Idag är jag förbannad därför att...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Önskar att min hund kunde sluta dra omkull mig när vi är ute... Det är inte kul att ramla och slå sig!! :(((

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Varför vi, är det inte du som är ute och går med hunden?

Orsaken är väl att Bells är ute och går på blankis i skogen och ibland så vill Spike lukta på något gott 20 cm bort och när han väger lika mycket som henne så är det inte mycket som tar emot :rolleyes:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Orsaken är väl att Bells är ute och går på blankis i skogen och ibland så vill Spike lukta på något gott 20 cm bort och när han väger lika mycket som henne så är det inte mycket som tar emot :rolleyes:

Ja, inte mycket att göra, lämna in pjucken till däckhandlaren för en omgång entreprenaddubb.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Önskar att min hund kunde sluta dra omkull mig när vi är ute... Det är inte kul att ramla och slå sig!! :(((

Fäst kopplet i bältet.
Förutom bättre balans så blir det lite småryckigt för hunden att gå i sträckt koppel (ingen fjädrande arm mellan) och händerna är lediga till att ta emot om man ändå dråsar kull.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Fick för mig att räkna ut hur mycket skatt jag måste betala vid deklarationen för jag sålt och köpt fastighet under 2012.. MY BAD.... jag fattar ingenting av skatteverkets rutor, hjälptexterna säger bara "Du är en idiot och är därför en dålig människa för du inte förstår våra enkla förklaringar"...

Känner mig så dumförklarad som aldrig förr... skiter i deklarationer o skatter o går ut i garaget och putsar på hojen lite istället, han älskar mig i alla fall precis som jag är

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick för mig att räkna ut hur mycket skatt jag måste betala vid deklarationen för jag sålt och köpt fastighet under 2012.. MY BAD.... jag fattar ingenting av skatteverkets rutor, hjälptexterna säger bara "Du är en idiot och är därför en dålig människa för du inte förstår våra enkla förklaringar"...

Känner mig så dumförklarad som aldrig förr... skiter i deklarationer o skatter o går ut i garaget och putsar på hojen lite istället, han älskar mig i alla fall precis som jag är

Skatteverket eller för den delen alla statliga verksamheter verkar inte förstå att de måste skriva så att en treåring förstår för att en normal person ska förstå.
Man behöver ju ett lexikon + wikipedia för att förstå vad de försöker förklara i hjälptexterna.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Höfta till med en summa som du tycker är rimlig, sen stryker du över "härmed intygar jag på heder och samvete" och skriver vänliga hälsningar istället, och så din signatur förstås.

Varsågod.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ett fiffigt sätt att få Skatteverket att kolla extra jävla noga på deklarationen. De har ingen humor. :fakta

Jag borde kanske ha använt nån av smajlisarna så att det framgick att jag inte var helt seriös, denna kanske? :brynad eller denna? :slicka

Om det är nån som vill ha fler råd gällande deklarationer, skatter och sånt så är det bara att PM:a

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...