När jag köpte min för att par veckor sedan fanns dom inne både på Teknikmagasinet och feliabutiken, felia var en hundring dyrare, men dom bjöd på ett displayskydd som kostade mer än så så det blev där.
Mina nya,fina Alpinestars SMX-R gnäller och knakar så man tror att man har två Delfiner fastspända under fötterna.
Man blir förbannad.
För att humor, ironi och "glimten i ögat" är döda.
För att jag såg Snabba cash nyss. Varenda jävla gång man ser en svensk film så blir man förbannad. Kan folk inte bara fatta att svenskar måste vara världens sämsta skådespelare OCH regissörer och överlåta det jobbet åt de som kan.
När till och med danskarna är bättre än oss på att göra film så skäms man ju ögonen ur sig
Det är artighetsmonstret som spökar.Vet inte om förbannad är rätt ord, men trött blir man iaf.. Folk som ska fråga om vad man gör osv, specifika frågor, utan att ha en aning om ämnet ifråga.
"Vad kör du för hoj?"
"En svart."
"Nej, men asså.. Vaäreförhoj?"
"En sporthoj."
"Nej, men typ.. Lite mer specifikt?"
"En Suzuki."
"Ja, men modell och så?"
"GSX-R 1000 K7."
"Ah, ok, tja, jag har ju ingen aning om hojar, så jag vet inte vad det är, men ok."
"Ok, men du jobbar alltså med juridik?"
"Ja."
"Ok, vilka har du jobbat med?"
"X, Y, Z, Å, Ä, Ö."
"Ah, ok, tja, jag har ju ingen koll alls på branschen, känner inte till några, så det säger mig ingenting."
Så varför frågade du då, ditt jävla rikspucko?
Det är artighetsmonstret som spökar.
Puckvidrigt är det, men det är också samma monster som får dig att svara.
Just nu är de ganska vanligt att folk ger sig in på sånt dom inte kan eller har utbildning för, själv är jag snickare och de händer rätt ofta att man kommer hem till folk som utger sig för att vara snickare (dvs ingen utbildning) eller såna som har sett på äntligen hemma och tycker att de (de där är ju inte svårt, kan han så kan jag)Konversationen fortsatte med att jag förklarade att jag sysslade med börsrelaterade affärer, gav lite exempel och så.
*getinghat*
Jag tycker inte illa om getingar. De har bara varit elaka mot mig om jag provocerat dem. Tyvärr ansågs att banka på dörren till deras bo som provocerande, på en ställning 4-5m upp. Det vart några märken
Bin däremot! Fyfan vilka as
Jag fattar var ordspråket "arg som ett bi" kommer ifrån.
Steklar hatar petroleumlukt.
Petar man in en dieselindränkt trasa i närheten av boet, så flyttar de.
Förhoppningsvis till ett bättre ställe.
Konversationen fortsatte med att jag förklarade att jag sysslade med börsrelaterade affärer, gav lite exempel och så. Jag tar det igen, jag jobbar alltså med börsrelaterade affärer.
Vederbörande säger: "Asså, det är väl bara att satsa på sjunkande aktier och typ kolla på satsningen i området."
Rätt konstigt egentligen för i andra yrken som tex sjukvården kan du inte börja operera folk utan utb men inom byggsektorn är de visst inte lika viktigt, de räcker att säga att man är snickare så är det lugnt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|