ska slippa betala för att du är klumpig/för lat ska alltså alla få frikort för alltid att parkera som idioter?
Finns ingen " bevakningstid".Eller så har du helt enkelt fel.
De två senaste gångerna jag fått betala så har det gällt p-skiva. Det är sju respektive fyra år sedan. Båda gångerna har jag glömt lägga skivan på plats, vänt bokstavligen i ingången på respektive etablissemang och haft böter efter att ha stått parkerad i tre till max fem minuter. Reglerna säger att bilen skall bevakas i 15 minuter, just för att unvika sånt här.
P-bolaget i fråga hävdade, båda gångerna, att de minsann hade bevis i form av två bilder tagna med p-lurendrejarens handdator som var tidsstämplade medelst denna och därför oantastliga. Mitt påpekande att jag hade en bild på extraavgiftslappen tidsstämplad tio minuter innan denna utfärdades var de inte intresserade av, inte heller ville de svara på om det gick att ställa klockan i deras handdatorer.
Jag är inte rättshaverist nog att ta sånt här till rätten, men däremot spider jag gärna att p-bolag är svin när tillfälle (som nu) ges.
Inte i lagen men väl i detta p-bolags egna dokumentation.Finns ingen " bevakningstid".
I stan när man ska parkera och MP's trafikborgarråd har fått bestämma P-regleringarna så är det under om man slipper en gul lapp på rutan även om man betalar. Det går inte ens att stanna utanför en butik och lasta in det man har köpt.Jag åkte till polisstationen med en böteslapp med felaktid tid på och fick den riven omedelbart.
Men för att du ska slippa betala för att du är klumpig/för lat ska alltså alla få frikort för alltid att parkera som idioter?
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|