Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Angående det halkigaste ämnet människan känner till så fick jag tag på en tub glidmedel i en porrbutik som var det jävligaste jag har varit med om, det kanske var teflon på tub?

Läs på tuben: Fietsvet mit Teflon, kan inte bli mycket halkigare än så!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den flåsar ungefär som den jag har nu, jag kanske bara har underskattat hur mycket den blåser, eller så klarar den inte statiskt tryck fläkten jag har nu, för dom verkar ligga däromkring.

Jag har dock gjort vad varje redig karl skulle ha gjort, jag slängde den gamla fläkten i diskmaskinen och har nu plockat isär och fettat in axeln/lagren med det halkigaste ämne människan känner till...

Även fläktar är en djungel.
Fläktar med högt flöde tål ofta inget motstånd.
Fläktar för högt motstånd ger dåligt flöde.
Gäller att hitta rätt kompromiss.
Tryck och flöde, volt och ampere, varv och vridmoment.
Som vanligt.

BTW:
Det halaste som finns är ett skateknull.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag provkört den renoverade fläkten, efter att ha distansat ut rotorn med en bricka som jag stal från handtaget i ett köksskåp och uppsmörjning med teflonfettet från hell så är nu fläkten relativt tyst igen, jag provkörde den dock utanför kaminen med den avklippta sladden från en adventsljusstake som inte gick att rädda.

Prov på plats i kaminen sker när den har svalnat nästa gång, men med min vanliga tur har jag ändrat polariteten på magnetiseringen så att den går baklänges då....

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Angående det halkigaste ämnet människan känner till så fick jag tag på en tub glidmedel i en porrbutik som var det jävligaste jag har varit med om, det kanske var teflon på tub?

Samma här... "silikonglid" som det kallas... Ett tips är att inte lapa hallongrotta i samband med användandet... :rolleyes:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Samma här... "silikonglid" som det kallas... Ett tips är att inte lapa hallongrotta i samband med användandet... :rolleyes:

Jag använder bara silikonglid, men just denna var halare än vanligt :brinnerup Om jag inte minns fel så var den till för umgänge mellan två män, jag måste kolla om jag har kvar den och se vad det står :D
På Bluevision kan man hitta allt möjligt skoj, en svart trafikkon i latex funderar jag på att inhandla nästa gång jag förärar dem med ett besök, då blir tjejen glad :yoparty

R5+1

Guest
...silikonglid...
Ni som har erfarenhet av det, tycker inte ni den förlorar "glidet" fortare än vanligt vattenbaserat glidmedel?

Ska förresten köra upp en inte glidpreppad stålborste i rövjäveln bögjäveln som stulit nyckeljäveln till tvättstugejäveln som jag bokat idag!!!
Han är den värsta grannen man kan ha och jag hoppas han blir knullad i röven så han spricker!!!
(Jag hatar eg inte homosexuella, ordet är nyttjat här i avreagerande syfte.)

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ni som har erfarenhet av det, tycker inte ni den förlorar "glidet" fortare än vanligt vattenbaserat glidmedel?

Nej, det är helt tvärtom. Silikonbaserat är bättre än vattenbaserat men ska inte användas ihop med leksaker. Det dunstar inte och är drygare. Därför kostar det ungefär dubbelt så mycket.

Last edited:

R5+1

Guest
Nej, det är helt tvärtom. Silikonbaserat är bättre än vattenbaserat men ska inte användas ihop med leksaker. Det dunstar inte och är drygare. Därför kostar det ungefär dubbelt så mycket.
Då har vi stött på olika märken för min erfarenhet är tvärtom.
Varför inte använda ihop med leksaker (dildos o dyl förutsätter jag att du menar)?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Då har vi stött på olika märken för min erfarenhet är tvärtom.
Varför inte använda ihop med leksaker (dildos o dyl förutsätter jag att du menar)?

Lika löser lika.

Silikonbaserade glidmedel löser upp leksaker och förstör dom. Samma sak med kondomer. Det blir som ett lösningsmedel. Latexkondomer går dock bra. Kan även användas för att trä över ex. dildos.

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
... Jag brände alla semesterdagar i somras.

Har aldrig hållit så länge... "Haha, jag hann först! *zzzzzzz* " :D

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Plogbilschaufförsjävelen tyckte det var en skitbra idé att trycka till min släpkärra ute på gatan så att högra positionsljuset spräcktes mot mitt staket :mad:
Jag kan förstå att det är irriterande med bilar och släp efter gatorna men det är ju faktiskt mitt problem och inte hans, han kan ploga gatan utan problem ändå.

Så nu måste jag åka till garaget och leta fram material bra nog att bygga fotanglar av som kan punktera däcken på en stor fet jävla frontlastarmodell av traktor eller vad man kallar dem :mad:
Tips på detta? Armeringsjärn kan funka, men det får ju inte synas :(

Edit/ Här har vi honom, trodde jag åtminstone. Det var inte denna utan en annan som hade plogat gatan tidigare under dagen.
Kan man punktera såna däck eller :va

Bifogat

• plogbilen.jpg
    plogbilen.jpg
    173.5 KB · Visningar: 94
Last edited:

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
Gick till jobbet på gott humör, verkade bli ett kort skift, räknade med att vara hemma senast 18.
Strömavbrott inatt har tydligen resulterat i att hela systemet gått ner sig, fungerat ca 30min sedan 14.00..
"Alla som kan nåt jobbar så fort dom kan"
Tack för den! jag vill att min dator ska fungera!!!!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Edit/ Här har vi honom, trodde jag åtminstone. Det var inte denna utan en annan som hade plogat gatan tidigare under dagen.

min morfar körde över en kofot med punka som resultat.
dock är det en lite äldre baklastare,
men med min korta karriär som volvo-maskinmek vet jag att det ska fan mycket till,
maskinerna som går på skroten har jämt spikar å järnstänger å skit i däcken

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
...för att min ajfan har fastnat i nått sorts hörlursmode och beter sig som en idiot!!! :mad::mad::mad:

Hör inget såvida jag inte går med lurarna i öronen konstant. :mad::mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Plogbilschaufförsjävelen tyckte det var en skitbra idé att trycka till min släpkärra ute på gatan så att högra positionsljuset spräcktes mot mitt staket :mad:
Jag kan förstå att det är irriterande med bilar och släp efter gatorna men det är ju faktiskt mitt problem och inte hans, han kan ploga gatan utan problem ändå.

Så nu måste jag åka till garaget och leta fram material bra nog att bygga fotanglar av som kan punktera däcken på en stor fet jävla frontlastarmodell av traktor eller vad man kallar dem :mad:
Tips på detta? Armeringsjärn kan funka, men det får ju inte synas :(

Äsch! 7 tums avgasrör och diesel jue :Bugar En sånt ekipage kan man bara inte bli irriterad på. Ut jubla!:banana

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...