Idag är jag förbannad därför att...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vadårå. :crash Tjejer tränar ju sin mutta genom att använda den så varför inte. :brynad

Okey..... eller inte.
Undviker gärna att bli rövpullad av nån snubbe i vit rock oavsett hur många högskolepoäng vederbörande skaffat sig. Då ska han fanimig betala mig först, inte tvärtom!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Min laptop insisterar på att jag har en massa virusar i maskineriet. Jefla Bläster-nånting. Inget funkar. Man blir förbannad.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fanstyget dog mitt i senaste the mentalist! :mad:

Efter att ha felsökt och mätt uppmed multimeter osv verkar det ha vart mammakortet som gett dig, hittar ingetuppenbart fel (typ smälld kondensator eller vafan), men verkar var där nånstans.

Finns inte nya delar att få tag på till en sån gammal pjäs, så är bara att kräma en massa pängar, installera om allt skit, windows whatever (fan vad jag hatar att sitta med sånt), och allt det där andra man älskar så hjärtligt. Vad fan skall datorbranchen gå frammåt för? :dummer

Grädde på moset på en skit dag också, har fan fått vara bitter sen 7,30. :(

Nah, kommer få skriva in mig på en psykvårdsanstalt snart. :crash

Edit: trampat i hundskit har jag gjort också! :mad:
Beklagar, men det där sista fnittrade jag lite åt...:hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Va fan, ska den DÄR upp i prutten?
Aldrig, man kommer ju inte kunna göra tvåan som en man på flera veckor.....

Nu blir jag dock nyfiken... Hur gör man tvåan som en man? Och på vilket (annat) sätt gör flickorna? Jag trodde ju i min enfald att rövar var ungefär likadant konstruerade oavsett vilket kön den sitter invid, men jag kan ju ha fel... :va
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Va fan, ska den DÄR upp i prutten?
Aldrig, man kommer ju inte kunna göra tvåan som en man på flera veckor.....
Vaddårå? Gör du tvåan som en riktig man så passerar betydligt större saker ut åt andra hållet varje dag.
Eller är du inkontinent i det hålet också?
 

Tjita1

Guest
J-vla f-ns s-tans h-lvetes j-vla h-lvete!!! :4skrika:4skrika:6surkart:6surkart:huvet








Tepåsen gick sönder när jag hällde vatten på den...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jävla skitbil.
Har precis monterat på ett nytt bromsok pga att handbromsen slutade funka men trots rigorös luftning blir där inget tryck.

Med allt påmonterat och både bromsslang och luftningsnippel stängda så händer ingenting med kolven när jag trycker på bromspedalen. Drar jag i handbromsen så rör sig kolven 1-2 millimeter men går såklart tillbaka såfort jag släpper den.

Nån som har förslag på lösning?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jävla skitbil.
Har precis monterat på ett nytt bromsok pga att handbromsen slutade funka men trots rigorös luftning blir där inget tryck.

Med allt påmonterat och både bromsslang och luftningsnippel stängda så händer ingenting med kolven när jag trycker på bromspedalen. Drar jag i handbromsen så rör sig kolven 1-2 millimeter men går såklart tillbaka såfort jag släpper den.

Nån som har förslag på lösning?

Kolla så inte slangen är tät.

Tryck upp lastventilen.

Vissa abs-system behöver ställas i luftningsläge.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Kolla så inte slangen är tät.

Tryck upp lastventilen.

Vissa abs-system behöver ställas i luftningsläge.

Har inte sett något läckage under luftningen eller i de slangar jag jobbat nära. Övriga bromsar tror jag funkar utmärkt. Har iofs bara kollat fram på samma sida.

Hmm lastventil? Skulle den ta bort all bromsverkan på ena sidan? För det händer verkligen ingenting.
Får kolla upp vart den sitter isåfall.

Står inget i Haynes om något speciellt luftningsläge. Har dock bara luftat den sidan jag bytt eftersom jag lyckades undvika vätskeförlust mha plastfolie över locket.

Tycker det är så skumt att jag kan pumpa bromsvätska genom oket för att lufta men att inget händer när allt är åtskruvet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top