Idag är jag förbannad därför att...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du kan väl kolla Top Model och Idol som alla andra?

....att knata runt på något berg eller behöva en extra tröja i en sval lägenhet skulle jag inte ha några problem med, det som däremot gjort mig förbannad på senare tid är att Kunskapskanalen bara sänder skit på kvällarna. I brist på Discovery Channel och annat vettigt har kunskapskanalen varit sista utposten när man vill titta sig till sömns med ett halvt öga...
Men sedan ett par månader är det bara skit på kvällarna. "En konstresa genom Polen", "Blomsterspråk", "Fula ruckel på någon Fish'n'ships-bakgård i Brittania" och Bängpoetens Monolog...
Var är alla vettiga kvällsdokumentärer om rymden, vetenskap, gigantiska fartyg, krig o.s.v ?! Förut fick man följa med ut i universum iaf en eller två kvällar i veckan och se annat intressant minst ett par kvällar till men nu är det jävlar i mig bara skit på kvällarna... fy fan

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
..... grannen fick den lysande idén att hacka bort inlandsis från sin jävla garageuppfart och vräka ut skiten på vår gemensamma väg. Så nu är det som att köra över ett jävla stenröse och eftersom det är solida isbitar i storlek som murstenar kommer det väl ta ett par veckor innan skiten smält bort. Eftersom han är überintelligent också så passade han på att färdigställa sitt verk precis innan solnedgången så när temperaturen nu sjunkit under 0:an sitter skiten fast som om han hade grundat med cement först.... :huvet:huvet:huvet

Och nästa vecka skulle jag ha kört hem den nyinköpta hojen, nu tvingas jag väl ta den på släpvagn sista biten till garaget.
Tack för det, jävla pappskalle.........:arsele

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
....att knata runt på något berg eller behöva en extra tröja i en sval lägenhet skulle jag inte ha några problem med, det som däremot gjort mig förbannad på senare tid är att Kunskapskanalen bara sänder skit på kvällarna. I brist på Discovery Channel och annat vettigt har kunskapskanalen varit sista utposten när man vill titta sig till sömns med ett halvt öga...
Men sedan ett par månader är det bara skit på kvällarna. "En konstresa genom Polen", "Blomsterspråk", "Fula ruckel på någon Fish'n'ships-bakgård i Brittania" och Bängpoetens Monolog...
Var är alla vettiga kvällsdokumentärer om rymden, vetenskap, gigantiska fartyg, krig o.s.v ?! Förut fick man följa med ut i universum iaf en eller två kvällar i veckan och se annat intressant minst ett par kvällar till men nu är det jävlar i mig bara skit på kvällarna... fy fan

Som nån vis herre sagt:

Det finns en kille som vandrat Apallacian Trail tur och retur, han knallade sju komma fem mil om dagen. Du har det rätt komfortabelt i jämförelse! :mattias

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För uppkörningstiderna är så JÄVLA få varför betalar vi ens skatt för!!! :zpy

Försökte boka MC uppkörning idag och fick att de inte hade någe mer tider 3 månader framåt, KÖRSKOLORNA HAR KNAPPT ENS BÖRJAT ÖVNINGSKÖRA MED MC ÄN!!! (sundsvall)
Ring och tjata återkommande så får du nog tillslut en tid på ett återbud.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag har åkt på monsterviruset från helvetet :mad:
Sjuk sedan påskafton och känningar redan innan det. Hade jag haft ett vanligt tråkigt kontorsjobb hade det inte varit några problem med att jobba men nu har jag ju varit så jävla korkad att jag har valt bort kontorsarbete till förmån för kroppsligt arbete.
Imorgon måste jag jobba oavsett om jag kan eller inte, annars får jag skriva in mig på hispan i helgen för jag klättrar på väggarna här hemma just nu :huvet

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
......... i affekt var jag ute idag och skyfflade/skrapade bort all jävla is från vägen och la upp isen mot vägkanterna. Demonstrativt.... ett jävla jobb.
Tydligen tolkade grannen detta som att jag bara gjorde mer plats åt honom för när jag kom i kväll hade den fan gjort en ny attack på inlandsisen och vägen såg ånyo ut som ett stenröse. Men för helvete......................
:pangihuve

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
......... i affekt var jag ute idag och skyfflade/skrapade bort all jävla is från vägen och la upp isen mot vägkanterna. Demonstrativt.... ett jävla jobb.
Tydligen tolkade grannen detta som att jag bara gjorde mer plats åt honom för när jag kom i kväll hade den fan gjort en ny attack på inlandsisen och vägen såg ånyo ut som ett stenröse. Men för helvete......................
Skyffla tillbaka isen upp på uppfarten? :D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

I sådana tillfällen är det väldigt svårt att vara svensk. Det hade varit mycket enklare om man varit av sydligare härkomst, för då hade man förmodligen ringt på hos grannen redan vid första incidenten.
Ibland är det ett jävla skit att man ska behöva vara så trevlig hela tiden.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.

Tillverka spanska ryttare, häll ut dem på garageuppfarten i natt, häll på vatten. toppa med hans isklumpar.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Tack för alla goda tips bröder! Tro mig, har noga övervägt olika alternativa angreppssätt.
Var ett tag inne på att ta fram trädgårdsslangen runt midnatt och glasera hans jävla Volvo så att han skulle tvingas använda en Hilti för att ta sig in i bilen i morgon bitti.

Men man är väl för väluppfostrad och svensk så jag ska nog knyta näven i fickan och försöka verbalt få honom att fatta vinken.
I grund och botten är det en sjysst gubbe men ibland har han så jävla skumma idéer....

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Så jävla förbannad för att mitt sprillans nya ställ som jag köpte i februari idag skulle ut och luftas för första gången och tydligen har jag gått och blivit gravid. Var fanimig helt omöjligt att få på mig det med ryggplatta under. :huvet

Jaja, nytt ställ beställt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så jävla förbannad för att mitt sprillans nya ställ som jag köpte i februari idag skulle ut och luftas för första gången och tydligen har jag gått och blivit gravid. Var fanimig helt omöjligt att få på mig det med ryggplatta under. :huvet

Jaja, nytt ställ beställt.

Man kan ju alltid banta lite också, men jaja. Har man pengar så :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag var förbannad igår.
Tog tåget hem till Jönköping, från min nya bostadsort Halmstad, för att sedan köra ner hojen.

Landade kl 12 och tanken var att rulla senast 13.
Glad i hågen och tankarna redan ute på vägarna i solskenet packade jag ner allt som skulle med i sidoväskorna och drog på mig stället.
Kl 12:45, traskade ut till hojen och vred om nyckeln. Helt död.
Inte ens displayen tändes.

Jaha jävla skitbatteri, tänkte jag och vände mej om för att hämta laddaren. Nån timme borde räcka för att få kräm nog att starta sen får den laddas på vägen.
Efter 1 timmes letande insåg jag att min laddare ligger i brorsans garage och han är inte hemma.
Lyckas dock gräva fram farsans gamla laddare som tar en evighet att ladda något med.
Kopplade in skiten, bytte om till vanliga kläder och traskade bort till lokala pizzahaket (något bitter)
Tillbaka i garaget efter någon timme, vrider om nyckeln och displayen tänds och elektroniken smattrar igång.
Trycker på glädjeknappen men startmotorn bara klickar. 1 timmes laddning räckte inte på långa vägar.

Nåja för att göra en lång historia mindre lång, laddade, provade att starta, laddade lite till, provade att starta, väntade tills farsan kom hem, provade att springa igång den (utan framgång), laddade lite till, väntade på att grannen med startkablar kom hem, kopplade in kablarna och vips. LIIIIIV!

Sa adjö till mor, hoppade på hojen och drog iväg. Då var klockan drygt 17 och jag hade 19 mil framför mig.

Så istället för en snabb sväng att hämta hojen under den varma delen av dagen för att sedan spendera eftermiddagen med en vacker kvinna, så blev det en lång väntan för att få igång hojen och en kall tur utmed tråkiga E4:an och ännu tråkigare 25:an.

Men men den vackra kvinnan hann jag träffa lite ändå och nu är hojen här så nu jäklar kan våren dra igång på riktigt :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Men man är väl för väluppfostrad och svensk så jag ska nog knyta näven i fickan och försöka verbalt få honom att fatta vinken.

Du menar att du har förstånd och är civiliserad? Bra! Egenskaper som färre och färre personer besitter.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Ska vi tolka det som att grannen i fråga härstammar från icke skidåkande nation?

Radhusområdesgrannar kommer i alla former, färger och sinnesstämningar. Mina kände nog en salig blandning av sorg och lättnad när jag flyttade. I synnerhet granntanten närmast, lättnad då. (Tänk ugly-naked-guy från TV-serien Vänner)

Ps. Är det du som farit fram och tillbaka förbi Rönninge C under påskhelgen? En Hornet häcklade mig och mitt benbrott upprepade gånger.:(

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Inbrott i källarförrådet igår natt. Ungjävlarna har snott vad dom fann intressant, dvs DVD-filmer, gamla TV-spel (Xbox, Dreamcast, DS Lite) plus spel och tillbehör till dessa. Några gamla hårddiskar, ett gäng 360-spel. Hade detta i källaren då detta är ett temporärt boende tills vi hittat hus.

Dom missade andra dyrgripar som numera finns inne i lägenheten (som är larmad). Inget av värde kvar i källaren, men har på känn att dom kommer tillbaka igen.

Världsliga ting som väl är, men förbannad blir man :mad: Landskrona gör sitt bästa för att plocka bort varje uns av humanism i mig.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Ska vi tolka det som att grannen i fråga härstammar från icke skidåkande nation?

Radhusområdesgrannar kommer i alla former, färger och sinnesstämningar. Mina kände nog en salig blandning av sorg och lättnad när jag flyttade. I synnerhet granntanten närmast, lättnad då. (Tänk ugly-naked-guy från TV-serien Vänner)

Ps. Är det du som farit fram och tillbaka förbi Rönninge C under påskhelgen? En Hornet häcklade mig och mitt benbrott upprepade gånger.:(

Hahaha, nää han är faktiskt ursvensk och ursnäll. Han har bara lite otur när han tänker ibland och jag tror han försöker hitta på utomhussysslor för att slippa spendera kvalitetstid med kärringen sin...

Och, nja.... förvisso tog jag premiärturen i måndags på hustruns Hornet (röd) men jag var aldrig förbi Rönninge. Salem-Söderby-Viksberg och tillbaka hade stämt bättre. Sen hade jag aaaaaaldrig häcklat dig, du har min odelade sympati med dina kryckor och gips.. :tummenupp

sportbike

Guest
Föräldrar som knyter ihop plastkassar till små stenhårda bollar för att inte ungarna ska kvävas.
Ungarna har dock fyllt 25 och flyttat hemifrån för länge sedan :dummer

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...