Idag är jag förbannad därför att...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Ja, det skulle ju betyda att den skuldsatte inte kan köra en firmabil heller då?
Hur skall denne kunna betala av sina skulder om den inte kan ha ett jobb?
Precis eller hyr en bil och blir stoppad och kronkalle snor bilen. Skulle aldrig hända. Tur han inte var kattvakt en helg och de beslagtog huset.
Fallet har tom varit uppe i tingsrätten och de dömde till kronkalles fördel.

Hon har låtit honom låna bilen när han behövt bil.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Låter som hon blev bestulen.
Hon vet väl var bilen befinner sig så det är väl bara att kila iväg och hämta tillbaka rånbytet, som hon rättmätigt äger. Ser hon någon ur rånarligan så är dessutom ett kok stryk ett välkommet inslag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle tro att han som har "lånat" bilen har varit den huvudsaklige nyttjaren av den under en väldigt lång tid, och hon har bara agerat målvakt.

Ska man göra ett sånt upplägg gäller det att den som "lånar ut" bilen kör den ibland och har den parkerad på sin adress ibland
(det är ju inte ens säkert att hon har körkort)

Så värdelös som nu våra myndigheter påstås vara så lyckas dom faktiskt ibland genomskäda dom absolut sämsta fuskuppläggen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag följer förövrigt det där poliskontot på Instagram som brukar köra en insamling av målvaktsbilar varje fredag, det är ju snällt att så många skänker sina bilar till att skriva ner målvakten skulder med några tusingar :hihi

rätt mycket risiga hantverkarskåp som får åka bärgare, men faktiskt en del bilar som borde betinga lite värde också, men skriver man den på en målvakt och den beslagtas är den inte mycket värd...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Låter som hon blev bestulen.
Hon vet väl var bilen befinner sig så det är väl bara att kila iväg och hämta tillbaka rånbytet, som hon rättmätigt äger. Ser hon någon ur rånarligan så är dessutom ett kok stryk ett välkommet inslag.
Då åker hon dit för egenmäktigt förfarande.
Men om jag sno er en bil och blir stoppad då måste ju jag ha besittningen på den bilen

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag skulle tro att han som har "lånat" bilen har varit den huvudsaklige nyttjaren av den under en väldigt lång tid, och hon har bara agerat målvakt.

Ska man göra ett sånt upplägg gäller det att den som "lånar ut" bilen kör den ibland och har den parkerad på sin adress ibland
(det är ju inte ens säkert att hon har körkort)

Så värdelös som nu våra myndigheter påstås vara så lyckas dom faktiskt ibland genomskäda dom absolut sämsta fuskuppläggen.

Bifogat

• IMG_1913.png
    IMG_1913.png
    2.7 MB · Visningar: 57

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, hon har köpt bilen, på avbetalning och försäkrat den åt någon som varken får köpa på avbetalning eller äga en bil?

Det är inte jätteovanligt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, hon har köpt bilen, på avbetalning och försäkrat den åt någon som varken får köpa på avbetalning eller äga en bil?

Det är inte jätteovanligt
Frågan är hur i helvete hon får betalt?

Är det ända sättet att få knulla när man är 55 att köpa en bil åt en medellös? :va

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Precis eller hyr en bil och blir stoppad och kronkalle snor bilen. Skulle aldrig hända. Tur han inte var kattvakt en helg och de beslagtog huset.
Fallet har tom varit uppe i tingsrätten och de dömde till kronkalles fördel.

Hon har låtit honom låna bilen när han behövt bil.
Känner du henne eller honom?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känner du henne eller honom?

Disclaimer, det gör ju IOFS inte jag heller, men med tanke på hur många skuldsatta personer som ständigt rullar omkring i nya bilar så har nog myndigheterna utrett bortom all tvivel att just den här snubben kan dom ta bilen av.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Dagens kräks, en äldre herre (alltså gamlare än jag; ja det heter så) hade den oerhört goda smaken att göra oss sällskap på gymmet iförd strumplösa sandaler med långa gula tånaglar.

Bror, jag svär :zpy

När man väl fått syn på något sådant så går det inte att sluta glo på eländet. Man försöker att inte stirra men automatiskt så söker sig blicken dit.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Frågan är hur i helvete hon får betalt?

Är det ända sättet att få knulla när man är 55 att köpa en bil åt en medellös? :va
Du kanske tycker annat när du kört hoj i 40 år. ;)
Dagens kräks, en äldre herre (alltså gamlare än jag; ja det heter så) hade den oerhört goda smaken att göra oss sällskap på gymmet iförd strumplösa sandaler med långa gula tånaglar.

Bror, jag svär :zpy
Jag är lite udda och tittar på damer, försöker att inte verka alltför intresserad, och kanske andra, för mig mer intressanta, kroppsdelar... :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka