Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan uppdatera min tidigare arg-post om min bil att under provkörning idag konstateras att det är inget tryck i det bytta oket och fruktansvärt dåligt tryck på resten.

Lutar åt kass huvudbromscylinder :(

Fan att man ska va så duktig att man alltid motorbromsar och aldrig stampar hejdaren i botten.
Om man inte behöver använda bromsarna vid inkommande kurva så kör man åt helvitte för långsamt på rakorna! :mattias
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
De senaste fyra (4!) annonserna jag mailat på så har jag fått till svar att grejorna är sålda sedan länge.
Varför i helvete tar folk inte bort annonserna när grejorna är sålda? :mad:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förkyld och febrig så in i helvete, näsan är igenmurad och huvudet bultar.
Sovit bört mycket av dagen, men blir så jävla rastlös...
Jaja, när näsan ändå är igenmurad kan man ju lika gärna ge sig på att tvätta av stället, så känner man ju inte den piktanta doften av rengöringsmedlet iaf. Nu är stället vitare igen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
FFS...
Kände mig allmänt pigg och hyfsat kry imorse, så jag satte mig på tåget in mot Sthlm, jobbeh!
Halvvägs känner jag hur huvudet fylls av bomull, och hur kroppen börjar pulsera av värme. Grejt, febern tillbaka. Bara att sätta sig på vändande tåg och åka hem. Jag hatar att vara sjuk, jag vill jobba och göra saker, inte ligga i sängen och ha tråkigt.
:mad:
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
FFS...
Kände mig allmänt pigg och hyfsat kry imorse, så jag satte mig på tåget in mot Sthlm, jobbeh!
Halvvägs känner jag hur huvudet fylls av bomull, och hur kroppen börjar pulsera av värme. Grejt, febern tillbaka. Bara att sätta sig på vändande tåg och åka hem. Jag hatar att vara sjuk, jag vill jobba och göra saker, inte ligga i sängen och ha tråkigt.
:mad:

Alvedon, ipren.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kommer hem efter en lång dag på jobbet, möts av ett bombnedslag. Leksaker överallt, en full tvättkorg med smutstvätt och köket är överbelamrat med disk. Suck...

Nåja, jag fick åtminstone en suveränt god laxsoppa med två glas vitt till men ibland blir jag tokig på småungar när det inte kan vara pedantiskt städat i mer än några minuter åt gången :(
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Kommer hem efter en lång dag på jobbet, möts av ett bombnedslag. Leksaker överallt, en full tvättkorg med smutstvätt och köket är överbelamrat med disk. Suck...

Nåja, jag fick åtminstone en suveränt god laxsoppa med två glas vitt till men ibland blir jag tokig på småungar när det inte kan vara pedantiskt städat i mer än några minuter åt gången :(

Livet ska inte va städat... de ska va en fest, o de fick du! :):fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Kommer hem efter en lång dag på jobbet, möts av ett bombnedslag. Leksaker överallt, en full tvättkorg med smutstvätt och köket är överbelamrat med disk. Suck...

Nåja, jag fick åtminstone en suveränt god laxsoppa med två glas vitt till men ibland blir jag tokig på småungar när det inte kan vara pedantiskt städat i mer än några minuter åt gången :(

Dom var hemma själva?

Eller funkar din kärring som de flesta andra...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dom var hemma själva?

Eller funkar din kärring som de flesta andra...

Inte samma pli på ungjäklarna som jag har verkar det som... Sen har vi olika synpunkter på hur städat ett hem ska vara, och hur man städar. Hon tycker jag är dum i huvudet som ifrågasätter henne när hon ställer in disken fel i diskmaskinen medan mitt perfekta system är allt för bra för att inte använda enligt mig. Varför ändra på något perfekt?
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Inte samma pli på ungjäklarna som jag har verkar det som... Sen har vi olika synpunkter på hur städat ett hem ska vara, och hur man städar. Hon tycker jag är dum i huvudet som ifrågasätter henne när hon ställer in disken fel i diskmaskinen medan mitt perfekta system är allt för bra för att inte använda enligt mig. Varför ändra på något perfekt?

Du lyckades ju uppenbarligen skaffa barn med helt fel person då... ditt eller hennes fel? :va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du lyckades ju uppenbarligen skaffa barn med helt fel person då... ditt eller hennes fel? :va

Varför skulle det vara fel person för :va

Att jag har åsikter om hur man ska bete sig när man städar har ju inget att göra med om det är rätt eller fel person för mig. Jag är nog bara lite besviken på mig själv att jag under de senaste 14 åren inte har lärt henne att bädda sängen på mitt sätt samt fylla diskmaskinen på mitt sätt.
Men det är ju där ungarna kommer in bilden; Nu kan jag indoktrinera MINA egenskaper hos dem och ställa allt till rätta igen :fakta

Men jag ska hoppa över en del av egenskaperna då jag måste erkänna att inte ens jag är perfekt :död
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varför skulle det vara fel person för :va

Att jag har åsikter om hur man ska bete sig när man städar har ju inget att göra med om det är rätt eller fel person för mig. Jag är nog bara lite besviken på mig själv att jag under de senaste 14 åren inte har lärt henne att bädda sängen på mitt sätt samt fylla diskmaskinen på mitt sätt.
Men det är ju där ungarna kommer in bilden; Nu kan jag indoktrinera MINA egenskaper hos dem och ställa allt till rätta igen :fakta

Men jag ska hoppa över en del av egenskaperna då jag måste erkänna att inte ens jag är perfekt :död

Eller lärt dig att man kan göra på flera sätt :hihi
 

Tjita1

Guest
Medicinen jag har fått ger mig ont i magen så in i helvete. Blir inge mer med den, det är klart.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Eller lärt dig att man kan göra på flera sätt :hihi

Så kan man göra, men det är inte rätt. Ett favoritcitat från Yrrol om jag inte minns fel. När det kommer till städning i hemmet så är det MINA sätt som är de rätta, punkt slut. Men min kvinna påstår att hon "inte kommer ihåg vad jag sa", vilket naturligtvis i mina öron betyder "jag lyssnade inte kära du". :4skrika
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Inte samma pli på ungjäklarna som jag har verkar det som... Sen har vi olika synpunkter på hur städat ett hem ska vara, och hur man städar. Hon tycker jag är dum i huvudet som ifrågasätter henne när hon ställer in disken fel i diskmaskinen medan mitt perfekta system är allt för bra för att inte använda enligt mig. Varför ändra på något perfekt?

Höhö, jag förstår dig precis. Allt har sin plats......

Varför skulle det vara fel person för :va

Att jag har åsikter om hur man ska bete sig när man städar har ju inget att göra med om det är rätt eller fel person för mig. Jag är nog bara lite besviken på mig själv att jag under de senaste 14 åren inte har lärt henne att bädda sängen på mitt sätt samt fylla diskmaskinen på mitt sätt.
Men det är ju där ungarna kommer in bilden; Nu kan jag indoktrinera MINA egenskaper hos dem och ställa allt till rätta igen :fakta

Men jag ska hoppa över en del av egenskaperna då jag måste erkänna att inte ens jag är perfekt :död

.....men du kan inte kräva att alla ska vara som du.
Hade det varit ditt eget boende och någon bodde tillfälligt hos dig hade du kunnat ställa krav men nu är det din fru o då är det bara att acceptera att hon kanske har ett annat sätt som hon tycker är rätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top