Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

Guest
Kom på en annan grej, somnade med laptopen i sängen och drömde väl nåt otäckt för mitt i natten vaknade jag av att det var nåt äckligt i sängen som försökte döda mig, så jag sulade datorn i golvet.
Låg helt seriöst och räknade på vad en ny kostar, orkade inte ens kolla om den höll.

Den höll :)

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
..jag vet vart min förbannade hojjävel finns och förmodligen tillochmed vem som har tagit den och johnny long gör inte ett jota!

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Lunchrestaurangers menyer. De listar kött- och fiskrätter, och sedan kommer det: 'dagens vegetariska', vilket för mig betyder:
Vi skiter totalt i alla potentiella kunder som är vegetarianer. Skulle någon sådan av misstag här hamna pga kompisar så har vi något att utfodra den med.

De kunde lika gärna låta bli att laga vegetariskt, för de vill inte ha sådana kunder. :huvet

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Lunchrestaurangers menyer. De listar kött- och fiskrätter, och sedan kommer det: 'dagens vegetariska', vilket för mig betyder:
Vi skiter totalt i alla potentiella kunder som är vegetarianer. Skulle någon sådan av misstag här hamna pga kompisar så har vi något att utfodra den med.

De kunde lika gärna låta bli att laga vegetariskt, för de vill inte ha sådana kunder. :huvet

Eller så är det så liten efterfrågan på vegetariska rätter att det helt enkelt inte lönar sig att ha ett större utbud än en "dagens"?
Nej, så enkelt kan det ju inte vara, de hatar nog helt enkelt en del av sina kunder.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Självklart, varför skulle man vilja ha sådana människor som sina kunder? Äter man inte döda djur så är man opålitlig och då är risken för springnota väldigt överhängande.

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Absolut, men det känns som att intresseklubben har SH som bas. :huvet

Jag gillar särskrivning. :) Jag har aldrig träffat på någon brun hårig sjuk sköterska. Medan andra är medlemmar på SH då är det en som har koll på sin utrustning, 'med lem'. :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det finns en tråd som gjord för dej:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?225995-Kr%E4nkt-of-the-day

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Eller så är det så liten efterfrågan på vegetariska rätter att det helt enkelt inte lönar sig att ha ett större utbud än en "dagens"?
Nej, så enkelt kan det ju inte vara, de hatar nog helt enkelt en del av sina kunder.

Lagom kul att som glutenintolerant upptäcka att 'dagens' är en pastarätt. :( Vad är det för fel med att erkänna vad man faktiskt tänkt laga? :va

Edit: De skulle ju kunna skriva Dagens kötttätt resp. Dagens fiskrätt. Få skulle de aldrig behöva uppdatera menyn. :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Fast... Nä. Äter man en självvald specialdiet kan man inte riktigt förvänta sig att alla restauranger ska tillgodose dina individuella behov. Det vore ju som att alla restauranger skulle servera ett brett utbud av Halal-rätter för den händelse att en djupt troende muslim vandrar in, eller en Kosher buffé för alla rättrogna judar som antagligen inte frekventerar stället särskilt ofta...

Var glad att vegetarianer och veganer iallafall särbehandlas till viss grad. Ni får ju specialmat i skolan etc. Jag som käkar en annan självvald diet, low-carb, är helkörd på den punkten. Försökte få igenom att jag skulle få specialmat (mer kött, fiberrik sallad, väck med ris, pasta och potatis etc var mitt förslag) på gymnasiet som en del av ett projektarbete, men jag fick nedslag på grund av att det inte ligger religiösa skäl bakom mitt val av diet. "Nähä, men vegetarianer då? Vad är det i deras tro som gör att de får specialmat?"
- Det är skillnad...
Yeah, right!:dummer :rofl

Så nej, jag tycker ärligt talat inte att du har så himla mycket att klaga på. Hojta till när alla restauranger börjar med "Dagens lchf" till rimligt pris så kan vi jämföra då ;)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast... Nä. Äter man en självvald specialdiet kan man inte riktigt förvänta sig att alla restauranger ska tillgodose dina individuella behov. Det vore ju som att alla restauranger skulle servera ett brett utbud av Halal-rätter för den händelse att en djupt troende muslim vandrar in, eller en Kosher buffé för alla rättrogna judar som antagligen inte frekventerar stället särskilt ofta...

Var glad att vegetarianer och veganer iallafall särbehandlas till viss grad. Ni får ju specialmat i skolan etc. Jag som käkar en annan självvald diet, low-carb, är helkörd på den punkten. Försökte få igenom att jag skulle få specialmat (mer kött, fiberrik sallad, väck med ris, pasta och potatis etc var mitt förslag) på gymnasiet som en del av ett projektarbete, men jag fick nedslag på grund av att det inte ligger religiösa skäl bakom mitt val av diet. "Nähä, men vegetarianer då? Vad är det i deras tro som gör att de får specialmat?"
- Det är skillnad...
Yeah, right!:dummer :rofl

Så nej, jag tycker ärligt talat inte att du har så himla mycket att klaga på. Hojta till när alla restauranger börjar med "Dagens lchf" till rimligt pris så kan vi jämföra då ;)

Idag är jag förbannad för att busken gör en haltande jämförelse!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har beställt skoterkolvar av en lokal handlare den 17e feb, inga besked om att den anlänt men idag tog jag för givet att de anlänt och åkte dit för att hämta dom. Nej, dom kommer inte till grossisten förrän i augusti...

Nu har jag beställt från en annan handlare och får dom väl till veckan men jag missar ju påskhelgen... :(

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Du äter på fel ställe. Visst finns det lunchrestauranger som har dagens lchf. Ivf här. :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

HAHA. Läste att BBC testat massa snabbmat i London. Bla så innehöll halal-kebaben gris. Jag tror jag dööör. Halal-slaktad gris! :rofl:rofl:rofl:rofl

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...