Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Facebook föreslår nya vänner (Googla om ni inte vet):

Bifogat

• BFFs.jpg
    BFFs.jpg
    50.1 KB · Visningar: 212

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Chipfunktionen på ett av mina kort funkar inte men det är inte hela världen då jag vet att det brukar kunna gå att använda sig av signaturköp i det flesta affärer, ett nytt ersättningskort är snart på g.

Men det är så man blir riktigt :mad: över okunskapen hos vissa som jobbar i butiker, de har ingen aning om vad signaturköp är, får stå där och försöka förklara något som borde vara självklart. Det som verkligen stör mig är när man säger att man tar det men sedan när det väl kommer till kritan, (efter tiotusen försök:rolleyes:) så "näe det gick visst inte". ..kan man inte ta signaturköp..säg det :huvet

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Chipfunktionen på ett av mina kort funkar inte men det är inte hela världen då jag vet att det brukar kunna gå att använda sig av signaturköp i det flesta affärer, ett nytt ersättningskort är snart på g.

Men det är så man blir riktigt :mad: över okunskapen hos vissa som jobbar i butiker, de har ingen aning om vad signaturköp är, får stå där och försöka förklara något som borde vara självklart. Det som verkligen stör mig är när man säger att man tar det men sedan när det väl kommer till kritan, (efter tiotusen försök:rolleyes:) så "näe det gick visst inte". ..kan man inte ta signaturköp..säg det :huvet

Chipfunktionen har INGENTING att göra med signaturköp.

Signaturköp gör man när kunden inte kan koden.

Är chippet trasigt måste man göra en manuell inmatning av kortnummer, sedan kan kunden slå kod som vanligt, eller göra ett signaturköp.

Vissa apparater godtar inte manuell inmatning av kortnummer, då tanken var att det skulle bli olagligt att göra så.

Vissa apparater godtar inte heller signaturköp, den jag jobbar med gör inte det, det finns en väg runt det, men det är inte tänkt att fungera.

Skaffa ett fungerande kort, lär dig koden och sluta gnälla, tills dess kan du använda kontanter så att inte folk bakom får köa för att du inte har ett fungerande kort.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Chipfunktionen har INGENTING att göra med signaturköp.

Signaturköp gör man när kunden inte kan koden.

Är chippet trasigt måste man göra en manuell inmatning av kortnummer, sedan kan kunden slå kod som vanligt, eller göra ett signaturköp.
Vissa apparater godtar inte manuell inmatning av kortnummer, då tanken var att det skulle bli olagligt att göra så.
Vissa apparater godtar inte heller signaturköp, den jag jobbar med gör inte det, det finns en väg runt det, men det är inte tänkt att fungera.
Skaffa ett fungerande kort, lär dig koden och sluta gnälla, tills dess kan du använda kontanter så att inte folk bakom får köa för att du inte har ett fungerande kort.
Jag kan ju inte ta ut kontanter då koret inte kan läsas av!

Edit: fick just veta att kortet har anlänt hemma... det gick ju superfort :)

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fan vad det är dyrt att vara nikotinist i det här landet!

Nåväl, livskvalitet har ingen prislapp. Eller? :rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
... jag måste lära mig och leva med att göra fel i jobbet. Hatar att göra fel och det händer nästan varje vecka:mad:

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Kollegor och toaletter. :mad:

Hur kommer det sig att när man är på jobbet så verkar folk tro att toalettborsten är en dekoration, tror knappast dom hade lämnat stolen i det skicket hemma. Ja, det finns städerskor som städar en gång per dag men tycker dom att man ska behöva stå ut med skiten (bokstavligt talat) upp till ett dygn till dess en städerska råkar passera?

:kulspruta

Du är inte pilot va? :eek:

Eller hjärtkirurg... :brinnerup

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Politiker? Fy fan.

Journalister gör mig jävligt förbannad idag.

Ja, Jonas kandiderar väl till partiledare i V och den andre tomten är S...

Fast Jonas är en trevlig pöjk, jag och han monterade lastbilshytter på Volvo ihop i ett år.

Ett par böcker har han också skrivit, bland annat en deckare som lär vara anständigt bra (jag har inte tagit mig för att läsa den).

R5+1

Guest
Det gör dom oftast inte.. :fakta

Inte jag heller, ta mig faan!! :huvet Ska jag lägga ifrån mig nåt släpper jag inte prylen helt innan jag börjar dra tillbaka handen, och vips så landar prylen på golvet. Ska jag plocka upp nånting slår jag först till det med fingertopparna (eller helst naglarna om det är ett djur eller barn och gärna i ögonen på dom!). Jag går in i saker och slår i huvet på obegripligt dumma ställen!
Min motorik har alltid varit min bästa sida. Vart fan har den tagit vägen?!?!:mad::mad:

Nä, jag har inte druckit sprit.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...