Idag är jag förbannad därför att...

Tjita1

Guest
Idag är jag förbannad för att jag har börjat försova mig alldeles för ofta. Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag ställer både klockradion och mobilen, och har världens mördande signal på mobilen, men inte fan hjälper det.
Självdiciplin - nej. Morgonpigg - nej.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag förbannad för att jag har börjat försova mig alldeles för ofta. Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag ställer både klockradion och mobilen, och har världens mördande signal på mobilen, men inte fan hjälper det.
Självdiciplin - nej. Morgonpigg - nej.

Någon mineralbrist, eller så har du kommit upp över 25. ;) Eller kryper i säng för sent.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
prova käka en burk "multi tabs man". körde en kur såna plus magnesium sugtabletter plus c-vitamin och det gjorde underverk.

underskatta inte vitaminkraft.

Yes, magnesium är ju något som nästan försvunnit från vår dagliga kost så det behövs som tillskott.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Känner igen det där med trötthet som följd av vitaminbrist.
Jobbade ju som väktare förr och det var brutalt på vintern. Kunde gå veckor utan att man såg dagens ljus.

Vitaminpiller eller solarie bättrade på situationen. Även träning gjorde sitt för att få upp energinivån lite då sömnen blev betydligt bättre.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
I min ungdom sa alltid morsan att jag skulle bli piggare på morgnarna med åren.

Tyvärr är det inte socialt accepterat att slå gamla kärringar.
Jag tycker det stämmer!
Hade problem med sömnen typ mellan 15-25 år. Det blev långsamt bättre med åren och nu när jag är 30+ har jag väldigt sällan problem att sova eller gå upp tidigt.
Att hålla sej vaken då man sitter ner har däremot nästan blivit omöjligt. *grandpa Simpson*
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tycker det stämmer!
Hade problem med sömnen typ mellan 15-25 år. Det blev långsamt bättre med åren och nu när jag är 30+ har jag väldigt sällan problem att sova eller gå upp tidigt.
Att hålla sej vaken då man sitter ner har däremot nästan blivit omöjligt. *grandpa Simpson*

Grattis, du har lyckats bli gammal.:7peta
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Om man måste upp och pissa varje natt då'rå? Vad har man blivit då? Färdig för nödslakt? :huvet
 

Tjita1

Guest
Jag hattar sånt här skiiit!!!! :skrika
View attachment 393673
Funkar inte aset? Eller är det nybygge?

Jag tänkte prova att lägga mig nu istället för kvart i tolv, får se om jag blir lite piggare imorgon då. Förutsatt att jag somnar, vill säga.

Angående att vara förbannad, jag ska cykla runt 3 kilometer till sjukhuset imorgon bitti på läkarbesök. Tittade just på väderprognosen. Tack för ikväll.

blöttochkallt.jpg
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Har inte kört hoj på drygt 1.5 månad nu. Så länge har det inte varit uppehåll sen jag tog kortet.. Abstinens! :mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Funkar inte aset? Eller är det nybygge?

Fanstyget dog mitt i senaste the mentalist! :mad:

Efter att ha felsökt och mätt uppmed multimeter osv verkar det ha vart mammakortet som gett dig, hittar ingetuppenbart fel (typ smälld kondensator eller vafan), men verkar var där nånstans.

Finns inte nya delar att få tag på till en sån gammal pjäs, så är bara att kräma en massa pängar, installera om allt skit, windows whatever (fan vad jag hatar att sitta med sånt), och allt det där andra man älskar så hjärtligt. Vad fan skall datorbranchen gå frammåt för? :dummer

Grädde på moset på en skit dag också, har fan fått vara bitter sen 7,30. :(

Nah, kommer få skriva in mig på en psykvårdsanstalt snart. :crash

Edit: trampat i hundskit har jag gjort också! :mad:
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om man måste upp och pissa varje natt då'rå? Vad har man blivit då? Färdig för nödslakt? :huvet

Troligtvis har man en otränad prostata, vilket även kommer med åldern som en indirekt orsak av den.


Går dock att bota med pengar, eller förmågan att utge sig för att ha pengar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top