Nursey
Utan lem
Beror ju på hur man bestraffar..
Bara skälla o slita o grejja eller visa för hunden hur den ska göra.
Bestraffning hjälper tyvärr inte för de förstår inte vad man vill :/
Jag vet
Beror ju på hur man bestraffar..
Bara skälla o slita o grejja eller visa för hunden hur den ska göra.
Bestraffning hjälper tyvärr inte för de förstår inte vad man vill :/
Jag vetjag har inet hittat min hunds språk..kan inte få honom att fatta hur det skall vara. Vilket slutar med att han är snurrig och jag är arg.
Gå inte åt det håll hunden drar.Jag vetjag har inet hittat min hunds språk..kan inte få honom att fatta hur det skall vara. Vilket slutar med att han är snurrig och jag är arg.
Gå inte åt det håll hunden drar.
Släpp ut kopplet.
Hunden skall inte anse att normalläget är sträckt koppel.
Håll käft.
Gå inte åt det håll hunden drar.
Släpp ut kopplet.
Hunden skall inte anse att normalläget är sträckt koppel.
Håll käft.
Håll käft med hunden.Släpper jag ut kopplet är det sträckt iallafall. Han stretar åt alla håll vi går så då kommer vi ingenstans. Har även provat bruksgrejen med att vända om eller gå runt innan man fortsätter...det skiter han helt i. Menar du håll käft här eller håll käft med hunden?![]()
Timing.alltså, det ser säkert bra ut i teorin men tyvärr så förstår hundarna inte riktigt det ibland - har själv satt mig i diket ett par gånger för att jag blir så trött på byrackarn
alltså, det ser säkert bra ut i teorin men tyvärr så förstår hundarna inte riktigt det ibland - har själv satt mig i diket ett par gånger för att jag blir så trött på byrackarn
Mohaha..låna harry..det FUNKAR INTE..varför tror du jag har sån frustration att jag sänker mig till att gnälla om det här..på SH![]()
När han drar i kopplet, korrigerar du med ett litet ryck. Sedan upprepar du lika många gånger som han envisas med att dra. Ge dig ALDRIG, för då vinner han.Ändå valde jag en ras som skall var så jääävla ullig och gullig och lättlärd..pfft.
Han är inte lättlärd och jag är ingen bra lärare. Finemang![]()
Hahah..nu fick jag en "visual" av dig med pensionärspoängen dinglande runt halsen, på ballen (balkongen) med näven i högsta hugg
Vi håller på att bli gamla o gnälliga allihopa..![]()
Jonathan skrev:Sluta mesa, grovsalt i hagelpuffran!![]()
När han drar i kopplet, korrigerar du med ett litet ryck. Sedan upprepar du lika många gånger som han envisas med att dra. Ge dig ALDRIG, för då vinner han.
Jag är förbannad för att min hederliga Word-2000 inte kan läsa dom nya formaten som 2007 kör med![]()
När han drar i kopplet, korrigerar du med ett litet ryck. Sedan upprepar du lika många gånger som han envisas med att dra. Ge dig ALDRIG, för då vinner han.
Det funkar faktiskt riktigt bra. Lägger man dessutom till att man bara tvärstannar och väntar tills han lugnar ner sig, bara låter honom ligga ner, så lär de sig ännu fortare.
Jag försökte lära en galen flat retriever att gå fot mitt inne i stan, det var inte det lättaste men det gick bra med sådan metod.
Det är ju en stor del av vårt problem..vi bor mitt inne i stan..allt är mer intressant än matte. Han blir aldrig passiv o lägger sig. Allt är bara en massa intryck och han kan inte sålla bort dom.
Börja i andra änden då! Åk ut till en ödslig skog med byrackan och lär honom där. Efter ett tag så övar du på att släppa honom lös och ropa in honom etc. Ha mycket godis och kör inte slut på stackaren![]()
Eller så lämnar du av honom hos mig en helg så har du en väluppfostrad byracka sen, om än livrädd för katter![]()
Matte och jycke hade en givande promenad nu. Jag har kommit fram till att han inte fattar när jag berömmer honom..jag har nog inte varit animerad nog. Ist för "duktig kille" i någorlunda glad ton (oftast astrött och inte så animerad) så bräkte jag nu "brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa" och såg ut som jag gick på speed. Han hajjade till och tittade på mig tillskillnad från förut. Det verkade funka.
Nog om mitt husdjur nu..förlåt!
Haha, ja de tar sig...
Kan trösta lite med att säga att min hund väldigt sällan går fot när vi är ute o går, han sköter sig bara när vi tränar, aldrig annars...
hundjävel!![]()
![]()
![]()
![]()
Ok sista rå:
Kräver icke fot men gärna en sida i taget och relativt nära mig ist för 5 steg bakom till 10 steg framför (inom loppet av 2 sekunder) bara för att tvärnita och kasta sig in i ett buskage två minuter senare och ovanpå det få ett känslomässigt utbrott (yl/skrik/prat/LJUD) för att han inte kan hälsa på en hund han ser längre bort..även när den hunden har försvunnit så sitter han och låter som en liten judekvinna vid klagomuren i 10 minuter.
Åter igen, du har åtminstone bara 8 kilo hund som vill hälsa på andra hundar..
Min, inte bara sliter armen av mig, han skrämmer ihjäl alla andra hundar såfort han ser dem![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |