Idag är jag förbannad därför att...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Snorig och ont som fan i halsen... Kul att vara sjuk när man är långledig... :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De förbannade jävla aprilskämten har redan börja...:huvet Vem fan uppfann en dag där det är helt ok att lova saker på heder och samvete, bara för att sekunden senare ta tillbaka det med ett hångarv??:va Förstår ärligt talat inte vad som är poängen, den enda följden har för min del blivit att jag ställer mig jävligt skeptisk till precis allt som sägs och görs den här dagen. Blir sällan ordentligt lurad, för så fort någon säger något som är det minsta tveksamt så frågar jag om det är ett aprilskämt. Men samtidigt så är jag inte så cynisk att jag verkligen inte går att övertyga om någonting just den förste april, så om folk påstridigt hävdar på heder och samvete att något är sant så ger jag oftast med mig eftersom jag vill kunna tro det bästa om folk. Och DÅ får man det där jävla hångarvet rakt i ansiktet. Avslöjar man nu "skämtet" redan från början så får väl folk för fan träda fram och erkänna!? Inte envetet hävda, svärandes på både fan och hans moster, att det INTE är ett aprilskämt och SEN erkänna att "jo, det var det visst" när man väl accepterat vad de har att säga. Skitkul verkligen, jävla sopa!:mad: Heder och samvete, jo tjena... Folk som sysslar med sånt har fan ingen heder:7peta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om man först frågar om det är ett aprilskämt och dom får tjata för att man ska köpa historien så tycker jag nog eg inte att dom har lyckats lura dig.

Jo, håller med. Men Det är ju lite därför jag tycker folk kan erkänna om man lyckas avslöja skämtet från början, annars kommer man ju till slut bli så cynisk att man inte låter sig övertygas om någonting just idag. Man måste ju fortfarande kunna bruka allvar även första april, blir lite som peter och vargen om folk lovar och svär och lovar igen bara för att sen när man väl ger med sig ropa "April april din dumme jävel!". Ja, ofantligt korkad känner jag mig ju. Idiot:mad:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
För uppkörningstiderna är så JÄVLA få varför betalar vi ens skatt för!!! :zpy

Försökte boka MC uppkörning idag och fick att de inte hade någe mer tider 3 månader framåt, KÖRSKOLORNA HAR KNAPPT ENS BÖRJAT ÖVNINGSKÖRA MED MC ÄN!!! (sundsvall)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det rycker som fan i högerhanden nu när det blir litet vårkänslor, så sitter man här med vänster ben i gipsstövel. :(

Sen börjar en inte helt behaglig arom sprida sig från fotregionen. Nej, det är inte liklukt. Det är resultatet av hygiensvårigheter följandes nämnda gips. :zpy

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
Det rycker som fan i högerhanden nu när det blir litet vårkänslor, så sitter man här med vänster ben i gipsstövel. :(

Sen börjar en inte helt behaglig arom sprida sig från fotregionen. Nej, det är inte liklukt. Det är resultatet av hygiensvårigheter följandes nämnda gips. :zpy

Lugn du hinner nog med lite nytt gips innan sommaren är över för denna gång.....:crash

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
http://www.dn.se/nyheter/varlden/pojke-med-downs-pa-mount-everest

Vad gör en sån här artikel på DNs förstasida?
De får det att låta som om det är frågan om extremklättring till toppen.
Det är en långpromenad i uppförsbacke till baslägret.....

Kul för killen att få se det dock.

Knappt så man vågar beundra någon som tagit sig till toppen idag när guiderna mer eller mindre släpar upp vilket fetto som helst bara för pengarnas skull. Det brukar ju gå bra ändå tills några få gånger när dom överraskas av allt för dåligt väder.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Knappt så man vågar beundra någon som tagit sig till toppen idag när guiderna mer eller mindre släpar upp vilket fetto som helst bara för pengarnas skull. Det brukar ju gå bra ändå tills några få gånger när dom överraskas av allt för dåligt väder.

Nu hade killen iofs Downs Syndrom, men att ta sig till baslägret (man kan rida dit) är väl ingte en bedrift som är så stor att den skall skrivas om på DNs förstasida.

Yngsta personen nånsin i baslägret är väl typ 1 år eller nåt om man bortser från infödingarna som springer och joddlar hela vägen dit flera gånger om dagen...

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nu hade killen iofs Downs Syndrom, men att ta sig till baslägret (man kan rida dit) är väl ingte en bedrift som är så stor att den skall skrivas om på DNs förstasida.

Yngsta personen nånsin i baslägret är väl typ 1 år eller nåt om man bortser från infödingarna som springer och joddlar hela vägen dit flera gånger om dagen...

För killen som har Downs är det nog en stor sak. Och för ganska många andra också. Gissar att den gängse bilden av nån med Downs inte är förknippad med extremsporter. Allmänheten är inte lika blasé som SH -folket kanske?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
För killen som har Downs är det nog en stor sak. Och för ganska många andra också. Gissar att den gängse bilden av nån med Downs inte är förknippad med extremsporter. Allmänheten är inte lika blasé som SH -folket kanske?

Sen när är vandring extremsport? Skärp dig.

Ok. Artikeln på förstasidan igår då, om en kille sm byggt en trälåda i slöjden till sin dator.
Är det också en stor sak. För många andra?

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja

Ok. Artikeln på förstasidan igår då, om en kille sm byggt en trälåda i slöjden till sin dator.

Håller med om att vandring inte är en sport. Men det innebär inte att vandring inte kan vara extrem.
Finns en snubbe i staterna som vandrat Apallacian trail tur och retur. En vandring på ca 700 mil. Han snittade 7,5 mil om dagen, och det får väl kallas rätt extremt.

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.

Äsch. för allmänheten är bestigning av Mount Everest extremt. Sen att det finns gångvägar upp, det är stort och udda ändå.

Att snickra ett träskal till en dator är varken stort eller revolutionerande men jag gillar att tidningen gör reportage om både stort och smått faktiskt. Det är allmänbildade och småtrevligt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
....att knata runt på något berg eller behöva en extra tröja i en sval lägenhet skulle jag inte ha några problem med, det som däremot gjort mig förbannad på senare tid är att Kunskapskanalen bara sänder skit på kvällarna. I brist på Discovery Channel och annat vettigt har kunskapskanalen varit sista utposten när man vill titta sig till sömns med ett halvt öga...
Men sedan ett par månader är det bara skit på kvällarna. "En konstresa genom Polen", "Blomsterspråk", "Fula ruckel på någon Fish'n'ships-bakgård i Brittania" och Bängpoetens Monolog...
Var är alla vettiga kvällsdokumentärer om rymden, vetenskap, gigantiska fartyg, krig o.s.v ?! Förut fick man följa med ut i universum iaf en eller två kvällar i veckan och se annat intressant minst ett par kvällar till men nu är det jävlar i mig bara skit på kvällarna... fy fan

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Äsch. för allmänheten är bestigning av Mount Everest extremt. Sen att det finns gångvägar upp, det är stort och udda ändå.

Att snickra ett träskal till en dator är varken stort eller revolutionerande men jag gillar att tidningen gör reportage om både stort och smått faktiskt. Det är allmänbildade och småtrevligt.

Han besteg ju inte Mt Everest. Han gick dit där man BÖRJAR bestiga (=basecamp)
Ganska stor skillnad tycker jag.

Visst är det trevligt med smått och stort, men vill jag läsa ekorrn-satt-i-granen-artiklar så kan jag läsa Aftonbladet.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...