Idag är jag förbannad därför att...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det här företaget verkar vara bättre, https://swedalatak.se/ , har många positiva kommentarer på hemsidan. :tummenupp:hihi

Hoppas att det ordnar upp sig för dig, läge att kontakta advokat. Ring och snacka med ditt försäkringsbolag om detta.
Södra sidan?
Läs igenom mitt inlägg igen, och klura lite på SWEden och DALArna, huvudkontor i Falun och så :7peta

Självklart har dom bara publicerat positiva kundomdömen på sin egen hemsida, ungefär som alla andra gör, att göra tvärs om vore förvisso ärligt, men kanske inte så smart. Sen består ju alla större organisationer av individer, vissa är bättre och vissa är sämre, vi kanske bara hade otur, men lik förbannat vill vi ha taket åtgärdat nu, och få bort den förbannade ställningen.

Vi blev lovade att bli uppringda igår, det hände inte, vi försökte nå honom idag, han svarar inte. Suck...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Läs igenom mitt inlägg igen, och klura lite på SWEden och DALArna, huvudkontor i Falun och så :7peta

Självklart har dom bara publicerat positiva kundomdömen på sin egen hemsida, ungefär som alla andra gör, att göra tvärs om vore förvisso ärligt, men kanske inte så smart. Sen består ju alla större organisationer av individer, vissa är bättre och vissa är sämre, vi kanske bara hade otur, men lik förbannat vill vi ha taket åtgärdat nu, och få bort den förbannade ställningen.

Vi blev lovade att bli uppringda igår, det hände inte, vi försökte nå honom idag, han svarar inte. Suck...
Därav den lilla smileyn " :hihi " ;)
Är "takmästaren" rätt?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dom är ganska stora, och är ett av alla SWEden-täckande takföretag som har huvudkontoret i DALArna, närmare bestämt Falun, utan att peka ut något företag specifikt.

Taket är fortfarande inte klart. Dom dyker upp ibland, utan förvarning. Det regnade ganska oavbrutet från söndag lunch till ca kl 7 igår morse, dom dök upp kl 8 och började lägga plåt på dyngsur läkt. Dom dagar det faktiskt är torrt och fint är dom inte här, dom dom dyker upp lite slumpmässigt när det regnar. Nu har vi fått plåt på stora delar av taket, men nocken är öppen. Vi har heller inga stuprör, så allt vatten sprutar åt alla möjliga håll, rinner in i en bod vi har mm.

Arbetsledaren, dvs han som äger företaget som är franchisetagare, han har haft semester hela sommaren, och är i praktiken onåbar, han svarar sporadiskt på SMS, ringer aldrig tillbaka, trots fagra löften. Däremot blev han arg när jag eskalerade till huvudbolaget, dit fick jag INTE ringa.

Dom skulle räta ut vindskivor som hade två 90-gradersböjar sett uppifrån (rester sen huset byggdes ut), det blev vi övertalade att göra, men det är inte gjort.
Dom har återanvänt gamla stuprör trots att vi har köpt och fått levererat nya delar.
Vi har köpt och fått levererat en ny stege till taket, men dom monterar den gamla.
Det är fullt med skruv och spik runt hela huset, inklusive på uppfarten. Dom sitter och klipper till plåt på vår gräsmatta, så där ligger det fullt med metallklipp.
En ventilationshuv, som är löstagbar, har dom skruvat och limmat fast, så vi kan inte inspektera tak/ventilation under den längre.
Det är skador i asfalten på stora delar av uppfarten.
Vi måste gå och säga åt dom för att kunna ta oss ut och in på tomten/i huset, det är en arbetsplats för dom, inte någons hem. Nu pratar dom varken svenska, engelska, tyska eller franska och vi kan inte polska, men ändå.

Och hela vår semester är förstörd, det är byggställningar runt hela huset, hela altanen och hela balkongen är fulla med byggställningar och hela vår gräsmatta är full med material, sopor och bös. Så vi har inte kunnat använda vår dom överhuvudtaget, inte en enda grillkväll, inget leka med ungarna. Och dom rycker bara på axlarna. Dom blir inte klara den här veckan, så dom är minst 5v försenade. Och vi får INGEN info om vad dom planerar.

Det känns verkligen som att dom som jobbar här har fått vårt hus inringat på en karta, åkt hit och hittat lite grejer på gräsmattan och sen har dom börjat bygga lite i största allmänhet, men ingen har berättat för dom vad som egentligen är sålt.

Vi är så förbannat lessa på dom, och kommer att lägga en hel del energi på att sprida infon om deras arbete här.
Inte för att vara den som är den, men antog du den billigaste offerten?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Inte för att vara den som är den, men antog du den billigaste offerten?
Nejdå, långt därifrån, dom här var mellanofferten, och vi hade väldigt bra diskussioner innan vi skrev på, det kändes bra helt enkelt. Men som vanligt, så fort bläcket har torkat så är kunden totalt ointressant och kundvården obefintlig :huvet
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nejdå, långt därifrån, dom här var mellanofferten, och vi hade väldigt bra diskussioner innan vi skrev på, det kändes bra helt enkelt. Men som vanligt, så fort bläcket har torkat så är kunden totalt ointressant och kundvården obefintlig :huvet
Du råkade värre ut än jag med min översvämning för 3 år sen om 21 dagar och det projektet har sänkt mig flera gånger om.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du råkade värre ut än jag med min översvämning för 3 år sen om 11 dagar och det projektet har sänkt mig flera gånger om.
1998, när det kom 2m snö över en helg i Gävle, renoverade farsan källare och gillestuga. En vårdag 1999 skruvade han dit sista listen en lördageftermiddag. Söndag morgon var det en halvmeter vatten i källaren. Då var han jävligt less.

Jag ringde precis till huvudkontoret, och sa som det var, att jag var jävligt missnöjd, och drog listan på dom värsta problemen. Hon jag pratade med bad mig maila allt. Jag krävde också att få en arbetsbeskrivning på det som skickades till dom som gör jobbet innan solen går ner idag, och att vi satt beredda att koppla in advokat, oberoende besiktningsman och sprida våra upplevelser på alla plattformar. Det verkade ta skruv.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nejdå, långt därifrån, dom här var mellanofferten, och vi hade väldigt bra diskussioner innan vi skrev på, det kändes bra helt enkelt. Men som vanligt, så fort bläcket har torkat så är kunden totalt ointressant och kundvården obefintlig :huvet
Siddu.
Du har helt enkelt råkat ut för en idiot.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Dom är ganska stora, och är ett av alla SWEden-täckande takföretag som har huvudkontoret i DALArna, närmare bestämt Falun, utan att peka ut något företag specifikt.

Taket är fortfarande inte klart. Dom dyker upp ibland, utan förvarning. Det regnade ganska oavbrutet från söndag lunch till ca kl 7 igår morse, dom dök upp kl 8 och började lägga plåt på dyngsur läkt. Dom dagar det faktiskt är torrt och fint är dom inte här, dom dom dyker upp lite slumpmässigt när det regnar. Nu har vi fått plåt på stora delar av taket, men nocken är öppen. Vi har heller inga stuprör, så allt vatten sprutar åt alla möjliga håll, rinner in i en bod vi har mm.

Arbetsledaren, dvs han som äger företaget som är franchisetagare, han har haft semester hela sommaren, och är i praktiken onåbar, han svarar sporadiskt på SMS, ringer aldrig tillbaka, trots fagra löften. Däremot blev han arg när jag eskalerade till huvudbolaget, dit fick jag INTE ringa.

Dom skulle räta ut vindskivor som hade två 90-gradersböjar sett uppifrån (rester sen huset byggdes ut), det blev vi övertalade att göra, men det är inte gjort.
Dom har återanvänt gamla stuprör trots att vi har köpt och fått levererat nya delar.
Vi har köpt och fått levererat en ny stege till taket, men dom monterar den gamla.
Det är fullt med skruv och spik runt hela huset, inklusive på uppfarten. Dom sitter och klipper till plåt på vår gräsmatta, så där ligger det fullt med metallklipp.
En ventilationshuv, som är löstagbar, har dom skruvat och limmat fast, så vi kan inte inspektera tak/ventilation under den längre.
Det är skador i asfalten på stora delar av uppfarten.
Vi måste gå och säga åt dom för att kunna ta oss ut och in på tomten/i huset, det är en arbetsplats för dom, inte någons hem. Nu pratar dom varken svenska, engelska, tyska eller franska och vi kan inte polska, men ändå.

Och hela vår semester är förstörd, det är byggställningar runt hela huset, hela altanen och hela balkongen är fulla med byggställningar och hela vår gräsmatta är full med material, sopor och bös. Så vi har inte kunnat använda vår dom överhuvudtaget, inte en enda grillkväll, inget leka med ungarna. Och dom rycker bara på axlarna. Dom blir inte klara den här veckan, så dom är minst 5v försenade. Och vi får INGEN info om vad dom planerar.

Det känns verkligen som att dom som jobbar här har fått vårt hus inringat på en karta, åkt hit och hittat lite grejer på gräsmattan och sen har dom börjat bygga lite i största allmänhet, men ingen har berättat för dom vad som egentligen är sålt.

Vi är så förbannat lessa på dom, och kommer att lägga en hel del energi på att sprida infon om deras arbete här.
Ta kontakt med kommunens byggnadsnämnd och be dem skicka en besiktningsman för att göra en kontroll av av det som är utfört.
En kille jag kände hade också tomtar till sin takrenovering, när en snickarkompis tittade på vad tomtarna hade gjort så rådde han att kalla in en utbildad person för en grundlig kontroll.

När besiktningsmannen gjort sin inspektion så blev det tvärstopp, och allt fick göras om från grunden av annan byggfirma.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nejdå, långt därifrån, dom här var mellanofferten, och vi hade väldigt bra diskussioner innan vi skrev på, det kändes bra helt enkelt. Men som vanligt, så fort bläcket har torkat så är kunden totalt ointressant och kundvården obefintlig :huvet
Låter som ett helt avsnitt av Plånboken i P1.

Förstår att du är fly förbannad.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Till viss del kan jag hålla med. Men släpper fan inte ut nån på cykel på den vägen de kör som idioter där. Sen regn, blåst, snö och halt väglag. Plus att hon är sjuk och har pga det en taskig balans.
Klart hon ska ha en A-traktor ! :)
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Nejdå, långt därifrån, dom här var mellanofferten, och vi hade väldigt bra diskussioner innan vi skrev på, det kändes bra helt enkelt. Men som vanligt, så fort bläcket har torkat så är kunden totalt ointressant och kundvården obefintlig :huvet
Kundvård efter köp/avtal är långt ifrån vad det borde vara i alltför många fall… gäller det större belopp kan det vara klokt att ta hjälp av en affärsjurist…att bli ilsken lär inte lösa problemet… nej, ta och lägg din tid och energi istället på hur du ska lösa problemet för det är vad du måste göra förr eller senare… förstår också att ibland måste man bara få ”skriva av sig”…

Tycker det är bra att du lägger upp det på SH så andra ta del av din erfarenhet… återkom gärna hur det slutade…
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
1998, när det kom 2m snö över en helg i Gävle, renoverade farsan källare och gillestuga. En vårdag 1999 skruvade han dit sista listen en lördageftermiddag. Söndag morgon var det en halvmeter vatten i källaren. Då var han jävligt less.

Jag ringde precis till huvudkontoret, och sa som det var, att jag var jävligt missnöjd, och drog listan på dom värsta problemen. Hon jag pratade med bad mig maila allt. Jag krävde också att få en arbetsbeskrivning på det som skickades till dom som gör jobbet innan solen går ner idag, och att vi satt beredda att koppla in advokat, oberoende besiktningsman och sprida våra upplevelser på alla plattformar. Det verkade ta skruv.
Hur gick det?

Låter som att det jag befarade skulle ske har skett.. Bara ordet silikon o luft huv.. Nä nä nä inte fackmanna mässigt alls.

Vänta inte ta hjälp av utomstående besiktning man o kontakta en advokat för att få hjälp med ev ersättning för skador på fastighetens markytor o dyligt..

Sjukt tråkigt att läsa om det.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Förbannad är väl mycket sagt, men idag hade jag tänkt att slösa bort hojåkningstid med att tokköra grästrimmer med Black Sabbath i lurarna, men det regnar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Förbannad är väl mycket sagt, men idag hade jag tänkt att slösa bort hojåkningstid med att tokköra grästrimmer med Black Sabbath i lurarna, men det regnar.

Så, körde du hoj istället då

Jag klippte gräs idag, med en blandlista i lurarna... Fy fan vad jag hatar spotify reklamen.

Jag återgår til nerladdning av MP3 och avistallerar Spotify
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Så, körde du hoj istället då

Jag klippte gräs idag, med en blandlista i lurarna... Fy fan vad jag hatar spotify reklamen.

Jag återgår til nerladdning av MP3 och avistallerar Spotify
Vill du låna mitt abonnemang? ;) Snålevert :7peta

Nä, jag gjorde inte ett jävla någe.
Rätt beslut :tummenupp Är trimmern tillverkad av socker.. förstod aldrig grundproblematiken, riktigt?

Nä nu ska jag inte nedrans något mer resten av dagen.

Far åt helvete :glömdet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Detta gjorde mej förbannad på riktigt.
Oavsett vad som har skett eller var på väg att ske, får fan inte polisen köra över mopeder..

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta gjorde mej förbannad på riktigt.
Oavsett vad som har skett eller var på väg att ske, får fan inte polisen köra över mopeder..

Personligen tycker jag det är en fråga om situation, men här har polisen definitivt felat enligt den rapporterade händelsen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Personligen tycker jag det är en fråga om situation, men här har polisen definitivt felat enligt den rapporterade händelsen.
Någonting säger mig att vi inte har hört allt i den här historien. Det påstås att polisen körde på medvetet men polisen var på utryckning. Var det något Elias gjort som förorsakade utryckningen? Annars känns det märkligt att de skulle avbryta utryckning för att 'jävlas' med en moped.

Det här väcker också frågor

Elias pappa Anders, 48 är upprörd.​
– Det är ett stort övertramp. Oavsett om han är skyldig eller inte får ju polisen inte köra på mopedister, som dessutom oftast är barn och unga, säger han.​
Vad är det han skulle vara skyldig till? Inte för att det kanske ger polisen rätt att köra på honom, men det hade varit intressant att höra vad som verkligen har hänt, den här artikeln känns väldigt enkelriktad. Var det medvetet? Hade Elias gjort något?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Någonting säger mig att vi inte har hört allt i den här historien. Det påstås att polisen körde på medvetet men polisen var på utryckning. Var det något Elias gjort som förorsakade utryckningen? Annars känns det märkligt att de skulle avbryta utryckning för att 'jävlas' med en moped.

Det här väcker också frågor

Elias pappa Anders, 48 är upprörd.​
– Det är ett stort övertramp. Oavsett om han är skyldig eller inte får ju polisen inte köra på mopedister, som dessutom oftast är barn och unga, säger han.​
Vad är det han skulle vara skyldig till? Inte för att det kanske ger polisen rätt att köra på honom, men det hade varit intressant att höra vad som verkligen har hänt, den här artikeln känns väldigt enkelriktad. Var det medvetet? Hade Elias gjort något?
Jo, vi har ju bara hört ena sidan av händelsen. Och det kan ju mycket enkelt vara så att de båda bytte sida samtidigt för att undvika kollision och så blev det en krock.
Det är den enklaste förklaringen.

Och eftersom det är Västervik så skulle jag inte bli väldigt förvånad om det var en enkelriktad gata.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top