... om folk påstridigt hävdar på heder och samvete att något är sant så ger jag oftast med mig...
Om man först frågar om det är ett aprilskämt och dom får tjata för att man ska köpa historien så tycker jag nog eg inte att dom har lyckats lura dig.
Ja, jag kan tänka mig att likvätska luktar så här. Har aldrig känt nått liknande och då var det torkade fläckar som stank även i minusgrader.
P.S han har ingen fruga.
Det rycker som fan i högerhanden nu när det blir litet vårkänslor, så sitter man här med vänster ben i gipsstövel.
Sen börjar en inte helt behaglig arom sprida sig från fotregionen. Nej, det är inte liklukt. Det är resultatet av hygiensvårigheter följandes nämnda gips.
Lugn du hinner nog med lite nytt gips innan sommaren är över för denna gång.....
http://www.dn.se/nyheter/varlden/pojke-med-downs-pa-mount-everest
Vad gör en sån här artikel på DNs förstasida?
De får det att låta som om det är frågan om extremklättring till toppen.
Det är en långpromenad i uppförsbacke till baslägret.....
Kul för killen att få se det dock.
Knappt så man vågar beundra någon som tagit sig till toppen idag när guiderna mer eller mindre släpar upp vilket fetto som helst bara för pengarnas skull. Det brukar ju gå bra ändå tills några få gånger när dom överraskas av allt för dåligt väder.
Nu hade killen iofs Downs Syndrom, men att ta sig till baslägret (man kan rida dit) är väl ingte en bedrift som är så stor att den skall skrivas om på DNs förstasida.
Yngsta personen nånsin i baslägret är väl typ 1 år eller nåt om man bortser från infödingarna som springer och joddlar hela vägen dit flera gånger om dagen...
För killen som har Downs är det nog en stor sak. Och för ganska många andra också. Gissar att den gängse bilden av nån med Downs inte är förknippad med extremsporter. Allmänheten är inte lika blasé som SH -folket kanske?
Sen när är vandring extremsport? Skärp dig.
Ok. Artikeln på förstasidan igår då, om en kille sm byggt en trälåda i slöjden till sin dator.
Är det också en stor sak. För många andra?
Sen när är vandring extremsport? Skärp dig.
Ok. Artikeln på förstasidan igår då, om en kille sm byggt en trälåda i slöjden till sin dator.
Är det också en stor sak. För många andra?
Förbannad. Kom hem till en kall lägenhet och inget varmvatten. Jävla fjärrvärmestrul
Äsch. för allmänheten är bestigning av Mount Everest extremt. Sen att det finns gångvägar upp, det är stort och udda ändå.
Att snickra ett träskal till en dator är varken stort eller revolutionerande men jag gillar att tidningen gör reportage om både stort och smått faktiskt. Det är allmänbildade och småtrevligt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |