powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Irriterande. Om du har varmvattenberedare så se till att den inte går torrt. Finns ett frånslagsskydd, men trist om kåken brinner ner...
Värmepump kopplad till ackumulatortank med kamrör så just det är ingen risk, är ju inte pumpen/tankens vatten som åker ut. Men självklart upptäcker man det på en lördag då det är max tid tills man kan få en rörmokare att kolla på det (eller prata med svärfar som kommer övertala mig att försöka själv med spännande resultat). Och packningar till en IFÖ från 70-tal är väl knappast inte heller något som dom har liggande utan måste beställa?
Är det bara snålhet som gör att man skiter i lokala anslutningskranar eller är man rädd för att även dessa ska börja läcka efter 20-30 år? På vatten till elementen sitter det lokala kranar på vartenda ett (eller snarare 19 av 20 så jag vet ju vilken som kommer strula först om murphy får bestämma).
Du kan dra dit du kom ifrån om det var så bra!
Var fan inga kranar där heller. Men det var ju inte mitt problem utan hyresvärdens.
Huvudfrågan är alltså varför man inte har småkranar på anslutningarna, är det snålhet eller för att dom förr eller senare också läcker.