Idag är jag förbannad därför att...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Plogbilschaufförsjävelen tyckte det var en skitbra idé att trycka till min släpkärra ute på gatan så att högra positionsljuset spräcktes mot mitt staket :mad:
Jag kan förstå att det är irriterande med bilar och släp efter gatorna men det är ju faktiskt mitt problem och inte hans, han kan ploga gatan utan problem ändå.

Förstår inte varför folk ska parkera skit ute på gatan när dom vet att plogen kommer sen kan de ibland vara svårt att se för chauffören+vallen man har trycker saker när man kommer förbi vilket ibland kan vara svårt att undvika.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är förbannad på plogbilen som plogar vägen som går paralellt med vägen jag plogar.

Han kör så jävla fort att han kastar snö inte bara på vägen jag plogar utan flera meter över den vägen också.

Vilket gör att jag måste ut och ploga varje gång han har plogat. :huvet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Förstår inte varför folk ska parkera skit ute på gatan när dom vet att plogen kommer sen kan de ibland vara svårt att se för chauffören+vallen man har trycker saker när man kommer förbi vilket ibland kan vara svårt att undvika.

Som sagt, det är inga som helst problem att ploga på utsidan av mina bilar och släpkärror jag parkerar längs mitt staket. Det har gått bra hela vintern, ända tills igår :mad:
Inga vallar finns runt den heller då jag handskottar fram den varje gång det har plogats.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som sagt, det är inga som helst problem att ploga på utsidan av mina bilar och släpkärror jag parkerar längs mitt staket. Det har gått bra hela vintern, ända tills igår :mad:
Inga vallar finns runt den heller då jag handskottar fram den varje gång det har plogats.

Varför har du din skit på gatan för, har du ingen egen uppfart att parkera på?

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
För att plogtraktorn var så himla snäll så han fixade en alldeles egen snövall till mig utanför mitt garage så det inte går att öppna. Synd bara att snöskyffeln står inne i garaget. Klassiskt moment 22. Fakk! :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är förbannad på plogbilen som plogar vägen som går paralellt med vägen jag plogar.

Han kör så jävla fort att han kastar snö inte bara på vägen jag plogar utan flera meter över den vägen också.

Vilket gör att jag måste ut och ploga varje gång han har plogat. :huvet

Nu har jag just kommit in efter kvällens sista pass i traktorn.

Plogbilen lär köra hela natten, och knappast långsammare när det inte är någon trafik, så det blir att ställa klockan på svintidigt och ut och skotta igen...

För att plogtraktorn var så himla snäll så han fixade en alldeles egen snövall till mig utanför mitt garage så det inte går att öppna. Synd bara att snöskyffeln står inne i garaget. Klassiskt moment 22. Fakk! :huvet

Låt mig gissa, du har en flaska lås-spray i handskfacket på bilen också?

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nu har jag just kommit in efter kvällens sista pass i traktorn.

Plogbilen lär köra hela natten, och knappast långsammare när det inte är någon trafik, så det blir att ställa klockan på svintidigt och ut och skotta igen...

Är du ansvarig för att dina grannar ska kunna ta sig ut/in på nåt sätt?

Annars är det väl bara att svälja en flaska sprit och sova på saken några dagar :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är du ansvarig för att dina grannar ska kunna ta sig ut/in på nåt sätt?

Annars är det väl bara att svälja en flaska sprit och sova på saken några dagar :D

Jo, jag är ju tyvärr det, annars skulle det ha blivit en 4x4 med jättedäck och ploga bara när solen skiner och jag har lust...

Jag tror dock inte att mina grannar (som förövrigt jobbar som poliser båda två) skulle uppskatta att försöka få ut volvon i dom hjulspåren.

Sen jobbar en granne som djurskötare i en lagård och hon behöver ta sig ut 04.30 vissa morgnar, så det går inte att lämmna sent på kvällen heller...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jo, jag är ju tyvärr det, annars skulle det ha blivit en 4x4 med jättedäck och ploga bara när solen skiner och jag har lust...

Jag tror dock inte att mina grannar (som förövrigt jobbar som poliser båda två) skulle uppskatta att försöka få ut volvon i dom hjulspåren.

Sen jobbar en granne som djurskötare i en lagård och hon behöver ta sig ut 04.30 vissa morgnar, så det går inte att lämmna sent på kvällen heller...

Låter som att du har haft rätt lätta pengar i många vintrar...

...men nu får du väl betala för det flera ggr om.

Kan dom inte parkera på den stora gatan brevid bara? :vissel

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låter som att du har haft rätt lätta pengar i många vintrar...

...men nu får du väl betala för det flera ggr om.

Kan dom inte parkera på den stora gatan brevid bara? :vissel

Jag har inte bott här tidigare vintrar, och tidigare vintrar har dom betalat med en "Dagens tack" i lokaltidningen....

Dom vet inte om det, men från och med i år kostar det...

Den stora gatan brevid heter E4, det är 2+1 väg och Wireräcke i mitten, så det tror jag inte ens att dom kommer undan.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har inte bott här tidigare vintrar, och tidigare vintrar har dom betalat med en "Dagens tack" i lokaltidningen....

Dom vet inte om det, men från och med i år kostar det...

Den stora gatan brevid heter E4, det är 2+1 väg och Wireräcke i mitten, så det tror jag inte ens att dom kommer undan.

Ja, inte fan struttar man runt mitt natten och plogar öde gator för andra för att få ett dagens tack!?

Här ingår snöröjjning i hyran, hade en dryg halvmeter vall bakom bilen. Hade tur att en granne pulsade fram i snön och gick med på att låna ut sin skyffel 1½ minut. Hann bli helt varm i kroppen när jag lekte snöslunga och la all snö på grannplatserna :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför har du din skit på gatan för, har du ingen egen uppfart att parkera på?

Nix, min tomt ser inte ut som så att jag kan ha 2 bilar och en kärra innanför staketet. Sen är det ju "min" gata utanför huset så där ställer jag vad fan jag vill :mad:
I vilket villaområde kan man inte ställa bilar utanför sitt staket liksom, de är nog jävligt lätträknade...

En annan anledning till att jag parkerar på gatan är att jag någonstans tror att bilisterna ska sakta ner, därför brukar jag även ställa mig rätt långt ut i gatan så att inte 2 bilar kan mötas just där men inte under vintern dock. Men eftersom de plogar så jävla illa så kan man ändå bara köra en bil åt gången förbi mig...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Farsan börjar gå mig på nerverna. Inge bra att jobba med han.

Know the feelin'

Ja, inte fan struttar man runt mitt natten och plogar öde gator för andra för att få ett dagens tack!?

Här ingår snöröjjning i hyran, hade en dryg halvmeter vall bakom bilen. Hade tur att en granne pulsade fram i snön och gick med på att låna ut sin skyffel 1½ minut. Hann bli helt varm i kroppen när jag lekte snöslunga och la all snö på grannplatserna :yoparty

Påminner mig om när alla felparkerade vid en entré vid elevhemmet. Alltid stod det en bil där. Till slut fick en av plogtraktorerna fetnog och dumpade hela skopan bakom bilfan. Snöhögen vart väl cirka 5x3x4m i slutändan. Det tog en stund. :hihi

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Att t.ex. skotta snö för ungdomar är för att de vill ha pengar, Sen de lite äldre så är det väll mera en sysselsättning och ja lite betalt.

Var glad att ni får ett tack för erat jobb iallafall, Det är inte alla som får :gråta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nix, min tomt ser inte ut som så att jag kan ha 2 bilar och en kärra innanför staketet. Sen är det ju "min" gata utanför huset så där ställer jag vad fan jag vill :mad:

Jasså, är det din gata?

Då är det väl bara att säga till den plogbilschaufför som du har hyrt in att han inte ska köra så nära.

I absolut inga av dom villakvarter där jag har bott har det varit okej att dom boende parkerat på gatan.

En granne tog bort sitt staket och anlade parkeringar på halva gräsmattan just för att rymma sin husvagn och sonens bil.
Det var sånt han fick skotta själv, eller sonen då.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
En god vän till mig skadade sig i veckan allvarligt på träning. Fick först höra att han dock var vid någon typ av medvetande och andades på egen hand. Idag får jag dock höra att han inte alls kommunicerar och inte andas själv, ser tydligen riktigt illa ut. Ledsen och förbannad på att folk försöker mörka allting, det har väl aldrig hjälpt att ge falska förhoppningar...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En god vän till mig skadade sig i veckan allvarligt på träning. Fick först höra att han dock var vid någon typ av medvetande och andades på egen hand. Idag får jag dock höra att han inte alls kommunicerar och inte andas själv, ser tydligen riktigt illa ut. Ledsen och förbannad på att folk försöker mörka allting, det har väl aldrig hjälpt att ge falska förhoppningar...

Bajs.
Vad hände?

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Är less på att jag är kass på planering, vad i helvete gör jag på kontoret 06.00 när jag kunde varit ledig tors - sön!!"#$1@@!"$

Och inte blev det någon afterski igår heller :huvet:huvet

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping