Idag är jag förbannad därför att...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Irriterande. Om du har varmvattenberedare så se till att den inte går torrt. Finns ett frånslagsskydd, men trist om kåken brinner ner... 

Värmepump kopplad till ackumulatortank med kamrör så just det är ingen risk, är ju inte pumpen/tankens vatten som åker ut. Men självklart upptäcker man det på en lördag då det är max tid tills man kan få en rörmokare att kolla på det (eller prata med svärfar som kommer övertala mig att försöka själv med spännande resultat). Och packningar till en IFÖ från 70-tal är väl knappast inte heller något som dom har liggande utan måste beställa?

Är det bara snålhet som gör att man skiter i lokala anslutningskranar eller är man rädd för att även dessa ska börja läcka efter 20-30 år? På vatten till elementen sitter det lokala kranar på vartenda ett (eller snarare 19 av 20 så jag vet ju vilken som kommer strula först om murphy får bestämma).

Du kan dra dit du kom ifrån om det var så bra!:4skrika

Var fan inga kranar där heller. :mad: Men det var ju inte mitt problem utan hyresvärdens.

Huvudfrågan är alltså varför man inte har småkranar på anslutningarna, är det snålhet eller för att dom förr eller senare också läcker.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Är det bara snålhet som gör att man skiter i lokala anslutningskranar eller är man rädd för att även dessa ska börja läcka efter 20-30 år? På vatten till elementen sitter det lokala kranar på vartenda ett (eller snarare 19 av 20 så jag vet ju vilken som kommer strula först om murphy får bestämma).

Var fan inga kranar där heller. :mad: Men det var ju inte mitt problem utan hyresvärdens.

Huvudfrågan är alltså varför man inte har småkranar på anslutningarna, är det snålhet eller för att dom förr eller senare också läcker.

Undrat samma sak men det här är ju inte tråden man visar sympati. Kan sträcka mig till ett "Lycka till". Problemet är numera fastighetsägarens, inte mitt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Och sen totalhängde datorn när jag postade svar på föregående mupp så jag fick göra hård reboot. Unix-botten my ass! Ska fan ta och pissa på Steve Jobs grav! :mad:

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fasen, nån jävla rumplisa hade parkerat sin fula peugeot på min förhyrda p-plats jag betalt sura pengar för.

Fasen vad sugen jag blir på att stöpsla en vajer i öglan & kroka i min stora jänki-pickis och slita ut skiten genom häcken ut i skogen. Fan va gott det skulle göra själen!

Fast, då är man väl "kriminell" eller nått sånt. :dri ckatemedlillfingretutpekandesmajly

:mad:

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
För jag blir inte av med min jävla stressmage.

4:e dagen det sprutar ur röven!:4skrika

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Fasen, nån jävla rumplisa hade parkerat sin fula peugeot på min förhyrda p-plats jag betalt sura pengar för.

Fasen vad sugen jag blir på att stöpsla en vajer i öglan & kroka i min stora jänki-pickis och slita ut skiten genom häcken ut i skogen. Fan va gott det skulle göra själen!

Fast, då är man väl "kriminell" eller nått sånt. :dri ckatemedlillfingretutpekandesmajly

Det har hänt mig också, då ringer jag parkeringsbolaget. Det brukar ta max 5 minuter så är de på plats och lappar, jag står bredvid och myser när det sker. :crash

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det har hänt mig också, då ringer jag parkeringsbolaget. Det brukar ta max 5 minuter så är de på plats och lappar, jag står bredvid och myser när det sker. :crash

Men det är ju inte lika mysigt som att dra iväg med skiten med rattlås och skit på och plocka så mycket träd & stolpar som möjligt på vägen. :smasha

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Men det är ju inte lika mysigt som att dra iväg med skiten med rattlås och skit på och plocka så mycket träd & stolpar som möjligt på vägen. :smasha

Nej, men jag tror att det är lite mer lagligt. :) (Fast på Åland kanske din metod är laglig också?)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Ballofixer på element är INTE vanligt däremot, jag har inte stött på det trotts många elementbyten.
Men ballofixer till handfatet är skönt att ha men det finns ju inte alltid.
Men det är ju pissenkelt att fixa själv och det går att handla prylar till det en söndag.
Du behöver en bågfil, två skiftnycklar och material= två ballofixer i rätt storlek (antagligen med två förminskningar), stödhylsor troligtvis och en tumstock...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ballofixer på element är INTE vanligt däremot, jag har inte stött på det trotts många elementbyten.
Men ballofixer till handfatet är skönt att ha men det finns ju inte alltid.
Men det är ju pissenkelt att fixa själv och det går att handla prylar till det en söndag.
Du behöver en bågfil, två skiftnycklar och material= två ballofixer i rätt storlek (antagligen med två förminskningar), stödhylsor troligtvis och en tumstock...

Sorry, var otydlig. Menar att jag har möjlighet att stänga av vattnet på elementen, inte att det sitter den typen av kranar. Har någon form av skruvventil som man kan ställa för att få balans i systemet, kör man dessa i boten så stängs elementet av helt, vilket dom är på två ställen där tidigare ägare har fått för sig att plocka bort elementen helt. Även om det är mer omständigt än en ballofix hade det löst mina problem i dag. Men nu får rörmokaren fixa skiten, ska fråga hur mycket extra det blir för att trycka på ballofix, eller så skiter jag i det då han ändå ska montera en ny blandare som väl ska hålla i 30-40 år => nästa ägares problem när den börjar droppa... :hihi

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Om den blir kvar så gör det på natten när ingen ser. Och sedan nekar du bestämt till att det skulle var du. Hur uppenbart det än är så ska det ju bevisas också.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
För att jag måste mecka bil ist för att stoppa batteriet i hojen och ta premiärturen..:huvet:3freak

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Värnlös kvinna rånad - polisen rasar

En kvinna blev rånad sedan hon fått ett epilepsianfall och föll ihop på Magnus Ladulåsgatan i centrala Stockholm.
– Rent ut sagt för jävligt, säger yttre befälet Viktor Adolphson på Södermalmspolisen till Metro.

Kvinnan minns inget av händelsen, och hon mår efter omständigheterna bra. Samtidigt känner hon sig utsatt och kränkt, enligt polisen.

– All brottslighet är illa, men det finns grader i helvetet och det här är tämligen långt ner, anser Adolphson.

Polisen har inte gripit någon misstänkt gärningsman för rånet som skedde i måndags kväll.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varnlos-kvinna-ranad-polisen-rasar_8091516.svd

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det. Regnar.

Jag har spenderat 3 timmar i regnet. På hoj. Jag är blöt.

Happy happy joy joy.

Hehe he he

84166_f260.jpg

Skulle behöva straffknulla nån jag hatar...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...