Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Du kan jobba i kundtjänsten ett tag, (för fler goa anekdoter).
Detta innebär att någon kundmotare måste bege sig ut på den bullriga verkstan och försöka sig på kamremsbyten och dyligt på måndag morgon, med väntande kunder och stackars kontorsfingrar med små paper cut-skador........

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta innebär att någon kundmotare måste bege sig ut på den bullriga verkstan och försöka sig på kamremsbyten och dyligt på måndag morgon, med väntande kunder och stackars kontorsfingrar med små paper cut-skador........
Det låter som en youtube video.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Är väl inte direkt förbannad, men lite less. Plockade isär höger gaffelben på tantens hoj för att den läckte olja. Jag förväntade mig gammal sur, rutten olja när jag plockade isär, men... Oljan såg ganska fräsch ut och luktade inte sådär mysigt avfalligt som de brukar göra efter ett tag.
När jag fick isär gaffeln, och det tog ett tag och mer våld än brukligt så upptäckte jag märken i gaffelbenen som hade lite kant, slipade ner det så det åtminstone blir jämnt så får det funka till besiktningen och resten av säsongen.
Vid vidare genomgång så såg bottenhylsan ut som om någon gått lös med en hammare på den, och bottendelen med fjäder hade fått en smäll med och passade inte som den skulle. Det blev mer pyssel än planerat att få allt att passa som det skulle. Och sedan tog jag en titt på ytterbenet. Där var det en skada hela vägen runt på ytan som radialtätningen sitter mot, inte underligt att det krävde mer våld än normalt, tätningen satt fast.
Nåja, slipa ner det lite med fint slippapper och montera ihop allt. I vinter blir det "nytt" gaffelben på ebay. Kommer nog ivf vara i bättre skick än det som sitter där nu.

Men gaffeln funkar som den ska när allt är monterat, och läcker inte, så nästa vecka får hojen åka till besiktningen iaf.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Är väl inte direkt förbannad, men lite less. Plockade isär höger gaffelben på tantens hoj för att den läckte olja. Jag förväntade mig gammal sur, rutten olja när jag plockade isär, men... Oljan såg ganska fräsch ut och luktade inte sådär mysigt avfalligt som de brukar göra efter ett tag.
När jag fick isär gaffeln, och det tog ett tag och mer våld än brukligt så upptäckte jag märken i gaffelbenen som hade lite kant, slipade ner det så det åtminstone blir jämnt så får det funka till besiktningen och resten av säsongen.
Vid vidare genomgång så såg bottenhylsan ut som om någon gått lös med en hammare på den, och bottendelen med fjäder hade fått en smäll med och passade inte som den skulle. Det blev mer pyssel än planerat att få allt att passa som det skulle. Och sedan tog jag en titt på ytterbenet. Där var det en skada hela vägen runt på ytan som radialtätningen sitter mot, inte underligt att det krävde mer våld än normalt, tätningen satt fast.
Nåja, slipa ner det lite med fint slippapper och montera ihop allt. I vinter blir det "nytt" gaffelben på ebay. Kommer nog ivf vara i bättre skick än det som sitter där nu.

Men gaffeln funkar som den ska när allt är monterat, och läcker inte, så nästa vecka får hojen åka till besiktningen iaf.

Men du får väl för bövelen okulärtbesiktiga innan inktjöp och förklara för damen att parkera i cykelställ är lika god idé som att tvätta kläderna i diskmaskin.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Men du får väl för bövelen okulärtbesiktiga innan inktjöp och förklara för damen att parkera i cykelställ är lika god idé som att tvätta kläderna i diskmaskin.
Det gjordes ockulärbesiktning innan inköp, hojen köptes 2021 så den har hållit tätt i et år iaf, och inga av skadorna förutom de två små märkena på innerbenet gick att se utan att montera isär gaffeln, och ärligt talat är jag itne så noga när jag köper en gammal budgetglidare att jag gör en gaffelservice på plats. :hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjuvjävlar! :mad:

Iofs på jobbet, men det påverkar ju ändå mig.
Vuxna jävla människor. Hur fan tänker man att man har rätt att bara gå och TA från andra?
Tänker man att företaget har råd?
Det är ju vi som jobbar som blir av med jobbet när lönsamheten tryter.

Jobbar hårt som satan vi för att ha en skitlön, och sen är det någon som tycker att de bara kan lalla in och TA saker för en månadslön på 5 minuter.
Så är det någon som jobbar hårt som satan som är utan arbete sedan.

Blir så jävla förbannad, har folk ingen jävla skam?

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sånt här som får månlandare att krascha, ju.

Kapade i metallbandsågen, mätte 250 noga 3 ggr men på sista saknas det fanimig goda 15 mm? Köpte gängstång 1000 men inte det jag fick.
20230830-162257.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En gång i skolan skulle vi kapa ut 50 bitar till exakt mått, men vi fick inte använda kallsågen själv, så en lärare skulle göra det.

När bitarna var kapade visade det sig att bladet på sågen stod några grader snett...

Materialet gick att rädda genom att ändra lite på konstruktionen, men det innebar ändå att alla bitar fick sättas upp i fräsen och fräsas till.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tjuvjävlar! :mad:

Iofs på jobbet, men det påverkar ju ändå mig.
Vuxna jävla människor. Hur fan tänker man att man har rätt att bara gå och TA från andra?
Tänker man att företaget har råd?
Det är ju vi som jobbar som blir av med jobbet när lönsamheten tryter.

Jobbar hårt som satan vi för att ha en skitlön, och sen är det någon som tycker att de bara kan lalla in och TA saker för en månadslön på 5 minuter.
Så är det någon som jobbar hårt som satan som är utan arbete sedan.

Blir så jävla förbannad, har folk ingen jävla skam?
Folk på jobbet som snor eller utomstående? Inga kameror för bevakning? Var jobbar du?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år