Idag är jag förbannad därför att...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
MAn kan ju tycka det ja... Men hennes gnäll visste verkligen ingen gräns. "Amenvafan, nu fick någon som kom hit efter mig gå före mig igen! så jävla orättvist, jag ha köat sen si och så länge"... Jamen ni ska kanske inte till samma typ av läkare? Den du ska till kanske helt enkelt inte är ledig än? Men neeeeejdå, de gör det säkert bara för att jävlas...:rolleyes: minns inte hur många gånger hon påtalade hur hungrig hon var, "Hade de sagt att det skulle ta såhär lång tid hade jag ätit innan blablabla!"... Till och med hennes päron tröttnade, farsan som höll henne sällskap stack efter halva min väntetid och ringde dit morsan. Han orkade väl inte med henne:D Bortskämda fjortisunge...

Då ska hon bara få känna hur det känns att vänta på en icke akut operation...dom blir tamefan ombokad hela tiden pga prioriteringsordningen.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Tjejen bredvid mig i väntrummet, det är ju satan rent vad hon klagar...:4skrika man kunde ju tro att världen skulle gå under så som hon gapar, är det inte väntetiden det är fel på så är hon hungrig, och är det inte detär det något annat... Visst, jag är inte särskilt road av att sitta här och vänta heller. Mem hon häver ur sig saker som "fan vad orättvist att de som kommer i ambulans får förtur, de får väl köa som alla andra!"...:dummer :huvet :fatta! Dagens ungdom, jag blir fan mörkrädd...

Hon måste ju ändå ha skämtat :va

Sen tycker jag att det är lite festligt att du klagar över att nån klagar :hihi

:glömdet

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min Mercedes Vittu lider av samma sak, de hävdar att det inte är rost, utan säger istället att jag har stått med vinkelkapen nära och det har skvätt ståldamm på den som rostat... Mellan bakdörrarna... :glömdet

Edit: Glömde, den är 5 månader gammal...

Ja, det är ju smått fantastiskt vad de kan komma på för ursäkter. Jag utgår ifrån att ni inte var helt överens om detta?
Har inte varit in med min bil än då jag gick och blev sjuk istället. Men ska ta tag i det nu i veckan, ska bli kul att se vad de hittar på.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja, det är ju smått fantastiskt vad de kan komma på för ursäkter. Jag utgår ifrån att ni inte var helt överens om detta?
Har inte varit in med min bil än då jag gick och blev sjuk istället. Men ska ta tag i det nu i veckan, ska bli kul att se vad de hittar på.

Mja, med tanke på de arbetsplatser jag varit på senaste månaderna så har jag svårt att se hur stänk från vinkelkapen skulle kunna skvätta genom 2 våningar trapphus och sen en bunt meter upp på gatan, eller kanske rakt över en 200x150m yta där man håller på o gräver, jag måste ju ha europas häftigaste rondell isf... Nåväl, lackgarantin är ju på 5 år, om det redan börjat så kommer jag väl ha ett par nya bakdörrar till nästa vår... :3freak

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Att en ny snubbe som jag hjälpt med konstruktion ska bli min konstruktionschef (jag jobbar med projektledning). Blandad irritation mellan att jag skulle vilja ha tjänsten och att han inte har erfarenhet av vad vi jobbar med, men kompis med personalansvarig är han.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
köpte gaffelben av en förare på en körning på gelleråsen i augusti. 5loppor. Han säger att bena är i bra skick och bara legat i garaget för det mesta. Tanken var att renovera bena i vinter så jag lägger dom i garaget i väntan på vintern. Lämnar in bena på firma för att renovera....dom ringer upp mig och säger att vänster ytterben är 3-4mm vind....

Messat han idag och nämner detta. Som svar får jag att jag är lite sent ute,tyvär..... Fine jag vill inte ha kompensation men varför säljer han delar som inte är i bra skick men hävdar att dom är det på plats. Tråkigt att man inte kan ha förtroende för folk man träffar just på banor runt om i sverige.
Återigen nämner han att jag skulle hört av mig efter en eller några veckor.

Det här är 2a gången jag köper något bättre beggat från folk på SH och grejorna inte är sjyssta, första gången va av en etablerad förare och denna gång av en inte allt för okänd förare.

Det är fullt med jävla spån i hobbyn, oärliga jävla människor som,inte bryr sig om vad dom säljer så länge dom kan ta överpris.
Det är fan värre att köpa beggade saker från privat personer här i sverige än att köpa en hoj från balkan länder...jävla pack

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ligger och skakar av feberfrossa, varenda led och muskel är upprörd, hostar som en kedjerökare, ögonen känns som de ska spricka. Mitt i allt detta har frun nu gått fem dagar över tiden så jag riskerar att inte kunna vara det stöd som behövs vid förlossningen... Dessutom första.

Jävligt munter...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ligger och skakar av feberfrossa, varenda led och muskel är upprörd, hostar som en kedjerökare, ögonen känns som de ska spricka. Mitt i allt detta har frun nu gått fem dagar över tiden så jag riskerar att inte kunna vara det stöd som behövs vid förlossningen... Dessutom första.

Jävligt munter...

Dessutom är det MC-mässa till helgen som du ska med på.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hål i en tand igen. Det är ju själva fan att ny fin eltandborste och munskölj inte hjälpte ett skit.

Nåja det är väl bara betala och se glad ut :huvet

Klarade mej ju trots allt 27 år utan ett enda hål.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Idag skulle jag ha kört winter challenge 2013, 20-30 mil med endurodubbad hoj på snötäckta småvägar och skoterspår med bubbelpool, bastu och öl som grande finale. Eftersom jag är en modern man och inte nån grottmänniska valde jag istället att tillbringa dagen med min ettårige son som dagen till ära är dunderförkyld. Men det är inte därför jag är förbannad. Inte ens det faktum att mina fd vänner lägger upp bilder på hojåkning i solsken på underbara vintervägar gör mig förbannad. Nej, det som gör mig riktigt förbannad är att jag bränt 2 timmar av mitt liv på att titta på chlagerfestival. Hur lågt kan man sjunka? :mad:

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Trode verkligen vinterna var slut o så kommer man ner o ser hela världen vit igen :(
Någon jävla nytta ska man väll ha av o bo i skåne, men nääääää

FUCK YOU SNÖN !

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag skulle jag ha kört winter challenge 2013, 20-30 mil med endurodubbad hoj på snötäckta småvägar och skoterspår med bubbelpool, bastu och öl som grande finale. Eftersom jag är en modern man och inte nån grottmänniska valde jag istället att tillbringa dagen med min ettårige son som dagen till ära är dunderförkyld. Men det är inte därför jag är förbannad. Inte ens det faktum att mina fd vänner lägger upp bilder på hojåkning i solsken på underbara vintervägar gör mig förbannad. Nej, det som gör mig riktigt förbannad är att jag bränt 2 timmar av mitt liv på att titta på chlagerfestival. Hur lågt kan man sjunka? :mad:

Glöm inte cykelhjälmen när du sittkissar.

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87

Jag gissar på att det är så kallad flygrost i bägge fall och har inget med bilens lack att göra. En lera avsedd för rekond med en efterföljande polering råder bot på problemet. Det är oftast rester från dubbdäck som fastnar i lacken och rostar...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag gissar på att det är så kallad flygrost i bägge fall och har inget med bilens lack att göra. En lera avsedd för rekond med en efterföljande polering råder bot på problemet. Det är oftast rester från dubbdäck som fastnar i lacken och rostar...

Hade tänkt återkoppla härom dagen, men glömde bort det.
Visst är det så att du har helt rätt. Hade faktiskt ingen tanke på att det kunde vara så över huvud taget, men när en kompis föreslog det så kändes det så självklart. Som tur var hade jag inte hunnit lämna in bilen ännu, så jag slapp ju åtminstone stå som ett fån inför gubbarna på verkstaden. :D
När jag ringde och avbokade tiden så sade meken att de fick in ca 2-3 bilar i veckan med samma "fel".

Jaja, man lever så länge man lär.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Idioter som finner det lämpligt att lämna en och en halv billängd framför sig och bilen innan vid rödljusen. Må vara en skitsak,men det e jefligt irriterande.
Man blir förbannad.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...