MickeZX7R
Posör
- Vi posörer kör bara hoj i vackert väder. Helst korta turer i lätta kläder.Tål den inte vatten?
"Only for indoor use"?
- Vi posörer kör bara hoj i vackert väder. Helst korta turer i lätta kläder.Tål den inte vatten?
"Only for indoor use"?
Ligga och puttra så att man inte spinner loss och att sannolikheten för att få ligga och smeka blöt asfalt är inte så lockande. Visst kan man dra på växlarna och attackera även i regn men då föredrar jag bana före dieselimpregnerad landsväg.Tål den inte vatten?
"Only for indoor use"?
Dra på mankinin och kör i regn då?- Vi posörer kör bara hoj i vackert väder. Helst korta turer i lätta kläder.
PostNordNåja, egentligen igår.
Tänkte göra ventilspelskoll igår kväll, men fanken, 3 grader?! -Där for det. Säger ingenting att mäta i den temperaturen.
Byta bromsvätska istället. Pumpen jag köpt istf at suga ur med en lite jevla spruta var värre än kass, och jag kunde inte hitta dem lilla jevla sprutan jag använt förr.
Ollon.
Blev ingenting gjort.
Dessutom så segar PostNord, eller vem fasen det är som har min leverans.
Och hösnuvan är total.
Skitplanet.
- Okeeeeey...var gick du fel när du läste "vackert väder" i mitt svar?Dra på mankinin och kör i regn då?
Det är väl som de säger, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.- Okeeeeey...var gick du fel när du läste "vackert väder" i mitt svar?
Här tänker jag att en sak som Kivra är jäkligt bra, för det är sjukt enkelt att jämföra premierna från föregående faktura från försäkringsbolaget. Jämfört med att leta pappersfaktura i bingen de hamnar i, eller att söka på internetbanken. Jag har aldrig tidigare riktigt pallat jämföra, just för att det är en insats att leta gamla räkningar som jag inte pallat göra. Nu när föregående fakturas summa ligger på raden under i Kivras inkorg ser man lätt vad man har att jämföra med. Nåja, så tänker jag iaf.De har väl helt enkelt konstaterat att det blir mest lönsamt att göra som de gör. Många kunder är passiva och accepterar höjningen. De som är aktiva och inte speciellt lojala hade man kanske ändå tappat, då de jämfört och sett att de kunde spara några kronor på att byta. De som är lojala och egentligen vill stanna, men är missnöjda med priset ringer bolaget och förhandlar ner priset.
Skulle tro att allt är så automatiserat och slimmat idag att administrationskostnaden för varje tecknad/tappad försäkring är rätt låg i förhållande till vad man tjänar på dessa fulhöjningar.
Men sen har bolagen förstås lite olika filosofier och kanske lönar det sig att hitta ett bolag som kanske inte är billigast vid varje jämförelse, men som å andra sidan ligger mer stabilt i kostnad över tid och ändå står sig i längden, samtidigt som man slipper hoppa runt mellan bolagen.
Om du drar på dig mankini så kanske vädret ser vackert ut satt i relation?- Okeeeeey...var gick du fel när du läste "vackert väder" i mitt svar?
- Men kommer det sluta regna på mig då?Om du drar på dig mankini så kanske vädret ser vackert ut satt i relation?
Diklofenak x3.Jag har haft några anfall av njursten under dagen och nu bävar jag inför natten
Spasmofen är bra skit tar det i nödfall.Diklofenak x3.
Har du Voltaren hemma så ta det och smörj på utsidan.
Två Alvedon och en Ipren.
Dämpar det sig inte så åk in.
Lycka till.
Paraflex har jag haft för att släppa på muskler lite. Något snällare än Spasmofen om jag minns rätt.Spasmofen är bra skit tar det i nödfall.
Tog en dikloraket och 2 panodil plus voltarensmörja och det höll det i någorlunda schack ivf.
Pozidrive, JIS eller Phillips?Må de som uppfann stjärnskruvar brinna i helvetet och ge Nobel-priset till de som kom med torx.
Må de som uppfann stjärnskruvar brinna i helvetet och ge Nobel-priset till de som kom med torx.
Egentligen bara Philips som pungar sug.Pozidrive, JIS eller Phillips?
Oavsett är jag på lag Torx, jag med. Även om stjärn/kryss är bättre än spår.
Nu blev jag förbannad för att folk använder fel bits till fel skruv och rappat sönder skallarna i saker jag köper begagnat. Fan också!
Jag har Paraflex för min nacke vid behov men tycker spasmofen är bättre vid njursten magen är det inga problem medParaflex har jag haft för att släppa på muskler lite. Något snällare än Spasmofen om jag minns rätt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|