Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hittade en bil på blocket som jag blev inte så lite sugen på. ringde upp säljaren (firma), anmälde intresse och förhörde mig om bilens skick och de lovade att reservera den åt mig åtminstone två dagar framåt så att jag skulle hinna dit och titta på bilen. Idag fick jag sms om att bilen blivit såld :mad:

Jag som äntligen hittat en bil jag ville ha...:huvet Hyfsat oseriös firma som lovar att reservera bilar åt sina kunder och sen säljer skiten till någon annan mitt framför näsan på en, jävla trattar!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fick just ett samtal från en av våra beställare. Det verkar som om ytterligare ett projekt blivit utfört på fel sätt. Det är fan helt otroligt att man ska behöva övervaka precis allt och alla för att de ska göra som man ber dem.

Man skulle fan bli brevbärare eller något istället så man slipper den här ständiga oron över att skit inte blir korrekt utfört. Så jävla skönt att bara ta sin postväska, dela ut sina brev, och sedan åka hem när man är klar.


(Ursäkta språket; förbannad.)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick just ett samtal från en av våra beställare. Det verkar som om ytterligare ett projekt blivit utfört på fel sätt. Det är fan helt otroligt att man ska behöva övervaka precis allt och alla för att de ska göra som man ber dem.

Man skulle fan bli brevbärare eller något istället så man slipper den här ständiga oron över att skit inte blir korrekt utfört. Så jävla skönt att bara ta sin postväska, dela ut sina brev, och sedan åka hem när man är klar.


(Ursäkta språket; förbannad.)

Folk är idioter; universell sanning.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Hittade en bil på blocket som jag blev inte så lite sugen på. ringde upp säljaren (firma), anmälde intresse och förhörde mig om bilens skick och de lovade att reservera den åt mig åtminstone två dagar framåt så att jag skulle hinna dit och titta på bilen. Idag fick jag sms om att bilen blivit såld :mad:

Jag som äntligen hittat en bil jag ville ha...:huvet Hyfsat oseriös firma som lovar att reservera bilar åt sina kunder och sen säljer skiten till någon annan mitt framför näsan på en, jävla trattar!
Sådant där är otroligt tråkigt. Man tror ju att handlare ska stå för sina ord men ofta gäller nog bara deras löften tills någon annan kommer och vill göra affär.

Samma sak hände mig för många år sedan. Jag ringde upp 10 minuter efter att annonsen kommit ut och sa till handlaren att jag ville ha bilen men att jag har en bit att åka. Jag frågade även om jag skulle sätta in handpenning men det var tydligen inte nödvändigt.

När jag ringde upp några timmar senare för att berätta att jag skulle komma och hämta bilen dagen efter var den såld. Dessutom till en annan handlare som uppenbarligen bara ville tjäna pengar på den. Det grämer mig än idag.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Sket ut en större julskinka på muggen nyss, nu är det sånt jävla stopp i avloppssystemet att jag måste ringa en rörmokare. Kommer säkert bli jätteenkelt att få tag i nån som en torsdagskväll vill komma och spola rent rören...... :huvet
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Men min kvinna påstår att hon "inte kommer ihåg vad jag sa", vilket naturligtvis i mina öron betyder "jag lyssnade inte kära du". :4skrika

Har ofta tänkt på att det är fascinerande att de kan minnas något man sagt en enstaka gång för 5-10 år sedan, men samtidigt minns de inte saker man sagt 50 gånger det senaste året.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Höhö, jag förstår dig precis. Allt har sin plats......



.....men du kan inte kräva att alla ska vara som du.
Hade det varit ditt eget boende och någon bodde tillfälligt hos dig hade du kunnat ställa krav men nu är det din fru o då är det bara att acceptera att hon kanske har ett annat sätt som hon tycker är rätt.

Självklart inte, men jag anser att jag kan kräva att man ska utföra de sysslor man åtar sig på bästa sätt. Och då mina sätt faktiskt i detta fallet är uteslutande perfekta så ska man givetvis använda sig av dessa sätt. Man ska alltid sträva efter perfektion och göra saker på rätt sätt, sen är jag övertygad om att det blir lika bra om hon gör på sina sätt också men det tar längre tid och är inte lika effektivt.
Jag vet att jag inte är den lättaste människan att leva med, speciellt när hon är en motpol mot mig men det är kanske därför vi passar så bra ihop :)


Och bara för att det är den tråd det är så är jag jäkligt förbannad över mina värkande knän just nu :mad:
Jag har lagt ett badrumsgolv hela dagen idag och mina knän vill inte jobba som plattsättare alltför ofta verkar det som :smärtstillandenutack
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Varför skulle det vara fel person för :va

Att jag har åsikter om hur man ska bete sig när man städar har ju inget att göra med om det är rätt eller fel person för mig. Jag är nog bara lite besviken på mig själv att jag under de senaste 14 åren inte har lärt henne att bädda sängen på mitt sätt samt fylla diskmaskinen på mitt sätt.
Men det är ju där ungarna kommer in bilden; Nu kan jag indoktrinera MINA egenskaper hos dem och ställa allt till rätta igen :fakta

Men jag ska hoppa över en del av egenskaperna då jag måste erkänna att inte ens jag är perfekt :död

Allvarligt ser du inte själv hur du låter? Och att hänga ut sin respektive här..?
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Så kan man göra, men det är inte rätt. Ett favoritcitat från Yrrol om jag inte minns fel. När det kommer till städning i hemmet så är det MINA sätt som är de rätta, punkt slut. Men min kvinna påstår att hon "inte kommer ihåg vad jag sa", vilket naturligtvis i mina öron betyder "jag lyssnade inte kära du". :4skrika

Inte roligt med tanke på i vilken tråd du yttrar detta...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Allvarligt ser du inte själv hur du låter? Och att hänga ut sin respektive här..?

Jo, jag ser hur jag låter. Vad är felet? Jag är inte för jämställdhet och såna där nymodigheter. Därför tar jag gärna på mig städning och dylikt men skulle hon vilja göra det så önskas det att det utförs på mitt sätt.
Jag tar inte på mig hennes jobb som att sköta blommor och sånt då jag inte har något intresse i det och hon kan det bättre än mig. Skulle hon dock be mig sköta blommorna så utför jag det som hon vill.

Och vem hänger jag ut :va Får jag henne för övrigt att framstå som en dålig person?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo, jag ser hur jag låter. Vad är felet? Jag är inte för jämställdhet och såna där nymodigheter. Därför tar jag gärna på mig städning och dylikt men skulle hon vilja göra det så önskas det att det utförs på mitt sätt.
Jag tar inte på mig hennes jobb som att sköta blommor och sånt då jag inte har något intresse i det och hon kan det bättre än mig. Skulle hon dock be mig sköta blommorna så utför jag det som hon vill.

Och vem hänger jag ut :va Får jag henne för övrigt att framstå som en dålig person?

Var inte orolig, du får henne endast att framstå som en kvinna.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jo, jag ser hur jag låter. Vad är felet? Jag är inte för jämställdhet och såna där nymodigheter. Därför tar jag gärna på mig städning och dylikt men skulle hon vilja göra det så önskas det att det utförs på mitt sätt.
Jag tar inte på mig hennes jobb som att sköta blommor och sånt då jag inte har något intresse i det och hon kan det bättre än mig. Skulle hon dock be mig sköta blommorna så utför jag det som hon vill.

Och vem hänger jag ut :va Får jag henne för övrigt att framstå som en dålig person?

Sluta grina :D
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
:såjaponken Inte vara ledsen. De är bara lite känslig här ibland.
Är det viktigt att saker är perfekta är det klart ni ska ha det så, men den som skiter i det vinner. I detta fallet är det hon :brynad

Jo, jag ser hur jag låter. Vad är felet? Jag är inte för jämställdhet och såna där nymodigheter. Därför tar jag gärna på mig städning och dylikt men skulle hon vilja göra det så önskas det att det utförs på mitt sätt.
Jag tar inte på mig hennes jobb som att sköta blommor och sånt då jag inte har något intresse i det och hon kan det bättre än mig. Skulle hon dock be mig sköta blommorna så utför jag det som hon vill.

Och vem hänger jag ut :va Får jag henne för övrigt att framstå som en dålig person?
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nåja, var o en blir salig på sin tro. Lustigt att killar verkar tro att det är mer manligt att bitcha på SH än vad det är om de gjort samma sak på Fejan bara.... :rofl

Just saying...
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varför skulle det vara fel person för :va

Att jag har åsikter om hur man ska bete sig när man städar har ju inget att göra med om det är rätt eller fel person för mig. Jag är nog bara lite besviken på mig själv att jag under de senaste 14 åren inte har lärt henne att bädda sängen på mitt sätt samt fylla diskmaskinen på mitt sätt.
Men det är ju där ungarna kommer in bilden; Nu kan jag indoktrinera MINA egenskaper hos dem och ställa allt till rätta igen :fakta

Men jag ska hoppa över en del av egenskaperna då jag måste erkänna att inte ens jag är perfekt :död

Meh... trollar du?
I vilket fall, om du hade lyckats få en person att ändra på sig mot sin egna vilja o åsikt för att passa dig bättre så hade du misslyckats, om man tvingas till några såna dumheter så går man vidare. Det handlar inte om rätt eller fel sätt, acceptera att alla är olika. Vi kan inte ändra på människor, vi kan inspirera dom men sen får man acceptera eller gå vidare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nåja, var o en blir salig på sin tro. Lustigt att killar verkar tro att det är mer manligt att bitcha på SH än vad det är om de gjort samma sak på Fejan bara.... :rofl

Just saying...

Mjah, nu är ju det här bitchningstråden, så det är ju inte så konstigt om det bitchas här lite. :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top