Idag är jag förbannad därför att...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vill ni att folk ska parkera som idioter?
Ja, på samma sätt som vi vill kunna köra fort utan att något grottmongo ringer pliten varje gång... :brynad Det är principen att man inte vill ha angivare - lika lite här som i forna DDR.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sluta gnäll. Parkerar du som ett mongo så får du väl ta konsekvensen också?
Förstår inte vad problemet är?
Nu har jag inte följt diskussionen i detalj men var inte problemet att det finns en angiveriapp så att gemene man kan tjäna pengar på att hitta och rapportera felparkerade bilar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, på samma sätt som vi vill kunna köra fort utan att något grottmongo ringer pliten varje gång... :brynad Det är principen att man inte vill ha angivare - lika lite här som i forna DDR.

Ja, och möjligheten att någon ringer pliten har alltid funnits, långt före apparnas tid....

Motorcykeltjuvar skulle absolut älska om man inte fick ringa pliten, samma sak med rånare, väldtäktsmän och knarkhandlare...

Om man inte parkerar så jävla illa att folk får totalt psykbryt så är det nog ingen som anmäler dig, på samma sätt som (förmodligen) ingen har ringt pliten på grund av mina fortkörningar, men så håller jag igen lite när det är trafik och gör inga idiotomkörningar

/EDIT En gång är jag ganska säker på att någon ringde på grund av min fortkörning, men det var med bil.... Och jag hade slagit av till laglig fart när jag träffade dom, för jag pratade i telefon (det var tillåtet på den tiden) så det blev bara en nykterhetskontroll

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Sluta gnäll. Parkerar du som ett mongo så får du väl ta konsekvensen också?
Förstår inte vad problemet är?
Det är inte mitt fel att du har någon form av kognitiv utmaning.
Följer jag gällande regelverk så vill jag inte få skit för det. Jag har parkerat utanför rådande regelverk exakt noll gånger det här årtusendet. Eftersom det inte på något sätt ger mig någon varken glädje eller vinning.

Trots det har jag fått betala några gånger. Eftersom det finns skitskallar som får provision för det.

Nu bjuds precis hela världen in som p-lisor. De får enbart provision. Jag ser en rätt uppenbar risk för felaktiga anmälningar.
Medan du telepatiskt kommer fram till att jag är en parkeringsmarodör.

Det går bra att be om ursäkt nu.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu bjuds precis hela världen in som p-lisor. De får enbart provision. Jag ser en rätt uppenbar risk för felaktiga anmälningar.

Det är väl bara en rapporteringsfunktion till dom verkliga pnissarna, som sedan svänger förbi och lappar.
Således är det utbildat folk som skriver böterna, om du inte har hunnit flytta bilen innan dom kommer dit.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Enkelt sätt undvika stötta kommunens P-verksamhet i Göteborg är att inte komma hit med bil.
Då stöder Ni dessutom kommunens Antilbilpolicy och Miljöpolicy !
Två flugor i en Smäll.
:):)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Enkelt sätt undvika stötta kommunens P-verksamhet i Göteborg är att inte komma hit med bil.
Då stöder Ni dessutom kommunens Antilbilpolicy och Miljöpolicy !
Två flugor i en Smäll.
:):)
Jag stöttar miljön i sthlm, gbg och malmö genom att undvika vistelse och inköp där, undantaget i sthlm är günthers korvkiosk och umgänget vid mcd sveavägen onsdagar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min kommun har tagit bort en massa avgiftsbeläggning och infört p-skiva, i huvudsak centralt. Vid lasarettet och polisen är det dock betala för våra av skattemedel finansierade kvadratmetrar som gäller. En förbättring, helt klart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min kommun har tagit bort en massa avgiftsbeläggning och infört p-skiva, i huvudsak centralt. Vid lasarettet och polisen är det dock betala för våra av skattemedel finansierade kvadratmetrar som gäller. En förbättring, helt klart.
Låter borgerligt. Det är som att besöka Lidingö, man blir varje gång chockad att det finns så mycket gratis parkering.

Det är det med Reagan, less government... Och no government ever...

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Det är väl bara en rapporteringsfunktion till dom verkliga pnissarna, som sedan svänger förbi och lappar.
Således är det utbildat folk som skriver böterna, om du inte har hunnit flytta bilen innan dom kommer dit.
Absolut. Precis som facebook bara är en årsbok på nätet. Eftersom vissa vägar oundvikligen leder till så mycket skit att det är hialöst så bör de inte beträdas.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024