Idag är jag förbannad därför att...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
OT:

Det är så skönt när det spårar ur :rofl

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du måste ju tänka utanför boxen pippi lilla. Om alla fattiga och låginkomsttagare dör, då betyder det att alla är rika och höginkomsttagare och vi behöver inte betala skatt. Fy fan vad bra vi kommer ha det då :elitist

Edit/ För övrigt så är det grunden bakom tänderna som spelar större roll för deras överlevnad. Bara en sån grej på hur bra din kropp är på att omvandla de fria syreradikalernas inverkan på tex cellerna i tandköttet kan spela stor roll. Oftast återspeglas det i födoämnen men givetvis även andra saker, som genetiskt betingade sådana. Men själva tänderna är inte de som är av så varierande art hävdar jag fortfarande. De är faktiskt så jämlika överlag att man många gånger kan både artbestämma och åldersbestämma via tänder.
Men givetvis kan det komma att ändras när vetenskapen bestämmer sig för något annat...

Ja skillnaden mellan dig och mig är att jag bryr mig om de mindre lyckligt lottade.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det där är väl iofs sant. Det är ju egentligen inte tänderna som skiljer utan saliven, om jag minns rätt från vad min gode tandläkare berättade när jag var där och han konstaterade ännu ett hål i mina tänder...

Ja, det har större relevans än tanden i sig. Snus är ett bra exempel på vad som är bra för tänderna. Då det ändrar ditt ph-värde till positivt för tänderna så kan man ju kort och gott säga att det är bra att snusa. Att det däremot inte är bra för ditt tandkött är en annan femma. Sen att dåligt tandkött inte är bra för tandhalsen i det långa loppet hör ju inte hit :va

Men om det är att säga att det är själva tanden det är fel på låter jag vara osagt, fler än mig vill ju få det till det så då är det säkert så.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja skillnaden mellan dig och mig är att jag bryr mig om de mindre lyckligt lottade.

Jag tror att den största skillnaden mellan dig och mig är att du tar det på lite för stort allvar. Du kanske inte har märkt det men jag uppskattar att retas med folk här på forumet och få dem lite förbannade, som den uppviglare jag är.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tror att den största skillnaden mellan dig och mig är att du tar det på lite för stort allvar. Du kanske inte har märkt det men jag uppskattar att retas med folk här på forumet och få dem lite förbannade, som den uppviglare jag är.

Vilken tur att du inte lyckas göra mig förbannad då. :såjaponken :D
Jag tar saker på allvar i livet men inte här på forumet. Tycker mest att det är kul att diskutera med liksinnade och oliksinnade. Nae nu ska jag ut o springa så att jag håller tänderna friska.... eller? Eller kan det vara så att jag kan äta lite godis ikväll utan att få dåligt samvete? Eller! Fan det kommer sluta med att jag inte äter nåt godis iallafall för att jag känner mig så duktig att jag sprungit. :D Höhö
Man blir förbannad! :mad

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr

:tummenupp

trollface_gif_by_georgethehedgedog-d4gefhe.gif

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Att snorungar som har gått en tvåårig yrkeshögskola kallar sig ingenjör!

Ingenjör är en titel som bärs av personer med en teknisk utbildning som givit dem teknologiskt kunnande.

Passar väl rätt bra? Dvs ingenjör = 0 mening om man ska gå på det ordagrant.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ingenjör är en titel som bärs av personer med en teknisk utbildning som givit dem teknologiskt kunnande.

Nja, som är _ämnat_ att ge dem tekniskt kunnande, tyvärr är det allt för lätt att plugga & glömma.
Finns gott om ingentinggörare som kan sin sak, finns även ingenjörer som ingenting kan, lika som det finns kompetent folk utan utbildning & lågutbildade dumhuven.
Att likställa utbildning med kompetens är vansinne, som tyvärr allt för många företag sysslar med nuförtiden. Även om jag _till viss mån_ begriper detta när man får 750 ansökningar till ett givet jobb.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vilken tur att du inte lyckas göra mig förbannad då. :såjaponken :D
Jag tar saker på allvar i livet men inte här på forumet. Tycker mest att det är kul att diskutera med liksinnade och oliksinnade. Nae nu ska jag ut o springa så att jag håller tänderna friska.... eller? Eller kan det vara så att jag kan äta lite godis ikväll utan att få dåligt samvete? Eller! Fan det kommer sluta med att jag inte äter nåt godis iallafall för att jag känner mig så duktig att jag sprungit. :D Höhö
Man blir förbannad! :mad

Äh, ska du undvika godiset så gör det inte för tändernas skull utan för att killar inte diggar tjocka tjejer :rolleyes: Tänderna spelar mindre roll.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Äh, ska du undvika godiset så gör det inte för tändernas skull utan för att killar inte diggar tjocka tjejer :rolleyes: Tänderna spelar mindre roll.

Man blir inte tjock av godis om man förbränner mer än man äter. Tänderna är inget problem och har aldrig varit.
Där har vi dock en fördom igen, alla är olika och då jag har både varit extremt smal (anorexi & bulimi), tjock, lagom och extremt vältränad så vet jag att det finns folk som gillar alla sorter men det finns även idioter som måste trycka ner andra för deras utseende oavsett hur de ser ut. Därav skiter jag fullständigt i vad folk tycker och går bara efter mitt eget tycke o smak nu och att jag mår bra själv. Så länge jag tycker att jag är fin så spelar det ingen roll vad andra tycker. Sen skadar det väl inte om killen min gillar det han ser oxå men det är bara en bonus. :wiggle

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Sant, men förbränner du mer än du äter så går du ner i vikt ;)
Hur som haver håller jag med! Det är bara du själv som ska bry dig (eller inte bry dig) om hur du ser ut.
Förstår inte alla fördomar folk går runt med.... gillar man det inte gå vidare, inte fan behöver man fälla en kommentar eller anse något.

Man blir inte tjock av godis om man förbränner mer än man äter. Tänderna är inget problem och har aldrig varit.
Där har vi dock en fördom igen, alla är olika och då jag har både varit extremt smal (anorexi & bulimi), tjock, lagom och extremt vältränad så vet jag att det finns folk som gillar alla sorter men det finns även idioter som måste trycka ner andra för deras utseende oavsett hur de ser ut. Därav skiter jag fullständigt i vad folk tycker och går bara efter mitt eget tycke o smak nu och att jag mår bra själv. Så länge jag tycker att jag är fin så spelar det ingen roll vad andra tycker. Sen skadar det väl inte om killen min gillar det han ser oxå men det är bara en bonus. :wiggle

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sant, men förbränner du mer än du äter så går du ner i vikt ;)
Hur som haver håller jag med! Det är bara du själv som ska bry dig (eller inte bry dig) om hur du ser ut.
Förstår inte alla fördomar folk går runt med.... gillar man det inte gå vidare, inte fan behöver man fälla en kommentar eller anse något.

:tummenupp

Jag bryr mig ärligt inte vad folk säger om mitt utseende när jag inte hör det för det man inte vet mår man inte dåligt av.
Igår när jag var ute och sprang blev jag dock förbannad när jag sprang förbi fyra killar i typ 18-års åldern och dom började fälla kommentarer om min röv, det va inget negativt men ack så pass over the line att jag en snabb sekund tänkte att nu vänder jag och.... jag sprang vidare o lät det bubbla upp o använde det till att springa lite fortare istället. :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024