Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
När såg du en grupp av folk lära sig något senast?
Och masker gör väldigt för att begränsa vid nysningar, de bara riktar åt sidorna istället. Åker man flyg så sitter man i ett slutet utrymme med ett flertal som är smittbärare av någon sorts förkylning, och eftersom att luften är så jävla torr blir andningsvägarna uttorkade och smittrisken högre.
Det skulle vara extremt lätt att screena folk som kliver ombord mot feber, men det görs inte, alltså flyger folk med feber.
Att individer ska lära sig är tydligen också för mycket begärt... :huvet

Individens ansvar borde kunna åberopas här, men som vanligt så skiter alla i allt och alla som inte rör dem själva. Skitsamma att man kanske smittar ett helt plan med covid (eller värre) och i värsta fall kanske tar död på någon smittkänslig pensionär eller så, men man kan ju inte låta flygbiljetten gå till spillo så att stanna hemma är inget alternativ... Idioti är bara förnamnet :dummer :huvet

Men det är väl som du säger, det är inte förrän det får konsekvenser för individen (exempelvis att man får böter för att man failar en feberscreening vid check-in) som individen börjar bry sig och tar sitt ansvar. Tröttsamt är det oavsett... Inte konstigt att man ser resten av mänskligheten som motmänniskor snarare än med...

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jula åxå när jag var där å köpte filar.
Öven kälkar?
Sverige är ett avlångt land.
Båda organisationerna styrs med central varupåfyllnad och låg grad av autonomi i varuhusen.
Riktigt gissel ibland att vara inom retail i Sverige, eftersom du kan ha butiker i både Haparanda och Trelleborg där du har en temperaturskillnad på 30 grader och inte sällan svårt att hantera prognosmakeriet så att det blir kanon till samtliga butiker.

Men, med det sagt så håller jag med er. Löjligt med julprydnader i början av oktober, men samtidigt är det då som många börjar göra en intern behovsanalys och det skapas många mentala köp.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har satt ut en annons på Facebook och blir tokig på alla som ska köra ett halvt varv runt jorden innan de kan komma och vill betala handpenning för att jag ska hålla cykeln. Man åker direkt och betalar med Swish och vips har man en leksak.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jaha så stod man väl där i godan ro, ryggen till och hörlurar på.. fläktar på idag.

-Vad är det som låter?
*knnnarrBrAkDoFF!*

Men.. jaha, då var dagens vidare aktivitet bestämd. 43 sekunder innan blev jag ombedd att flytta bilen då dom skulle till stallet.

Tror inget annat än den kravställningen kvartstår =/ Hur mycket fart måste man komma upp i för att köra över träd?

Kula.
20231014-143642.jpg
20231014-143726.jpg

20231014-143750.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sverige är ett avlångt land.
Båda organisationerna styrs med central varupåfyllnad och låg grad av autonomi i varuhusen.
Riktigt gissel ibland att vara inom retail i Sverige, eftersom du kan ha butiker i både Haparanda och Trelleborg där du har en temperaturskillnad på 30 grader och inte sällan svårt att hantera prognosmakeriet så att det blir kanon till samtliga butiker.

Men, med det sagt så håller jag med er. Löjligt med julprydnader i början av oktober, men samtidigt är det då som många börjar göra en intern behovsanalys och det skapas många mentala köp.
Butikerna tänker kanske på dom som planerar närmsta 6 månaderna söderut.
För första gången.
Och vill ha svensk jul.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Över 6000kr för årsservice på våfflan.
Jävlar vad det gått inflation i det, brukar ligga på 3k någonting? :va

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Grabben fick en färsk älgskånk av en kompis till mig, och han blev stolt, och vi skulle visa upp den på dagis, som en del av sommaruppgiften. Han vill både lära sig mer om hur en klöv funkar, och visa upp det för sina kompisar.

Men, på dagis tog det tvärstopp. Dels var den toxisk, det var ju från ett djur, som levde i skogen, då måste den ju vara full av bakterier och gifter, så den kom inte längre in än i hallen. Och dels var det kränkande för de veganska barnen att ha visa upp delar från ett riktigt djur.

Borde inte ungarna få lära sig att djur finns på riktigt, och inte är något man bara ser i djurparker och i Disney-filmer? Och allt animaliskt dom faktiskt äter på dagis, kommer det från en maskin? Jag hoppas verkligen inte att dom har några plaster gjorda av fossila oljor, det skulle ju vara ett enormt trauma för de veganska ungarna :huvet Sen kan man ju också fråga sig hur många 3-5-åringar som själva väljer att bli veganer? :va

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Grabben fick en färsk älgskånk av en kompis till mig, och han blev stolt, och vi skulle visa upp den på dagis, som en del av sommaruppgiften. Han vill både lära sig mer om hur en klöv funkar, och visa upp det för sina kompisar.

Men, på dagis tog det tvärstopp. Dels var den toxisk, det var ju från ett djur, som levde i skogen, då måste den ju vara full av bakterier och gifter, så den kom inte längre in än i hallen. Och dels var det kränkande för de veganska barnen att ha visa upp delar från ett riktigt djur.

Borde inte ungarna få lära sig att djur finns på riktigt, och inte är något man bara ser i djurparker och i Disney-filmer? Och allt animaliskt dom faktiskt äter på dagis, kommer det från en maskin? Jag hoppas verkligen inte att dom har några plaster gjorda av fossila oljor, det skulle ju vara ett enormt trauma för de veganska ungarna :huvet Sen kan man ju också fråga sig hur många 3-5-åringar som själva väljer att bli veganer? :va
Men vaf.

Det är ju bildande för glinen.

På min unges dagis har de tagit bort gungorna. Nån kan ju få en i huvudet...
Lyckligtvis finns bergsknallen kvar så att de har nåt att träna grovmotorik på och ramla ner ifrån.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ni får hålla knattarna aktiva,köpa moppe o låta dom ramla runt , blir dom taffata bleka mobbingoffer som sitter med vinterkläder mitt i sommaren o tittar skakande o tysta på bollsparkande barn med äppelkinder tjafsandes om en flicka så går det illa.

Dom värvas av Säpo och tilldelas livlös blek partner,lägenhet o lön bestånde av sprit/droger o lite fickpengar och får aldrig umgås med andra då dom arbetar med avlyssning o som områdes skvallerbyttor :rofl

Körkortlösa bleka taffata autister o sen kanske kåserispalt i en tidning där dom som episka fails hånar vanliga medborgare , nä asså se till o hålla dom aktiva o friska för guds skull

:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Men vaf.

Det är ju bildande för glinen.

På min unges dagis har de tagit bort gungorna. Nån kan ju få en i huvudet...
Lyckligtvis finns bergsknallen kvar så att de har nåt att träna grovmotorik på och ramla ner ifrån.
Ja, mer allmänbildning åt folket! :fakta Till och med min nyligen fyllda femåring förstår vitsen med tex Armémuseum, inte för att krig är roligt, utan för att lära sig av historien så att man kan undvika att det händer igen. Utan spaning, ingen aning.

Samma sak med djur, man kan ju aldrig lära sig respektera något man inte känner till. Vi var ute och fiskade för några veckor sedan, och jag fick en liten abborre på kast, och grabben fick veva in den, jag hakade loss den, och han fick släppa tillbaka den. Jag var otroligt noga med att förklara varför vi släppte tillbaka den, hur viktigt det var, och att han faktiskt ansvarade för ett annat liv när han hade den i handen. Där och då växte han så otroligt mycket, och han pratade om det länge efteråt. Hur ska någon som bara lever ett liv i en steril betongmiljö någonsin kunna få samma förståelse?

Klätterställningen på vårt dagis är oftast stängd, för den är för farlig. Men vi kastar ut våra ungar i terränglådan istället, och dom har en betydligt bättre motorik än sina jämnåriga polare, som har mer skärmtid på fritiden än jag har på jobbet som IT-projektledare.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Friluftsliv är bra

Tips släpa ut dom när det är mygg/knottfritt o varmt.

Dvs så är tidsfönstret generellt 15maj till 15aug stängt på grund av mygg/knott , många utsätter dom blodsugare o regn - dom vill aldrig mer ut sen

Torr vår/försommar o sensommar är perfekt

Typ juli fjällvandring är sämst

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom