Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om den blir kvar så gör det på natten när ingen ser. Och sedan nekar du bestämt till att det skulle var du. Hur uppenbart det än är så ska det ju bevisas också.

Nåjo,
Att skriva om det här först förefaller då som ett ytterst blåst beslut.
:gnissla

Nå den försvann sen, men kan ju komma tillbaka...

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Jag blir förbannad när nåt jävla taxibolag som heter Balkan Taxi i Stockholm tog hutlöst betalt av farsgubben (gammal) när han var i storstan. Resan med 020 bolaget kostade 300 kr ena vägen och när han skulle tillbaka stoppade han en taxi och åkte med dem, då kostade det 1100 kr för exakt samma sträcka!!! Tycker det är för jävligt att skinna gammalt folk.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag blir förbannad när nåt jävla taxibolag som heter Balkan Taxi i Stockholm tog hutlöst betalt av farsgubben (gammal) när han var i storstan. Resan med 020 bolaget kostade 300 kr ena vägen och när han skulle tillbaka stoppade han en taxi och åkte med dem, då kostade det 1100 kr för exakt samma sträcka!!! Tycker det är för jävligt att skinna gammalt folk.
Vill ändå påpeka att för en massa år sedan så beslutades det demokratiskt om att taxibranschen skulle avrelgeras (kanske inte så lyckat) samt att det skulle råda fri prissättning för bästa konkurrens (kanske inte heller så lyckat).
Det var många år sedan nu, och det bör väl rimligen vara allmänt känt.
Här någonstans tycker jag att det personliga ansvaret bör göras gällande. Att istället hoppa in i första bästa bil utan koll på taxorna eller om det är ett seriöst bolag, det tycker jag är lite naivt.

Med det sagt så tycker jag ändå mycket synd om din farsa och alla andra som blir lurade. Jag körde för ett seriöst bolag i sthlm och det var beklämmande att varje dag se intet ont anande turister hoppa in i fribilar med jämförpriser uppåt 7-8 k....

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Vill ändå påpeka att för en massa år sedan så beslutades det demokratiskt om att taxibranschen skulle avrelgeras (kanske inte så lyckat) samt att det skulle råda fri prissättning för bästa konkurrens (kanske inte heller så lyckat).
Det var många år sedan nu, och det bör väl rimligen vara allmänt känt.
Här någonstans tycker jag att det personliga ansvaret bör göras gällande. Att istället hoppa in i första bästa bil utan koll på taxorna eller om det är ett seriöst bolag, det tycker jag är lite naivt.

Med det sagt så tycker jag ändå mycket synd om din farsa och alla andra som blir lurade. Jag körde för ett seriöst bolag i sthlm och det var beklämmande att varje dag se intet ont anande turister hoppa in i fribilar med jämförpriser uppåt 7-8 k....

Vet att det är ett egenansvar och det står var och en att fritt välja, men jag är förbannad ändå....

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Förbannad på jävla kallelse till röntgen där det står att det enbart blir kontrastvätska via kanyl. Men icke! Ska tydligen slösa 2 jävla timmar på att dricka skiten, sen blir det en omgång till via kanyl... Är nog så stressad just nu med att lillmörtens atopiska eksem är så illa att det knappt går att behandla. Jag är förbannad!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Idag är jag förbannad därför att... jag har inte fått någon lönespecifikation...

Troligtvis har inte den nya regionchefen skickat vidare min timrapport. Och tro på fan att man har många utgifter i slutet av månaden och kontot är mycket nära noll.

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Idag är jag förbannad därför att...civilpolisen stoppade mig för fortkörning med polispilot med en påstod hastighet på 114,5 på 90 väg.............=2800kr i böter om jag döms

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Förbannad för att jag är inbjuden till två tillställningar jag vill närvara vid samma dag. Den ena känns dock viktigare än den andra. :va

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vill ha ny arbetsbil! Blir ju fan döv om jag kommer fortsätta ett år till i denna... Slö är den också! Glad om man kommer upp i 90 i uppförsbackar. Går fan inte hålla ordning på sina saker i skåpet.

Måste lägga ut pengar på hörselskydd med radio eller något i. För att vara döv 1 timme efter man kommit hem och lämnat bilen är inte kul

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vill ha ny arbetsbil! Blir ju fan döv om jag kommer fortsätta ett år till i denna... Slö är den också! Glad om man kommer upp i 90 i uppförsbackar. Går fan inte hålla ordning på sina saker i skåpet.

Måste lägga ut pengar på hörselskydd med radio eller något i. För att vara döv 1 timme efter man kommit hem och lämnat bilen är inte kul

Opel Combo?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Faktiskt en Folkvagn Transporter (T5) från 2007... Dånar aset i kupén och de går KNAPPT att prata i telefon. Och jag måste kunna tala i telefon på jobbet. Har kört nyare T5or och de är bra mycket behagligare att åka i.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
På stormötet för 20 min meddelades att 45 personer varslas på företaget. Det är varsel nummer X sen 2009....

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...