Idag är jag förbannad därför att...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag är så gammal att jag minns när mackar sköttes av folk med iaf måttlig verkstadsvana, och det de sålde var bränsle och slitdelar till bilar.

Behövde fixa nytt tändstift till snöslungan och åkte glad i hågen ner till macken. "Vi säljer inte tändstift" sa tjejen i kassan och såg ut som jag ställt en dum fråga. Vad i h-e? Snopen och irriterad körde jag vidare till Biltema. "Vi har inte såna stift" svarade tjejen (som fö kan ha varit macktjejens tvillingsyrra) i kundservicen. Det var ett Champion CJ-7Y, inte helt ovanlig sort, men de kunde inte ens skaka fram något motsvarande. Funderade på om jag skulle åka in till Luleå och leta där, men övertygad om att det bara skulle leda till ytterligare besvikelser körde jag tillbaka till Sunderbyn och röjde gården för hand i ren ilska. Tog ett par timmar men känner mig fortfarande lite vresig. :mad:

Mack och Biltema i Sunderbyn? Trodde bara att det låg ett stort sjukhus med The Shining-känsla där?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gah, sumprunk!
Fortkörningsböter, igen... Att dom alldrig ger sig. 64kmh på världens bredaste, rakaste OCH tommaste 50-väg i vettigt före.

Har dom verkligen tid att bry sig om sånt så betalar jag för mycket skatt, så är det bara! :mad:
Har inte råd med detta...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Gah, sumprunk!
Fortkörningsböter, igen... Att dom alldrig ger sig. 64kmh på världens bredaste, rakaste OCH tommaste 50-väg i vettigt före.

...och du såg dem inte?

Jag är irriterad över att folk inte kan bistå med bilder när de försöker sälja något. Finns en grej ett halvt rike bort vill jag kunna bilda mig en uppfattning om vad det är för något för att inte lägga en dag och massa pengar på att åka och titta om sakerna är crap.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Alltså vad fan... var på dåligt humör över det hela igår och nu får man se bilder, blir fan riktigt illa berörd av detta...
Snälla någon, låt mig få leka med några djurplågare nångång...
Usch, ett djur som endast vill ha kärlek och tamejfan gör allt man vill för att vara till lags.... hur kan man göra något sånt.
People suck!

Om det är en bild på en hund som har blivit av med nosen så har det inget med smällare att göra. Det gör mig förbannad att folk propagerar med hemska bilder med en helt annan orsak. Fy fan...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Om det är en bild på en hund som har blivit av med nosen så har det inget med smällare att göra. Det gör mig förbannad att folk propagerar med hemska bilder med en helt annan orsak. Fy fan...

Vad säger du? Har de använt ett av andra orsaker lemlästat djur för att sprida propaganda?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Gah, sumprunk!

Har dom verkligen tid att bry sig om sånt så betalar jag för mycket skatt, så är det bara! :mad:

Grattis till bidraget!:huvet var någonstans var det? och hur mycke blev det?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Mack och Biltema i Sunderbyn? Trodde bara att det låg ett stort sjukhus med The Shining-känsla där?
Statoil gammelstad, Biltema på storheden. Nä i Sunderbyn finns bara ett sjukhus, en restaurant och en liten affär som säljer nåt som liknar livsmedel. Sunderbyn är för övrigt Luleås beverly hills, här bor bara kärnfamiljer med hög inkomst och välfriserade barn, IKEA-möbler är bannlysta och bilarna får inte vara äldre än 3 år. Det finns ett dagis per kvarter och om man skulle göra det onämnbara att tex skilja sig eller förlora jobbet och på så vis bryta mönstret finns det bara ett alternativ: flytta.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad säger du? Har de använt ett av andra orsaker lemlästat djur för att sprida propaganda?

Jag har misstänkt att det var någon bluff bakom eftersom bilderna och historierna försvann från internettet ganska fort.
Kan vara "Djurens rätt" (PETA) som är igång och samlar in pengar igen.
Skänk aldrig till dem.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Extremister tar alla möjligheter, så föga förvånande.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
...och du såg dem inte?
Såg bara att en bil kom i möte tills det var för sent (mörkt), inte fan tänker man ju på att man gör nått olagligt när man sitter och flyter med i trefikrytmen påväg hem....

Grattis till bidraget!:huvet var någonstans var det? och hur mycke blev det?
Mariehamn, östra utfarten, 85 pengar.
Och sen har dom mage att gå ut i tidningar och gnälla över att dom inte har resurser, kanske om dom där jävla tomtarna skulle koncentrera sig på riktiga brottslingar och låta normalt folk va, så kanske dom kunde hitta sig en våldtäktsman eller nått ist för att dubbla mina pendlingskostnader.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Bryr mig inte vidare mycket om det har med smällare att göra eller inte utan det jag hängt upp mig på är hur jävla vidriga människor kan vara mot ett stackars djur som inte kan skydda sig själv och bara vill väl.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bryr mig inte vidare mycket om det har med smällare att göra eller inte utan det jag hängt upp mig på är hur jävla vidriga människor kan vara mot ett stackars djur som inte kan skydda sig själv och bara vill väl.

Jo.
Men det kan mycket väl vara en ren olycka som orsakat skadorna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Första länken är trasig. (Blivit förkortad med ...)

Då får ni läsa det hela på norska istället, men i korta drag så dränkte barnets mamma ungen samtidigt som hennes nya kärlek hejade på via skype, allt i syfte att "uppfostra" en ettåring att lyda sin mamma.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då får ni läsa det hela på norska istället, men i korta drag så dränkte barnets mamma ungen samtidigt som hennes nya kärlek hejade på via skype, allt i syfte att "uppfostra" en ettåring att lyda sin mamma.
Ah, var det samma historia. Jo, läste den på norska.
Samtidigt som det är tragiskt så känns det på samma gång lite bra att hon inte sprider vidare de där uppenbarligen skadade generna hon sitter på. Nu ska hon bara kastreras med, för hon har med stor tydlighet bevisat att hon inte ska ha barn.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Gah, sumprunk!

if you can't do the time don't do the crime

Summerar väl hela händelsen!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Köpte en PS3:a igår (begagnad, äldre bakåtkompatibel modell), och nu verkar det som att den kanske är på väg att ge upp redan...:( Någon som vet om man kan lämna in den någonstans och få den servad? Fläkten går för fulla muggar bara sekunder efter att konsolen satts igång, har hört att det kan vara för att den är på väg att krascha... Något man kan fixa själv?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köpte en PS3:a igår (begagnad, äldre bakåtkompatibel modell), och nu verkar det som att den kanske är på väg att ge upp redan...:( Någon som vet om man kan lämna in den någonstans och få den servad? Fläkten går för fulla muggar bara sekunder efter att konsolen satts igång, har hört att det kan vara för att den är på väg att krascha... Något man kan fixa själv?

PCX care eller vad han heter han som finns här på forumet kanske kan fixa den?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA