Fast... Nä. Äter man en självvald specialdiet kan man inte riktigt förvänta sig att alla restauranger ska tillgodose dina individuella behov. Det vore ju som att alla restauranger skulle servera ett brett utbud av Halal-rätter för den händelse att en djupt troende muslim vandrar in, eller en Kosher buffé för alla rättrogna judar som antagligen inte frekventerar stället särskilt ofta...
Var glad att vegetarianer och veganer iallafall särbehandlas till viss grad. Ni får ju specialmat i skolan etc. Jag som käkar en annan självvald diet, low-carb, är helkörd på den punkten. Försökte få igenom att jag skulle få specialmat (mer kött, fiberrik sallad, väck med ris, pasta och potatis etc var mitt förslag) på gymnasiet som en del av ett projektarbete, men jag fick nedslag på grund av att det inte ligger religiösa skäl bakom mitt val av diet. "Nähä, men vegetarianer då? Vad är det i deras tro som gör att de får specialmat?"
- Det är skillnad...
Yeah, right!
Så nej, jag tycker ärligt talat inte att du har så himla mycket att klaga på. Hojta till när alla restauranger börjar med "Dagens lchf" till rimligt pris så kan vi jämföra då