Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jobbar. Elva timmars arbetsdag istället för åtta dessutom. :gnissla

Känns sådär med tanke på att jag väckte en av hojarna ur vinterdvala i förrgår nu när jag kan gå utan kryckor. Schysst väder är det också...

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Jag ligger sjuk, fyller år, flyttade till Norge i höstas och var så jäääävla dum att jag sålde hojen före det! :huvet:huvet:huvet

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Pensionärsjävlar som låter sina hundar pissa och skita i/på/över mitt staket och sen inte plockar upp efter sig och de sina.
Idag brann det för mig -> Att jaga ikapp en pensionär på literklubba och utdela gratis hundbajspåse...

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Höll 30 förbi en skola och BLEV OMKÖRD av en svart Volvo XC90 i ungefär dubbla hastigheten. MHR xxx :dummer

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Pensionärsjävlar som låter sina hundar pissa och skita i/på/över mitt staket och sen inte plockar upp efter sig och de sina.
Idag brann det för mig -> Att jaga ikapp en pensionär på literklubba och utdela gratis hundbajspåse...

Att jaga ikapp en pensionär som kör literklubba är imponerande om h*n hade rutin på körandet, vad körde du själv?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jättefint hojväder och jag är bakis.
Jävla fyllo. :huvet

Gah, nu ska jag fara och (försöka) lyfta snurran på båten istället. :död

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Vädret är underbart, man borde vara ute och åka. Istället har man legat med dunderförkylning i över tre veckor. Imorgon blir det en tur till läkaren (med bil)...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
VOLVOJÄVELN STARTADE INTE :4skrika :4skrika.... skiten står kvar hos polaren ute i skogen .... piss å skit med ungar hundar å pckning å skit... men nu e vi iaf hemma :näsblod:4skrika

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
7 personer senare var den lös.20130511_132844.jpg20130511_132855.jpg20130511_132937.jpg

Allt detta för att jag skulle kolla på det här: 20130511_145820.jpg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Förlängde mitt abb hos telia och införskaffade en Galaxy S4 som kom med posten idag. Tror ni ärthjärnorna hade skickat med ett microSIM som passade telefonen? Givetvis inte...

Ringer kundtjänst och de skickar ett nytt kort lagom till helgen...

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Förlängde mitt abb hos telia och införskaffade en Galaxy S4 som kom med posten idag. Tror ni ärthjärnorna hade skickat med ett microSIM som passade telefonen? Givetvis inte...

Ringer kundtjänst och de skickar ett nytt kort lagom till helgen...

Hände mig samma sak jag klippte till mitt bara :) se till att kopiera över allt till simkortet innan bara.

rasmussen

Guest
Varför släppte jag inte av på gasen tidigare? Iofs klarade jag körkortet men det är dom tråkiga pengarna som gör mig förbannad.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Eftersom jag numera är 4G kille, eller har hårdvaran för det, så tyckte jag det var dags att byta abonnemang inom samma operatör så att säga. Tog tjejens hoj till centrum och kände pingislungan gå igång där jag stövla omkring i mc-utstyrsel, varmt var det också. Sätter mig ner (finns stolar, fåtöljer, bänkar överallt numera) och surfar runt lite på gamla luren för att se var det billigaste original flip-cover fodralet finns men det verkar vara samma pris hos samtliga butiker. Plockar upp en smaksatt vatten på vägen till butiken och tar en nummerlapp..

113313.jpg

..ja det här kan ju bara gå åt helvete är min spontana tanke, förklarar att jag vill byta nummerlapp när det blir min otur men hur som helst. Dividerar abonnemanget med maestro i butiken (ej här på forumet, det är jag ganska säker på) och telefonen har jag redan, undrar vad jag får om jag binder upp mig i 12 månader vilket resulterade i 500:- att handla för i butiken. MEN om jag binder upp mig i 24 månader då får jag Spottifajj i 12 månader och 1400 pengar att spendera i butiken och det är ju ändå totalt 2588:- i riktiga pengar eftersom jag betalar för musak redan. Ändå tack vare Telia jag fått Spotify utan FB och det ska de ha en stjärna i kanten för.. men 24 månader är lång tid...ahhh tänk om jag får jobbtelefon eller världen går under och så sitter jag där med ett bundet abonnemang!?

"-Du kan ju alltid ta obundet nu och binda dig sedan med de förmåner som gäller då."

Såklart, bra idé! =0) Nytt kort behöver jag p.g.a. micro-sim och det hela registreras och är frid o fröjd. Kilar runt i butiken o kollar efter denna där flip-floppen men orange finns ju till S4 och bara fula färger till S3, tackar för mig och kilar vidare. Köper en adapter till simkortet (så att det går att använda till de andra telefonerna) och jagar vidare efter det orangea. Det blir bara varmare och varmare, testade att skicka ett sms med den gamla telefonen men det fungerar inte och antar att det beror på pågående abonnemangsbyte. Fyra butiker senare när jag håller på att rinna iväg hittar jag tillslut ett orangefärgat flip-cover, toppen, skickar in plastkortet...........*Medges ej*

- Det är fel, testa igen.

.........*Medges ej*

Knyter näven i fickan och frågar var närmaste bankomat sitter och kilar dit.

*Chippet uppåt*

Error

*Chippet uppåt*

Error

Men va f...

*Automaten stängd*

Jaha, börjar tappa fokus nu och varför ska det vara fraggeltemperatur på 35 grader inuti ett centrum!!1??

Iväg till nästa bankomat med samma svar som i butiken, ok men vad gör en 4G kille som jag mc kittad, sjöblöt och jagar motsägelsefulla bankomater tänker ni..? För att göra en kort historia lång så gick förra luren först sönder lite och sen tappa jag bort den i två månader varav jag fick ta till nödtelefonen = min gamla 3GS istället. Problemet var bara att den inte är synkad av mig då den varit utlånad och lösenordet bortglömt. Eftersom det var tänkt som en nödlösning brydde jag mig inte om att återställa den direkt och tillslut sitter man där med massa data och media man inte vill radera och är för lat att föra över saker o ting via mail eller annat tidsödande sätt.

Så där står jag i centrum o flämtar med ett ej fungerande kort, en telefon jag inte kan installera en bankapp på p.g.a. lösenordet jag inte har och troligen går det inte att ringa från den eftersom jag just bytt abonnemang. Visst skulle jag kunna sätta i det nya kortet i den gamla telefonen men det fanns inte riktigt i tankesmedjan just då och något verktyg för att få upp den där jefla luckan på Ippponnen hade jag inte heller. Sätter mig i en stol igen och ser att det faktiskt fortfarande står "Telia" i displayen så jag testar att ringa bankeländet istället. 74 knapptryckningar senare har jag lyckats lokalisera pengarna som jag då hade fört över till fel konto vilket var första gången i mitt liv och ordnat så att de låg på shoppingkontot istället.

Handlar och beger mig ner till P-garaget, hmm p-skiva... har jag fått p-bot på hojen blir det en Falling Down här och nu (typ kasta glass på någon). Men det var chill =0)

Hem och tjonga i simkortet i S3´an - "Ej Service". Nähäpp, operatören gissade på tio minuter och det var passerat med råge men den får väl stå o tugga en stund, starta om den några ggr utan resultat. När 30 min hade gått ringer jag kundtjänst från den gamla telefonen och abonnemanget vilket fungerar fortfarande, förklarar att jag ringer med det gamla abonnemanget och att det nya inte fungerar. Kundtjänst förklarar att det finns något strul och en uppdatering ska göras, sedan förklaras det väldigt pedagogiskt att när jag lagt på luren så plockar jag ut simkortet ur telefonen så kommer uppdateringen att kunna utföras. Sagt o gjort, lägger på luren, ute med det gamla kortet och inväntar något magiskt på den nya... nä. Hmm han kanske menade att jag skulle ta ut det nya kortet? Jag förklarade ju att jag ringde från det gamla abonnemanget och det var väldigt tydligt att när vi lagt på så skulle kortet ur, skitsamma ut med det nya kortet också. Ringer upp kundtjänst på tjejens lur och får bekräftat att det var så de hade menat men att båda korten fördelaktligen skulle vara ur, bra bra.

15 min senare och inget nytt under solen, testar chatt-supporten istället då...

support1.jpg

Järnet, denna gång med bil o chaufför tillbaka till centrum och långa benet före in i butiken. Förklarar läget och han ser ut som ett frågetecken men skramlar en stund med datorn och efter 5 min har jag fått ytterligare ett nytt kort som denna gång ska fungera. Även frågat exakt hur jag bör gå till väga istället för att anta att man vet som bara vi rappar kan, får dock inte mycket mer till svar än att det är svårt att göra fel...

Väl hemma igen vet jag dock inte riktigt om jag ska i med kortet eller ej innan aktivering så jag rådfrågar chatt-supporten igen.

support2.jpg

Vid 22-tiden såg jag att det äntligen stod 4G i displayen, helt ok prestanda med bara två pinnar i mottagning:

tptest.jpg

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fortfarande lack på den otrevlige p-vakten som bötfäller en när man, (på därför avsedd yta), hjälper sina åldriga föräldrar med väskorna och önskar trevlig resa. Undrar om han visar sina samma aktning?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...