Idag är jag förbannad därför att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Snart har jag varit sjuk i en månad.
Började med en förkylning som varade i en dryg vecka och var precis på väg att bli frisk innan jag åkte på nästa förkylning. En dryg vecka senare var jag på väg att bli frisk från den men då fick jag influensa istället. Någon har lekt med motorsåg i min hals och jag har hostat upp mina lungor flera gånger om.
Jävla mesiga immunsystem som inte gör sitt jobb!

Fyfan för att bli äldre. När jag var i tonåren innebar förkylning max 1-2 dagars halsont och influensan fick jag aldrig. Nu vid 33 års ålder verkar jag vara lika infektionskänslig som en AIDS-sjuk. Det bådar inte gott för framtiden det. :(

Det verkar vara något som går, jag har samma skit och flera i min omgivning likaså.
Just när man är feberfri och tror att det är grönt så smäller det till och halsen skärs upp med rakblad.
Imorse hade jag så satans ont i halsen att jag inte fick fram ett ljud och efter nån timme så lyckades jag hosta upp några blodiga slemklumpar. Jag antar att det kommer från att ha använt nässpray i över en vecka nu för att kunna andas på nätterna utan att väcka grannskapet.
Och båda ungarna hostar nätterna igenom, den äldsta spydde för en halvtimme sen för att hon var så slemmig i halsen :mad:

När fan ska de uppfinna en mirakelkur som hjälper mot ALLT!? Man borde ju börja käka bromsmediciner då de verkar vara bland det starkaste förutom cancermediciner...

Nu ska jag ta ytterligare en shot med Cocillana och sen försöka sova med ungar hostandes...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
http://www.dn.se/nyheter/varlden/pojke-med-downs-pa-mount-everest

Vad gör en sån här artikel på DNs förstasida?
De får det att låta som om det är frågan om extremklättring till toppen.
Det är en långpromenad i uppförsbacke till baslägret.....

Kul för killen att få se det dock.

Har tanken slagit dig att många med Downs även har en hel del problem med hjärtat och därmed syreupptagningen? Fundera sedan när du senast såg en person med Downs i högre ålder, det finns inte många mig veterligen. Besteg Mount Everest? Nej. Stor bedrift för någon som med stor sannolikhet har stora problem med sin vardag på olika sätt? Ja.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det verkar vara något som går, jag har samma skit och flera i min omgivning likaså...
Hade jag vetat att jag skulle bli såhär sjuk så hade jag pyntat för vaccinet ur egen ficka.
150 kr och lite värk i överarmen 2 timmar är ett billigt pris för att radikalt minska risken.

Hoppas jag lärt mej något till nästa säsong...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mot bättre vetande var jag in en sväng på Bil & MC i Fellingsbro idag. Behöver jag säga mer? :huvet

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Hade jag vetat att jag skulle bli såhär sjuk så hade jag pyntat för vaccinet ur egen ficka.
150 kr och lite värk i överarmen 2 timmar är ett billigt pris för att radikalt minska risken.

Hoppas jag lärt mej något till nästa säsong...

Det här måste vara tråden med överlägset flest kärringar.

Klaga på diverse värk och sjukdomar.

Man up för helvet

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Tappade min splitternya cykel igår när jag övningskörde. Bromsen blev helt send och kåpan för koppling/gas (vet ej vilket) blev helt jävla fucked. PISS :huvet

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
För att det gått två veckor och jag är fortfarande stendöv och har ont i öronen.. Skit trumhinnor att inte läka.
Saknar att lyssna på musik. :(

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
För nio dagar sen slog jag på århundradets vurpa på en isfläck och vred till knät nåt grönjävligt. Blev liggandes på marken i några minuter och den första minuten kunde jag inte göra annat än att få fram små stön..Nu förstår jag varför fotbollsspelare blir gnälliga när de blir omkullkapade.. Knät blev iaf vätskefyllt och dubbelt så stort så jag lindade det. Är trött på att bli runtbollad på sjukhus så jag sket i att åka dit. Nu har jag fortfarande ont och det knakar till när jag böjer knät. Att sitta på knä är inte heller tänkbart så det verkar faktiskt som att något har gått sönder :mad::mad:

Vatten i knät? Gör skitont. :(

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, det är ett under att de fortfarande klarar sig. Men det beror väl på korkade köpare.

Jo, det är det som gör mig så förbannad. Att de livnär sig på folk som inte förstår bättre.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nämen va trevligt, har man hamnat i seniorstråden, vilka sjukdomar har ni andra? Kryckor, andra tillbehör, do tell! :rodnar

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det här måste vara tråden med överlägset flest kärringar.

Klaga på diverse värk och sjukdomar.

Man up för helvet
Förr eller senare drar du på dej nån långvarig sjukdom och då inser du hur jävla i helvete tråkigt det är.
Obehaget att vara sjuk är en liten del i sammanhanget, det värsta är inte kunna göra något vettigt av tiden.
Givetvis kollar man sej emellanåt på venerologen.
Eller gör inte du det? :7peta

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Var och handla lite i stan igår och var påväg till bilen när en "stumm/döv" person kommer fram med en lista där folk "donerat" pengar till deras förbund.
Skriver även upp mitt namn och ger honom en peng.
Läser idag på aftonbladet att det finns ligor ute i sverige som uppger sig vara stumma/döva och att deras förbund aldrig går ut på gator för att tigga om pengar.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Varför sätter man in handfat utan småkranar att stänga av vattentillförseln (typ småkranar på vattenledningen)

Kommer hem efter halvår i hottentottland och när jag slår på huvudkran så börjar det droppa vatten från undersida av handfat. Enda sättet att få det att sluta är att stänga huvudkran igen, annars droppar det mer än en halv hink på en natt och det är ökande. Hade varit nimt att bara koppla bort den blandaren men nu måste man dra huvudkran om man ska vara borta längre än säg 8-12 timmar om inte hinken i fråga ska riskera fyllas.

Sen är det kallt också, ska man behöva stå ut med det? Och inga fåglar som kvittrar. :mad:

Snacka om i-landsproblem...:huvet

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Varför sätter man in handfat utan småkranar att stänga av vattentillförseln (typ småkranar på vattenledningen)

Kommer hem efter halvår i hottentottland och när jag slår på huvudkran så börjar det droppa vatten från undersida av handfat. Enda sättet att få det att sluta är att stänga huvudkran igen, annars droppar det mer än en halv hink på en natt och det är ökande. Hade varit nimt att bara koppla bort den blandaren men nu måste man dra huvudkran om man ska vara borta längre än säg 8-12 timmar om inte hinken i fråga ska riskera fyllas.

Sen är det kallt också, ska man behöva stå ut med det? Och inga fåglar som kvittrar. :mad:

Irriterande. Om du har varmvattenberedare så se till att den inte går torrt. Finns ett frånslagsskydd, men trist om kåken brinner ner... ?

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Va på bio igår och tittade på Oblivion (som faktiskt va bra)och råkade sitta brevid ett gäng me nötter som satt och tjöta och facebooka hela jävla filmen:mad::mad: va fan jävla muppar:dummer

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Du kan dra dit du kom ifrån om det var så bra!:4skrika

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...