Idag är jag förbannad därför att...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag vet :( jag har inet hittat min hunds språk..kan inte få honom att fatta hur det skall vara. Vilket slutar med att han är snurrig och jag är arg.

Din hunds språk är mutor.
Gå med en leksak han gillar eller nå gottigott o höll det vid bröstet.

I början funkar det bäst med lite godis så du kan belöna, gå korta bitar o få han gå som du vill o såfort han gått en meter som du vill så är det belöning.
Visa att du blir glad o berätta det o ge han godis, sen fortsätter ni.

Det är tidsödande men så e de med hundar, de föds inte väluppfostrade tyvärr :/

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag vet :( jag har inet hittat min hunds språk..kan inte få honom att fatta hur det skall vara. Vilket slutar med att han är snurrig och jag är arg.
Gå inte åt det håll hunden drar.

Släpp ut kopplet.
Hunden skall inte anse att normalläget är sträckt koppel.

Håll käft.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Släpp ut kopplet.

Håll käft.

Släpper jag ut kopplet är det sträckt iallafall. Han stretar åt alla håll vi går så då kommer vi ingenstans. Har även provat bruksgrejen med att vända om eller gå runt innan man fortsätter...det skiter han helt i. Menar du håll käft här eller håll käft med hunden? :va

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)

Släpp ut kopplet.

Håll käft.

alltså, det ser säkert bra ut i teorin men tyvärr så förstår hundarna inte riktigt det ibland - har själv satt mig i diket ett par gånger för att jag blir så trött på byrackarn

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Släpper jag ut kopplet är det sträckt iallafall. Han stretar åt alla håll vi går så då kommer vi ingenstans. Har även provat bruksgrejen med att vända om eller gå runt innan man fortsätter...det skiter han helt i. Menar du håll käft här eller håll käft med hunden? :va
Håll käft med hunden.
Har du kort koppel får hunden aldrig chansen att gå i slakt koppel.
Så fort kopplet sträcks vänder du.
Kan du inte vända, så får du nöja dig med att stanna tills kopplet blir slakt.
När kopplet är slakt går du frammåt.

alltså, det ser säkert bra ut i teorin men tyvärr så förstår hundarna inte riktigt det ibland - har själv satt mig i diket ett par gånger för att jag blir så trött på byrackarn
Timing.
Konsekvens.
Envishet.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Ändå valde jag en ras som skall var så jääävla ullig och gullig och lättlärd..pfft.
Han är inte lättlärd och jag är ingen bra lärare. Finemang:tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Mohaha..låna harry..det FUNKAR INTE..varför tror du jag har sån frustration att jag sänker mig till att gnälla om det här..på SH :p

Jag kan visa, jag kan visa Nursey :hoppa

Har aldrig testat min pysljud på jyckar, men det funkar klockrent på människor. Det blir TOTALT knäpptyst :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ändå valde jag en ras som skall var så jääävla ullig och gullig och lättlärd..pfft.
Han är inte lättlärd och jag är ingen bra lärare. Finemang:tummenupp
När han drar i kopplet, korrigerar du med ett litet ryck. Sedan upprepar du lika många gånger som han envisas med att dra. Ge dig ALDRIG, för då vinner han.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hahah..nu fick jag en "visual" av dig med pensionärspoängen dinglande runt halsen, på ballen (balkongen :tungan ) med näven i högsta hugg :hihi
Vi håller på att bli gamla o gnälliga allihopa..:p

När du uttrycker det på det viset så känner jag mig vääääldigt gammal :( Det var ju inte länge sen en annan sprang omkring och jävlades med folk, känns som att det var igår...
Nu blir jag förbannad för att jag börjar känna mig gammal :mad:

Jonathan skrev:
Sluta mesa, grovsalt i hagelpuffran! :fakta

Jag äger ingen hagelbrakare dessvärre, men jag har förvisso tillgång till några vapenskåp där det finns ett par tre stycken :näsblod Hur skjuter man iväg sånt, plocka isär några patroner och stoppa i salt istället för kulor :va

När han drar i kopplet, korrigerar du med ett litet ryck. Sedan upprepar du lika många gånger som han envisas med att dra. Ge dig ALDRIG, för då vinner han.

Det funkar faktiskt riktigt bra. Lägger man dessutom till att man bara tvärstannar och väntar tills han lugnar ner sig, bara låter honom ligga ner, så lär de sig ännu fortare.
Jag försökte lära en galen flat retriever att gå fot mitt inne i stan, det var inte det lättaste men det gick bra med sådan metod.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag är förbannad för att min hederliga Word-2000 inte kan läsa dom nya formaten som 2007 kör med :mad:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag är förbannad för att min hederliga Word-2000 inte kan läsa dom nya formaten som 2007 kör med :mad:

uppgradera då för fan ;)

jag blir förbannad för att den enda programmeringslösningen jag kunde komma på imorse kräver en jävla massa jobb och jag vet det finns en bättre lösning, men jag har inte programmeringslektion förens imorgon :mad:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

:gråta vad är det folk missar..jag har ryckt, pratat, morrat, sprutat vatten på, stannat, snurrat, väst,,pffat, pschat, chppat...HUNDJÄVELN ÄR ROSEMARYS BABY och skiter i vad jag säger/gör/vill.

Det funkar faktiskt riktigt bra. Lägger man dessutom till att man bara tvärstannar och väntar tills han lugnar ner sig, bara låter honom ligga ner, så lär de sig ännu fortare.
Jag försökte lära en galen flat retriever att gå fot mitt inne i stan, det var inte det lättaste men det gick bra med sådan metod.

Det är ju en stor del av vårt problem..vi bor mitt inne i stan..allt är mer intressant än matte. Han blir aldrig passiv o lägger sig. Allt är bara en massa intryck och han kan inte sålla bort dom.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är ju en stor del av vårt problem..vi bor mitt inne i stan..allt är mer intressant än matte. Han blir aldrig passiv o lägger sig. Allt är bara en massa intryck och han kan inte sålla bort dom.

Börja i andra änden då! Åk ut till en ödslig skog med byrackan och lär honom där. Efter ett tag så övar du på att släppa honom lös och ropa in honom etc. Ha mycket godis och kör inte slut på stackaren :tummenupp
Eller så lämnar du av honom hos mig en helg så har du en väluppfostrad byracka sen, om än livrädd för katter :gnissla

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Börja i andra änden då! Åk ut till en ödslig skog med byrackan och lär honom där. Efter ett tag så övar du på att släppa honom lös och ropa in honom etc. Ha mycket godis och kör inte slut på stackaren :tummenupp
Eller så lämnar du av honom hos mig en helg så har du en väluppfostrad byracka sen, om än livrädd för katter :gnissla

Matte och jycke hade en givande promenad nu. Jag har kommit fram till att han inte fattar när jag berömmer honom..jag har nog inte varit animerad nog. Ist för "duktig kille" i någorlunda glad ton (oftast astrött och inte så animerad :p) så bräkte jag nu "brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa" och såg ut som jag gick på speed. Han hajjade till och tittade på mig tillskillnad från förut. Det verkade funka.

Nog om mitt husdjur nu..förlåt!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Matte och jycke hade en givande promenad nu. Jag har kommit fram till att han inte fattar när jag berömmer honom..jag har nog inte varit animerad nog. Ist för "duktig kille" i någorlunda glad ton (oftast astrött och inte så animerad :p) så bräkte jag nu "brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa" och såg ut som jag gick på speed. Han hajjade till och tittade på mig tillskillnad från förut. Det verkade funka.

Nog om mitt husdjur nu..förlåt!

Haha, ja de tar sig...

Kan trösta lite med att säga att min hund väldigt sällan går fot när vi är ute o går, han sköter sig bara när vi tränar, aldrig annars...

hundjävel! :gnissla :gnissla :gnissla :huvet

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Haha, ja de tar sig...

Kan trösta lite med att säga att min hund väldigt sällan går fot när vi är ute o går, han sköter sig bara när vi tränar, aldrig annars...

hundjävel! :gnissla :gnissla :gnissla :huvet

Ok sista rå:
Kräver icke fot men gärna en sida i taget och relativt nära mig ist för 5 steg bakom till 10 steg framför (inom loppet av 2 sekunder) bara för att tvärnita och kasta sig in i ett buskage två minuter senare och ovanpå det få ett känslomässigt utbrott (yl/skrik/prat/LJUD) för att han inte kan hälsa på en hund han ser längre bort..även när den hunden har försvunnit så sitter han och låter som en liten judekvinna vid klagomuren i 10 minuter.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ok sista rå:
Kräver icke fot men gärna en sida i taget och relativt nära mig ist för 5 steg bakom till 10 steg framför (inom loppet av 2 sekunder) bara för att tvärnita och kasta sig in i ett buskage två minuter senare och ovanpå det få ett känslomässigt utbrott (yl/skrik/prat/LJUD) för att han inte kan hälsa på en hund han ser längre bort..även när den hunden har försvunnit så sitter han och låter som en liten judekvinna vid klagomuren i 10 minuter.

Åter igen, du har åtminstone bara 8 kilo hund som vill hälsa på andra hundar..
Min, inte bara sliter armen av mig, han skrämmer ihjäl alla andra hundar såfort han ser dem :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati