Ja, det har jag hört talas om men osäker på om det gjordes på Pontiac... Allt är ju inte sammalika inom GM, finns ju vissa skillnader mellan BOP och Cheva... Har även hört att tidiga camaro har ett dolt VIN-nummer innanför värmepaketet, men skapligt osugen på att börja demontera saker utan att veta om det gjordes på Pontiac också... Kan jag bara hitta något som styrker att det ska finnas och att det är där det sitter så ska jag fan åka tillbaka och säga åt besiktningsmannen att vill han nödvändigtvis se just det numret så kan han börja skruva, eller så kan han godkänna något av de befintliga synliga numren.
Ja, dylika system är knappast byggda för att fungera ihop med verkligheten.
"Det ska finnas instansat"
- Jamen man gjorde ju inte så från fabrik.
"Det ska ändå finnas"
- Jamen då var det väl upp till importören, och om de slarvade med det så ska det väl inte drabba mig? Varför har bilen godkänts såhär långt om bristen är ursprunglig?
"... Det ska ändå finnas"
Förstår heller inte varför detta inte räknas som ett stansat nummer:
View attachment 489878
Såhär ser märkningen i nederkant av vindrutan ut. Det är inte bara instansat utan antingen gjutet eller "genomstansat" bakifrån för att skapa upphöjda bokstäver. Jag vet dock inte vad det är för material, om det bara sitter i instrumentbrädan eller om det är en del av brandväggen man ser genom en lucka i instrumentbrädan... ÄR det brandväggen så borde det ju helt klart räknas, och jag tycker man ser antydan till rostfläckar i nedre kanten så det vore ju inte helt otroligt...
Inte första gången jag har problem med skitanmärkningar på den stationen, fick nedslag på lastbilen för att lemlåsen inte gick att låsa upp. Nu tog jag aldrig av lemmarna utan det hade lika gärna kunnat vara fast monterade flaksidor, och det var väl också därför de rostat fast. Efter mycket argumentation om huruvida det verkligen är något man ska få en 2a för så länge de sitter fast så fick jag vackert acceptera anmärkningen och åka hem, vålda loss och smörja upp tills skiten funkade. Kom tillbaka på efterkontrollen, besiktningsmannen som var där då bara skakade på huvet och höll med mig om att det inte borde ha blivit en 2a på det, så länge de sitter fast ordentligt (och det gjorde de jävlarimig, besiktningsmannen hade mer än gärna fått motbevisa mig på den punkten så hade jag sluppit vålda loss dem själv) så ska de inte lägga sig i om flaksidorna kan fällas eller ej.
Får väl bli till att åka till en station längre bort och prova deras sunda förnuft vid tillfälle.